باورهای نادرست درباره ارتودنسی

هر دندانپزشکی که با براکت ارتودنسی کار میکند، ارتودنتیست است.

نادرست است. هرچند برخی دندانپزشکان عمومی براکت ها یا الاینرهای ارتودنسی را ارائه می دهند، اما تنها ارتودنتیست است که چند سال اضافی صرف یادگیری آموزش های تخصصی درمان ارتودنسی کرده است. ارزش ندارد خطر کنید و به صورت و لبخند خود آسیب دائمی وارد کنید و اجازه دهید کسی که ارتودنتیست نیست جابجا کردن دندان های شما را به عهده بگیرد. با انتخاب یکی از ارتودنتیست های کلینیک دندانپزشکی پیمان، شما متخصصی را انتخاب می کنید که برای خلق بهترین لبخند برای شما، مهارت و تجربه کافی دارد.

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

هزینه درمان ارتودنسی زیاد است

ارتودنتیست های کلینیک پیمان از جمله افراد بی نظیر در ارائه خدمات دندانپزشکی هستند که با دقت برای طرح درمان هر بیمار برنامه ریزی می کنند و در نتیجه دستمزد آنها دقیقاً معادل پیچیدگی هر مورد است. از موارد ساده (که درمان آنها تنها چند ماه طول می کشد) گرفته، تا موارد بسیار پیچیده (که ممکن است حتی دو سال نیز طول بکشد)، بهره مند شدن از مهارت یک متخصص که خدمات ارتودنسی ارائه می دهد، بسیار ارزشمند است. اکثر ارتودنتیست ها مشاوره رایگان ارائه می دهند و طرح های متنوعی برای پرداخت هزینه درمان دارند، زیرا تمایل دارند تحت شرایط بیماران مختلف کار کنند تا آنها به لبخند زیبای خود دست یابند. با پرداخت هزینه ای اندک، ارتودنتیست های کلینیک دندانپزشکی پیمان با دقت روند پیشرفت درمان شما را پیگیری خواهند کرد و بدون هیچ خطری دندان های شما را صاف خواهند کرد، تا جایی که بایت شما در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جرمگیری و تسطیح ریشه دندان

برای صاف شدن دندان ها نیاز نیست به طور منظم به کلینیک مراجعه کنید.

عدم مراجعه مساوی عدم نظارت روی درمان است که به هیچ عنوان خوب نیست. واقعیت این است که اگر در طول دوره درمان ارتودنسی، ارتودنتیست مجرب شما را ویزیت نکند، لثه ها، دندان ها و فک های شما تحت نظر نخواهند بود. حتی طرح درمان هایی که به دقت برنامه ریزی شده اند نیز نیاز دارند تحت نظارت دقیق باشند تا اطمینان حاصل شود که درمان روند خود را طی می کند. این ویزیت ها باید توسط یک ارتودنتیست مجرب تکمیل شوند تا در صورت بروز هر گونه مشکل در اوسط درمان، اصلاحات لازم صورت گیرند. خبر خوب اینکه، فناوری امروز اجازه داده است بیماران فواصل زمانی بین مراجعات را تا ۸ یا حتی ۱۰ هفته افزایش دهند.

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

درمان ارتودنسی چندین سال طول می کشد.

درمان ارتودنسی مستلزم جابجایی دقیق، با دقت و کنترل شده دندان ها است تا اطمینان حاصل شود که در جای درست خود قرار خواهند گرفت. از موارد ساده (که درمان آنها ممکن است تنها چند ماه طول بکشد)، گرفته تا موارد بسیار پیچیده تر (که ممکن است زمان بیشتری طول بکشند)، ارتودنتیست های ما در کلینیک دندانپزشکی پیمان تجربه و مهارت کافی برای دستیابی به بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند.

درمان ارتودنسی تنها به زیبایی ظاهری مربوط می شود.

نتایج درمان ارتودنسی چیزی بیشتر از زیبایی ظاهری است که با چشم قابل دیدن باشد. بهبود ظاهر، مشهودترین نتیجه آن است. اما زمانی که دندان ها و فک ها در جای درست خود قرار داشته باشند به این معناست که عملکرد دهان (گاز زدن، جویدن، و حرف زدن) نیز بهبود می یابد- در واقع ارتودنسی درمانی است با فواید چند گانه!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  حساسیت دندان به سرما

لبخند زیبای نهایی می تواند نشانه بیرونی سلامت دهان باشد و قادر است مقدمات سلامت عمومی بیمار را فراهم آورد. ارتودنتیست ها نقشی بزرگ تر از آنچه عموماً درک می شود به عهده دارند.

