دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

اگر به فکر بهبود ظاهر لبخند خود در مدتی کوتاه هستید هیچ راهکار کوتاهی وجود ندارد. با کمک سفید کردن تخصصی دندان ها می توانید به لبخندی سفید و براق دست پیدا کنید،  جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت های دندان و نیز تغییر شکل دندان هایی که ظاهر آنها تغییر شکل پیدا کرده است با کمک باندینگ و دیگر روش های دندانپزشکی امکان پذیر است.

برای اکثر مشکلات دندانی، معمولاً یک راه حل، و در برخی موارد بیشتر از یک راه حل وجود دارد! اگر به دنبال راهی برای صاف کردن دندان های خود هستید و در این زمینه به اندازه کافی تحقیق کرده اید، احتمالاً متوجه شده اید که با استفاده از ونیرها و براکت های ارتودنسی می توان به لبخندی زیبا و صاف دست پیدا کرد. با این حال، رویکرد هر یک از این ابزارها برای حصول این نتایج کاملاً متفاوت است. شاید اگر خودتان نحوه عملکرد هر یک را بخوانید متوجه خواهید شد که هر یک از این درمان ها چه تفاوتی با گزینه های دیگر دارد.

انواع درمان های دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

ونیر دندانی

ونیرهای دندانی از جمله درمان های دندانپزشکی هستند که هدف اصلی آنها بهبود ظاهر لبخند فرد است. این روش عبارت است از پوشش دادن دندان های کج و ناصاف، با استفاده از یک پوشش پرسلاین، که ظرف چند جلسه لبخندی “فوق العاده” خلق خواهد کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آندربایت یا جلو آمدگی فک پایین

ونیرها می توانند شکل، اندازه، و رنگ دندان ها را تغییر دهند، بنابراین نتایج آن می توانند خارق العاده باشند. یکی از مهم ترین نقاط ضعف این روش این است که برای قرار گرفتن ونیرها روی دندان ها، دندانپزشک باید مقداری از حجم دندان طبیعی را بتراشد، کاری که غیر قابل بازگشت خواهد بود. علاوه بر این، پس از مدتی ممکن است ونیر روی دندان ها نیاز به تعویض داشته باشد- مانند دندان های طبیعی، ونیرها نیز قابل تخریب هستند و به مرور زمان ممکن است لثه ها تحلیل روند و بین ونیر و خط لثه یک فاصله ایجاد شود.

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

سفید کردن دندان (بلیچینگ)

بسیاری از بیمارانی که خواستار داشتن دندان هایی صاف تر هستند، اغلب به سفیدتر شدن آنها نیز تمایل دارند. ونیرها می توانند شکل و رنگ دندان ها را به طور همزمان اصلاح کنند. اما اگر به استفاده از ونیرها تمایلی ندارید می توانید با استفاده از براکت های ارتودنسی ابتدا دندان ها را صاف کنید و در پایان درمان برای سفید کردن دندان های خود اقدام نمایید.

دو راه برای سفید کردن تخصصی دندان ها وجود دارد. می توانید برای سفید کردن دندان ها در مطب به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در حالی که به راحتی تکیه داده اید طی فرایندی روی دندان های شما ژل سفید کننده اعمال نماید. گاهی اوقات از نور LED برای تسریع فرایند استفاده می شود.

روش دیگر، سفید کردن دندان ها در منزل با استفاده از کیت سفید کننده دندان است که از داروخانه تهیه می کنید. این کیت شامل یک تری سفارشی و ژل سفید کننده است. دستورالعمل های کامل برای استفاده از آنها روی جعبه درج شده است که بسیار ساده خواهد بود. تنها کافی است مقداری از ژل را داخل تری بریزید و آن را شب روی دندان های خود قرار دهید تا به سایه رنگ دلخواه خود برسید.

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

تغییر شکل دندان ها و باندینگ

در صورتی که دندان های شما تغییر شکل داشته اند یا یک یا چند دندان شما کوچک تر از دیگر دندان ها هستند، و درمان ارتودنسی نمی تواند به بهبود وضعیت آنها کمکی بکند، الزاماً به این معنا نیست که ونیرها تنها گزینه موجود هستند. پس از اتمام درمان ارتودنسی و صاف شدن دندان ها، با استفاده از تکنیک های کانتورینگ و باندینگ دندان می توان ظاهر آنها را بهبود داد. با استفاده از کامپوزیت های همرنگ دندان، دندانپزشک شما می تواند با دقت زیاد، حتی کوچکترین مشکلات دندان ها را برای رسیدن به نتایجی طبیعی و زیبا بر طرف سازد.

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

درمان ارتودنسی

برای بسیاری از بیماران، درمان ارتودنسی نیز می تواند مانند دیگر درمان های دندانپزشکی زیبایی عمل کند، اما قابلیت های بیشتری دارد. براکت های ارتودنسی، نه تنها می توانند شکل ظاهری دندان ها را تغییر دهند، و لبخندی زیبا خلق کنند، بلکه می توانند مزایای دیگری نیز داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطوط ریز روی دندان های جلو

گاهی اوقات ممکن است تمیز نگه داشتن دندان های کج و ناصاف دشوارتر باشد، بنابراین، با صاف کردن آنها دسترسی به تمام سطوح دندان و تمیز کردن آن بسیار ساده خواهد بود. دندان هایی که به شدت کج و فشرده هستند، مخصوصاً دندان هایی که رو به جلو منحرف هستند می توانند بیشتر شما را در معرض خطر آسیب های ناگهانی قرار دهند. علاوه بر این، درمان ارتودنسی به بهبود نحوه قرار گیری فک ها روی یکدیگر و عملکرد آنها کمک می کند.

اما اگر نگرانی اصلی شما ظاهر دندان ها باشد، چرا باید براکت های ارتودنسی را انتخاب کرد وقتی ونیرها جایگزینی سریع تر برای بهبود وضعیت دندان ها هستند؟

هر چند این واقعیت وجود دارد که ارتودنسی درمانی سریع برای حل مشکلات دندان ها نیست، و دوره درمان ممکن است ماه ها و حتی سال ها طول بکشد، فواید و نتایج آن ماندگارتر از هر درمان دیگری هستند و به دندان ها آسیب بسیار کمتری وارد می شود. در صورتی که پس از اتمام دوره درمان از ریتینر (نگه دارنده) استفاده کنید دندان های شما برای همیشه صاف باقی خواهند ماند و در آینده به هیچ درمان دیگری نیاز نخواهید داشت. اگر هم نگران استفاده از براکت های فلزی هستید که ممکن است روی دندان های شما مانند ریل قطار به نظر برسند، شاید خوشحال شوید اگر بشنوید که نوع دیگری از ابزارها هستند که تحت عنوان نامرئی به شهرت رسیده اند مانند الاینرهای شفاف اینویزیلاین و براکت های مخفی و پشت دندانی لینگوال.

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

در صورتی که دندان ها علاوه بر کج و ناصاف بودن مشکلات ظاهری نیز داشته باشند، شاید بهترین راهکار ترکیبی از درمان ارتودنسی و یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عادت مکیدن انگشت چه مشکلاتی برای دندانها ایجاد میکند؟

 

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code