جراحی فک و صورت

توررفتگی و برآمدگی فک، انواع جراحی زیبایی و درمانی

جراحی فک و صورت به منظور اصلاح حیطۀ وسیعی از ناهنجاریهای جزئی یا عمدۀ اسکلت فک و صورت و دندانها انجام می‌شود. جراحی می‌تواند به بهبود جویدن، حرف زدن، و تنفس کمک کند. گرچه ممکن است انجام جراحی تغییراتی شگرف در ظاهر بیمار ایجاد نماید اما اصلاح مشکلات عملکردی هدف اصلی این روش می‌باشد. مشکلات مربوط به جویدن، قورت دادن، درد مزمن فک یا سردرهای شدید، پوسیدگی‌های دندان، اوپن بایت (فاصلۀ بین دندانهای دو فک هنگام بسته بودن دهان، نیمرخ یا تمام رخ نامتناسب، آسیب به صورت، مشکلات مادرزادی، عقب بودن فک یا چانه، جلو بودن فک، عدم توانای در روی هم قرار دادن لبها بدون ایجاد فشار در آنها، تنفس دهانی مزمن، آپنه خواب (مشکلات تنفسی هنگام خواب، مانند قطع تنفس یا خروپف) از جمله مشکلاتی هستند که با جراحی فک و صورت برطرف می‌شوند.

آیا می توان دندان های طبیعی و روکش های ایمپلنت های دندانی را سفید کرد؟

/
دریافت ایمپلنت های دندانی می تواند راهی عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته و احیاء لبخند شما باشد. با این حال، با گذشت زمان روکش های پرسلن ایمپلنت های دندانی می توانند مانند دندان های طبیعی لکه دار شوند و تغییر رنگ دهند. خوشبختانه، راه هایی برای سفید کردن بی خطر روکش های ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی کنار آنها وجود دارد که به آنها کمک می کند بهتر با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

نجات دندان که از آن غافل شده ایم چگونه است؟

/
بسیاری از ما می دانیم که بهداشت خوب دهان و دندان برای تندرستی و سلامت عمومی ما مهم است. با این حال، اغلب زندگی شلوغ می شود و به راحتی می توان اجازه داد که مراقبت های دندانی ما گهگاهی نادیده گرفته شوند. در حالی که گاه به گاه غافل شدن از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن مشکل اصلی نیست، اما بی توجهی طولانی مدت به دندان ها می تواند منجر به بروز مشکلات جدی دندانی شود.

تالون کاسپ یا دندان چنگالی

/
دندان های کودک در اوایل هفته بیستم در رحم شروع به رشد دندان می کند! و در حالی که همه ما امیدواریم در پایان رشد دندان های دائمی کاملاً هم راستا و صاف باشند، گاهی اوقات روند رشد دندان ها می تواند ناهنجاری هایی ایجاد کند. یکی از این نمونه ها، تالون کاسپ است. کاسپ تالون یک ناهنجاری دندانی نادر است که به صورت برآمدگی کاسپ - مانند روی دندان های قدامی ظاهر می شود. در این مقاله به ظاهر ساختاری ناآشنا (قلبی شکل) کاسپ تالون یا چنگال - مانند پرداخته می شود.

مقالات جراحی فک و صورت

نمونه درمانی جراحی فک و صورت

0/5 (0 نظر)