آیا قرص های آشکار کننده پلاک ایمن هستند؟

پلاک یک لایه چسبناک از باکتری است که می تواند باعث بروز مشکلات دندانی مانند حفره ها و پوسیدگی های دندانی شود. متأسفانه، بسیاری از بیماران با پلاک ها مشکل دارند زیرا این مشکلات در بین مردم بسیار شایع هستند. اما خبر خوب این است که روش های مختلفی برای مبارزه با پلاک وجود دارند.

اگر به دنبال راهی برای کمک به کودک خود در بهبود روتین بهداشتی دهان و دندان های خود بوده اید، ممکن است با قرص های آشکار کننده پلاک مواجه شده باشید!

به طور طبیعی، قبل از خرید آن برای خود یا کودکتان، ممکن است خواسته باشید بدانید که آیا این قرص های دندانی بی خطر هستند یا خیر. ما پاسخ هایی داریم! در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد قرص های آشکار کننده پلاک بدانید را برای شما آورده ایم.

قرص آشکار کننده پلاک چیست؟

قرص های آشکار کننده پلاک یا قرص های آشکار کننده دندان، قرص هایی هستند که در آنها از رنگ مخصوصی برای شناسایی پلاک های باقی مانده داخل دهان استفاده می شود و نقاطی که در روتین بهداشت دهان و دندان شما به توجه بیشتری نیاز دارند را نشان می دهند.

این قرص ها برای کاربرد موقت به عنوان یک ابزار آموزشی برای کمک به کودکان در بهبود مهارت های مسواک زدن در نظر گرفته شده اند. آنها یک نمای بصری برای کودکان ایجاد می کنند تا بفهمند که هنگام مسواک زدن دندان های خود چه مناطقی را از دست داده اند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتباط بین سن، جنسیت و بیماری لثه

در محلول آشکار کننده پلاک چیست؟

در قرص های آشکار کننده پلاک دندان از یک رنگ گیاهی بی ضرر استفاده می شود که به طور طبیعی به پلاک های دندان ها می چسبد. قرص ها ممکن است صورتی یا آبی باشند، و هر چه لکه تیره تری به جا مانده باشد، در آن ناحیه پلاک بیشتر انباشته می شود.

قرص های آشکار کننده پلاک

قرص های آشکار کننده پلاک

قرص های آشکار کننده پلاک چگونه برای سلامت دهان مفید هستند؟

مشاهده پلاک ها قبل از تبدیل شدن به تارتار ممکن است دشوار باشد. قرص های آشکار کننده پلاک به شما کمک می کنند تا مناطقی که ممکن است بدون اینکه بدانید در آنجا پلاک ایجاد شده باشد، را شناسایی کنید.

با ایجاد پلاک و جرم دندان، این امر می تواند منجر به ایجاد حفره ها و پوسیدگی های دندانی، بیماری لثه، زرد شدن دندان ها و بوی بد دهان شود.

در حالت ایده آل، ما می توانیم مناطقی که پلاک ها در آنها انباشته می شوند را مشاهده کنیم تا قبل از ظاهر شدن آن علائم یا شرایط، روتین بهداشتی دهان خود برای دسترسی به این مناطق را تغییر دهیم. این چیزی است که این قرص ها ارائه می دهند!

نحوه استفاده از قرص های آشکار کننده پلاک دندان ها

در آنها از رنگ مخصوصی استفاده می شود که به پلاک واکنش نشان می دهد و باعث بوجود آمدن یک رنگ موقت قرمز، آبی یا بنفش می شود. در اینجا نحوه استفاده از آنها آمده است:

