جراحی فک و صورت

توررفتگی و برآمدگی فک، انواع جراحی زیبایی و درمانی

جراحی فک و صورت به منظور اصلاح حیطۀ وسیعی از ناهنجاریهای جزئی یا عمدۀ اسکلت فک و صورت و دندانها انجام می‌شود. جراحی می‌تواند به بهبود جویدن، حرف زدن، و تنفس کمک کند. گرچه ممکن است انجام جراحی تغییراتی شگرف در ظاهر بیمار ایجاد نماید اما اصلاح مشکلات عملکردی هدف اصلی این روش می‌باشد. مشکلات مربوط به جویدن، قورت دادن، درد مزمن فک یا سردرهای شدید، پوسیدگی‌های دندان، اوپن بایت (فاصلۀ بین دندانهای دو فک هنگام بسته بودن دهان، نیمرخ یا تمام رخ نامتناسب، آسیب به صورت، مشکلات مادرزادی، عقب بودن فک یا چانه، جلو بودن فک، عدم توانای در روی هم قرار دادن لبها بدون ایجاد فشار در آنها، تنفس دهانی مزمن، آپنه خواب (مشکلات تنفسی هنگام خواب، مانند قطع تنفس یا خروپف) از جمله مشکلاتی هستند که با جراحی فک و صورت برطرف می‌شوند.

آیا می توان دندان های حساس را سفید کرد؟

/
آیا دندان های حساسی دارید و دوست دارید دندان های خود را سفید کنید؟ یا شاید در گذشته درمان سفید کردن دندان را انجام داده اید که باعث ایجاد حساسیت دندانی در شما شده است و اکنون نگران انجام مجدد آن هستید؟اگر پاسخ شما به هر یک از این دو پرسش مثبت است، چه کاری می توانید انجام دهید تا دندان های سفیدتر و لبخندی درخشان تر داشته باشید بدون اینکه باعث حساسیت دندان های خود شوید؟

آیا الاینرهای شفاف می توانند دندان های آسیب دیده توسط بریس ها را صاف کنند؟

/
الاینرهای شفاف را وارد کنید، راه حلی مدرن و تقریبا نامرئی برای درمان ارتودنسی. الاینرهای شفاف، ابزارهای سفارشی و متحرکی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به تدریج دندان های شما را به موقعیت مطلوب خود جابجا کنند.

آیا می توانم در زمان روزه داری مسواک بزنم؟

/
آیا مسلمانان می توانند هنگام روزه مسواک بزنند یا اینکه این کار باعث ابطال روزه آنها می شود؟ در این مقاله جامع به بررسی کامل حکم اسلام در مورد مسواک زدن در ماه رمضان می پردازیم، نظرات مختلف دانشمندان را در میان مکاتب بزرگ، دلایل این اختلاف نظرها، ارائه نکاتی برای بهداشت دهان و دندان در هنگام روزه داری، و آنچه نهادهای اصلی اسلامی می گویند را بررسی خواهیم کرد و به سؤالات متداول پاسخ خواهیم داد.

مقالات جراحی فک و صورت

نمونه درمانی جراحی فک و صورت

0/5 (0 نظر)