لبخند خود را دوباره خلق کنید

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند به فرایند بهبود ظاهر لبخند با استفاده از یک یا چند فرایند دندانپزشکی گفته می شود، از جمله:

  • ونیرهای دندانی
  • کامپوزیت باندینگ
  • ایمپلنت های دندانی
  • سفید کردن دندان ها

برخی عناصری که مد نظر قرار می گیرند عبارتند از ظاهر چهره، رنگ پوست، رنگ موها، دندان ها (رنگ، عرض، بلندا، شکل و وضعیت ظاهری آنها)، بافت لثه و لب ها. اصلاح طرح لبخند با اهداف مختلف و بر اساس شرایط منحصر بفرد هر فردی انجام می شود.

در لبخند خود کدام اجزاء را دوست دارید و کدام اجزاء را دوست ندارید. دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند به این اجزاء دقت می کند:

رنگ دندان ها

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

به جای پر کردن دندان با مواد نقره ای یا آمالگام، می توان از ترمیم های کامپوزیتی طبیعی و همرنگ دندان استفاده کرد. سفید کردن دندان ها نیز می تواند رنگ ظاهری دندان های لکه دار یا کدر را بهبود بخشد. طی فرایندهایی مانند ونیرهای پرسلاین، روکش های دندانی، بریج ها ، باندینگ و نیز ایمپلنت های دندانی، در نظر گرفتن رنگ دندان ها و هاله ی رنگ آنها مهم است.

زمانی که در مورد رنگ دندان ها تصمیم می گیرید، به خاطر داشته باشید که دندان های تیره یا دندان هایی که رنگ آنها تغییر کرده است ظاهر فرد را مسن تر نشان می دهد. لبخند خوش فرم با دندان های روشن و شفاف و سفید، ظاهری جوان به فرد می دهد. هاله ی رنگی که دندانپزشک برای سفید کردن دندان ها و نیز برای رنگ ونیرها انتخاب می کند، با دقت سنجیده می شود تا با رنگ پوست و موی شما مطابقت داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کشیدن دندان عقل

صاف بودن دندان ها و فاصله ی بین آنها

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

دندان های کج، دندان های فشرده که روی هم قرار گرفته اند، یا دندان های فاصله دار را در صورت لزوم می توان با استفاده از درمان های ارتودنسی یا اینویزیلاین صاف و یکدست کرد و با ونیرها آنها را بهبود بخشید.

از دست رفتن دندان ها

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

از دست رفتن یک یا چند دندان می تواند روی ظاهر لبخند– و نیز بایت- تأثیر منفی داشته باشد و خطر پوسیدگی دندان ها را افزایش دهد- به گونه ای که تعویض و جایگزینی جزء لازم و لاینفک سلامت دهان و دندان و نیز زیبایی چهره خواهد بود. این جایگزینی از طریق ایمپلنت های دندانی، بریج ها، یا پروتزهای پارسیل ممکن می شود.

هماهنگی و تعادل بین دندان ها

دندان های ناصاف، لب پر شده و ترک خورده را می توان با باندینگ اصلاح کرد. لبخند لثه ای را نیز می توان مجدداً شکل داد تا ظاهر کلی لبخند بهبود یابد.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

لب ها، لبخند و گونه های پر

چهره ای که ترکیب خود را از دست داده است و مسن تر به نظر می رسد را می توان با یک دسته فرایندهای خاص از فرایندهای اصلاح طرح لبخند، مانند درمان های ارتودنسی و / یا جراحی فک بالا، بهبود بخشید و جوانی را به آن باز گرداند.