  • ابتدا دندان های خود را مثل همیشه مسواک بزنید.
  • قرص را به چهار یا دو قسمت تقسیم کنید.
  • قرص را بجوید، اجازه دهید با بزاق مخلوط شود و حدود ۳۰ ثانیه آن را در اطراف دهان بچرخانید. (برای اطمینان دستورالعمل روی جعبه را بخوانید.)
  • باقی مانده داخل دهان خود را بیرون بریزبد. مطمئن شوید که آن را قورت نمی دهید!
  • نواحی اطراف دهان که رنگ صورتی ایجاد شده است را ارزیابی کنید.
  • سعی کنید طرحی ایجاد کنید که این نواحی را با مسواک یا نخ دندان هدف قرار دهید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیاستم یا فاصله بین دندانی چیست و چگونه درمان می شود؟

چه افرادی می توانند با خیال راحت از قرص های آشکار کننده پلاک استفاده کنند؟

قرص های آشکار کننده پلاک برای کودکان مناسب هستند، با این حال، کودک شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بفهمد محلول را قورت ندهد. به طور کلی، کودکان بالای ۶ سال می توانند با خیال راحت از این قرص ها بهره مند شوند.

افراد از گروه های زیر می توانند با خیال راحت از قرص ها آشکار کننده پلاک بهره مند شوند:

  • کودکان بالای ۶ سال که هنوز در حال یادگیری مسواک زدن هستند.
  • افرادی که مهارت های دستی محدودی دارند.
  • همه افرادی که بریس دارند (نخ دندان کشیدن با بریس ها ممکن است دشوار باشد).
  • افرادی که دچار تحلیل رفتگی لثه یا بیماری لثه هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن خاص.
قرص های آشکار کننده پلاک

قرص های آشکار کننده پلاک

هر چند وقت یکبار می توان از قرص های آشکار کننده پلاک استفاده کرد؟

هیچ خطر شناخته شده ای برای استفاده مکرر از قرص های آشکار کننده پلاک وجود ندارد. با این حال، استفاده از آنها یک یا دو مرتبه در هفته باید کافی باشد. هنگامی که شاهد بهبودی در میزان رنگ و پلاک باقی مانده هستید و قرص ها به هدف شما کمک می کنند تا بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشید، نباید به طور مکرر از آنها استفاده کنید، یا به طور کامل آنها را کنار بگذارید!

قرص های آشکار کننده پلاک

قرص های آشکار کننده پلاک

آیا قرص های آشکار کننده پلاک ارزش استفاده دارند؟

قرص های آشکار کننده پلاک قطعاً ارزش استفاده را دارند زیرا به شما کمک می کنند تا ببینید کجاهای دندان ها را به اندازه کافی مسواک نمی زنید. این کار باعث می شود تا شما نسبت به نحوه صحیح مسواک زدن و در نهایت بهبود بهداشت دندان های خود آگاه شوید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بی حسی دندانپزشکی چقدر طول می کشد؟

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ به این موضوع پرداخت که آیا قرص های آشکار کننده پلاک  واقعاً روی بهداشت دهان و دندان افراد تأثیر می گذارند یا خیر. شرکت کنندگان در این مطالعه ۱۴۸ نوجوان و جوانی بودند که از بریس استفاده می کردند. این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که به آنها قرص های آشکار کننده داده شد، در پایان مطالعه میزان پلاک کمتری نسبت به سایر شرکت کنندگان داشتند.

مطالعه دیگری نیز در سال ۲۰۱۴ به این موضوع پرداخت. شرکت کنندگان در این مطالعه ۱۰۰ نفر بودند که به نیمی از آنها قرص های آشکار کننده پلاک داده شد. پس از سه هفته، محققان پلاک دندان همه شرکت کنندگان را ارزیابی کردند و دریافتند افرادی که قرص های آشکار کننده دریافت کرده بودند، پلاک کمتری داشتند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که قرص های آشکار کننده پلاک، همه چیز نیستند. علاوه بر آن، باید دو مرتبه در روز از نخ دندان استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید تا پلاک را تحت کنترل داشته باشید. معاینات منظم دندانپزشکی نیز مهم هستند. اگر می خواهید در مورد پلاک دندان به دندانپزشک مراجعه کنید، به سادگی با ما تماس بگیرید و ما صحبت کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code