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

ارتودنتیست ها تنها از براکت های فلزی استفاده می کنند.

ارتودنتیست ها چند سال زمان صرف مطالعه چگونگی جابجایی دندان ها می کنند. طی این دوره آنها تخصص کافی در استفاده از ابزارهای موجود برای ارائه بهترین درمان به بیماران را کسب می کنند. این ابزارها شامل براکت های فلزی و نیز یک دسته کامل ابزارهایی هستند که برای جابجا کردن دندان ها طراحی شده اند و می توانند ثابت یا متحرک باشند، البته گزینه های شفاف (نامرئی یا مخفی) نیز در دسترس هستند. ارتودنتیست ها به جای آنکه بیماران را مجبور کنند از یک محصول یا خدمت خاص استفاده کنند، نقش مبتکرانی را ایفا می کنند که ابزارهای مختلفی در اختیار دارند. در کلینیک دندانپزشکی پیمان، ارتودنتیست ها قادرند بهترین ابزار را برای دستیابی به بهترین نتایج در کوتاه ترین بازه زمانی استفاده کنند.

درمان ارتودنسی تنها در سن کم امکان پذیر است.

این باور نیز نادرست است. بیماران در تمام سنین، کودکان و بزرگسالان، می توانند از درمان ارتودنسی بهره مند شوند. وقتی بحث سلامت و لبخند زیبا به میان می آید، سن دیگر مسئله نیست. از آنجا که افراد بزرگسال ممکن است در نتیجه اقدامات دندانپزشکی در گذشته، یا بیماری لثه، مشکلات پیچیده ای داشته باشند، بهتر است درمان آنها توسط یک ارتودنتیست مجرب انجام شود که تخصص و تجربه کافی در حصول نتایج رضایت بخش را دارد.

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

باورهای نادرست درباره ارتودنسی

استفاده از براکت های ارتودنسی درد دارد.

با پیشرفت هایی که امروزه در فناوری ارتودنسی صورت گرفته است، این باور به هیچ عنوان صحت ندارد. امروزه، تمام گزینه های متفاوتی که برای درمان در دسترس هستند، با مد نظر قرار دادن راحتی بیمار طراحی می شوند. خواه تصمیم بگیرید از براکت های سنتی فلزی استفاده کنید یا الاینرهای پلاستیکی شفاف اینویزیلاین، میزان ناراحتی که حین تنظیم آنها تجربه می کنید، بسیار اندک خواهد بود. مجبور نخواهید بود برای داشتن دندان های صاف، رنج زیادی تحمل کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکاتی که در مورد زبان باید بدانید

بلافاصله پس از شروع درمان دندانها مرتب می شوند

وقتی سال ها از داشتن دندان های کج احساس خجالت و شرمندگی کرده اید، مطمئناً برای دیدن نتایج عجله خواهید داشت، اما باید صبور باشید. صاف کردن دندان ها هنر دقیق و موشکافانه ای است که نیاز به زمان دارد. با کمی صبوری و صرف زمان بیشتر، لبخندی صاف تر و زیباتر خواهید داشت.

بعد از پایان درمان ارتودنسی دندان ها دیگر جابجا نخواهند شد.

پس از صرف زمان و پول زیاد، شاید امیدوار باشید که بقیه عمر خود صاحب دندان هایی صاف خواهید بود. متأسفانه، تضمینی برای آن وجود ندارد. دندان ها دائماً و تا پایان عمر در حال جابجا شدن خواهند بود، و در برخی موارد ممکن است حتی حادثه یا بیماری رخ دهد که دندان ها را تحت تأثیر قرار دهد.

خبر خوب اینکه، استفاده از ریتینر (نگهدارنده) در طول شب، می تواند به صاف ماندن دندان ها در جای خود کمک کند و البته گزینه های مختلفی وجود دارند که می توانند باعث شوند دیگر به استفاده کامل از براکت ها نیاز نباشد.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code