دندانپزشک زیبایی تلاش خواهد کرد تا طرح درمانی متناسب با نیازهای شما طراحی کند تا انتظارات شما از اصلاح لبخندتان را برآورده سازد. این طرح لبخند ممکن است چندین فرایند زیبایی و نیز فرایندهای ترمیمی – عملکردی را در بر بگیرد، از جمله سفید کردن دندان ها، باندینگ، ونیرها، روکش های دندان، (بریس های) ارتودنسی، جراحی فک بالا و کاهش لبخند لثه ای.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خدمات کلینیک دندانپزشکی خوب

جنبه های زیبایی طرح اصلاح لبخند

علاوه بر رنگ دندان ها، صاف بودن و نیز متعادل بودن آنها در منطقه ی زیبایی لبخند شما (بخشی از دندان های بالا و پایین که حین لبخند زدن قابل مشاهده هستند)، برخی دیگر از ویژگی های دندان ها و لبخند هستند که دندانپزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند شما آنها را بررسی می کند.

بلندای دندان ها

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

دندان های بلند ظاهر فرد را جوان تر نشان می دهند. افزایش سن باعث ساییدگی و کوتاه تر شدن دندان ها می شود. از سوی دیگر، لبخند لثه ای نیز باعث می شود دندان ها کوتاه تر به نظر برسند. یکی از درمان های کوتاهی دندان ها، تغییر شکل و بلند کردن دو دندان مرکزی جلوی دهان با استفاده از باندینگ یا ونیرهای پرسلاین است. اگر لبخند لثه ای دارید، ممکن است پزشک شما برای جابجایی خط لثه ی شما و بلندتر به نظر رسیدن ظاهر دندان ها از لیزر دندانپزشکی استفاده کند. بعلاوه، در صورت لزوم، برای افزایش طول تاج دندان می توانید به پریودنتیست (متخصص بیماری لثه) مراجعه کنید. افزایش طول تاج دندان ها می تواند تأثیر قابل توجهی روی ظاهر کلی چهره داشته باشد.

خط لبخند

خط لبخند خطی فرضی است که لبه های دندان های بالا را از یک سمت دهان تا سمت دیگر دنبال می کند، که به صورت ایده آل باید درست شبیه انحنای لب پایین شما حین لبخند زدن باشد. این استاندارد می تواند در مشخص کردن بلندای دندان های جدید کمک کند.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

تناسب دندان ها

دندانپزشک زیبایی دندان های شما را بررسی می کند تا مشخص نماید آیا دندان ها نسبت به یکدیگر متناسب هستند یا خیر. به نظر اکثر افراد، لبخند زیبا لبخندی است که در آن دو دندان مرکزی جلوی دهان اندکی برجسته تر و نسبت عرض به طول آنها ۴ به ۵ باشد. این نسبت می تواند معیار اندازه ی دیگر دندان ها در منطقه ی زیبایی باشد، به شکلی که خط لبخند متناسب به نظر برسد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش دوم

ساختار دندان ها و ویژگی های آنها

یک دندانپزشک هنرمند، علاوه بر ایجاد تناسب بین ظاهر و احساسی که از دندان های طبیعی خواهید داشت، می تواند شکل ظاهری تاج دندان ها یا ونیرها را به شکلی درآورد که ظاهر زنانه یا مردانه تری به شما ببخشد.

حفظ نتایج

فرایندهای دندانپزشکی زیبایی به طور منظم نیاز به مراقبت های بهداشت دهانی دارند و ممکن است به مرور زمان به نگهداری و رسیدگی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، سفید کردن دندان ها ممکن است در برخی شرایط نیاز به تکرار داشته باشد تا شفافیت آنها حفظ شود. این احتمال وجود دارد که ونیرهای پرسلاین لب پر یا شکسته شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. ممکن است روی باندینگ دائمی لکه ایجاد شود و نیاز داشته باشند ترمیم یا تعویض شوند. روکش های دندانی اصولاً باید پس از ۱۰ تا ۱۵ سال تعویض شوند. بهبود لبخند لثه ای نیز ممکن است به مرور زمان نیاز به اصلاح داشته باشند.

متخصص آزمایشگاه و موادی که دندانپزشک برای شما انتخاب می کند نیز می توانند روی دوام لبخند اصلاح شده ی شما تأثیر داشته باشند. برای داشتن بهترین نتایج، در انتخاب دندانپزشک زیبایی خود و موادی که در دسترس هستند، نهایت دقت را داشته باشید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code