مقایسه ارتودنسی فلزی با ارتودنسی نامرئی

 

امروزه بیماران می توانند تصمیم بگیرند از بین ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند انتخاب کنند و درمان ارتودنسی خود را انجام دهند. هر یک از این گزینه های مزایای خود را دارد، اما الاینرهای شفاف نسبت به بریس های معمولی مزایایی دارند که می توانند، مخصوصاً برای افراد بزرگسال، جایگزین های خوبی برای آنها باشند.

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

قابل مشاهده بودن

مهمترین دلیل که افراد بزرگسال الاینرهای شفاف را انتخاب می کنند این است که آنها تقریباً غیر قابل مشاهده هستند. این کمک می کند بتوانند این واقعیت که آنها تحت درمان ارتودنسی هستند را پنهان کنند، زیرا ممکن است باعث شرمندگی برخی افراد بزرگسال شود. علاوه بر این، الاینرهای شفاف کمک می کنند فواصل موجود بین دندان ها پنهان شوند، که یک مزیت زیبایی دیگر است.

علاوه بر این بسیاری از بیماران نوجوان الاینرهای شفاف را به همین دلیل ترجیح می دهند، مخصوصاً بیمارانی که در سنین دبیرستان هستند. با این حال، برخی از بیماران جوان هنوز هم بریس های سنتی را ترجیح می دهند، زیرا می توانند الاستیک های روی براکت های آنها را به صورت شخصی درآورند. انتخاب های شناخته شده تر برای آنها رنگ های مورد علاقه آنها است یا رنگ تیم مورد علاقه آنها است. توانایی شخصی سازی ظاهر براکت های سنتی به بیماران اجازه می دهد علایق خود را به نمایش بگذارند و خود را نشان دهند، در حالی که لبخند خود را صاف و یکدست می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آموزش استفاده از ابزارهای ثابت ارتودنسی

قابلیت خارج کردن از دهان

برخلاف بریس های سنتی، بیماران تمایل دارند بتوانند الاینرهایی که برای صاف کردن دندان های خود استفاده می کنند را هنگام خوردن و مسواک زدن از دهان خارج کنند. این قابلیت به آنها اجازه می دهند بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنند و به راحتی مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

الاینرهای شفاف نه تنها تمیز نگه داشتن دندان ها را ساده می کنند، بلکه برای بیمار این آزادی را فراهم می آورند تا هر چیزی که دوست دارند را بخورند و دندان های خود را به شکل عادی مسواک بزنند. دیگر نیاز نیست بیمار فهرستی از غذاهایی را نگه دارد که برای خوردن آنها محدودیت دارد، زیرا می توانند موجب لق یا شکسته شدن براکت های سنتی شوند و لازم است دائماً به خاطر آنها به ارتودنتیست مراجعه کرد.

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

مزایایی که برای سلامت دارند

برای بسیاری از بیمارانی که بریس سنتی دارند، مراقبت صحیح از دندان ها برای آنها دشوار می شود، زیرا یا بهداشت دهانی خوبی ندارند و نمی توانند در طول دوره استفاده از بریس ها تغییرات لازم را در مراقبت های روزمره خود ایجاد کنند، یا زمانی که براکت ها روی دندان های آنها قرار می گیرند وارد چرخه ضعیف رعایت بهداشت می شوند.

در اکثر موارد، در انتهای درمان ارتودنسی، روی دندان های جلوی بیماران رسوب کلسیم شکل می گیرد. این رسوبات وقتی براکت ها برداشته می شوند قابل مشاهده هستند و لازم است بیمار یا اقدامات زیبایی انجام دهد یا با لکه های سفید روی دندان های خود زندگی کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت دندانی

علاوه بر این، عادات بهداشتی ضعیف با براکت های سنتی می توانند منجر به تورم لثه ها شوند که اگر بیمار انجام کارهای بهداشتی دهان به خوبی را نادیده بگیرد، تورم لثه ها مشکل آفرین خواهد شد. علاوه بر این، لثه های متورم می توانند منجر به بروز ژنژیویت نیز شوند، که اگر بدون درمان باقی بماند می تواند منجر به بروز مشکلات در دراز مدت برای سلامت شود.

الاینرهای شفاف ابتدا تنها برای موارد ارتودنتیک ساده استفاده شدند، از جمله فشردگی و نامرتبی های اندک، اما اکنون از آنها حتی برای پیچییده ترین موارد ارتودنسی نیز استفاده می شود. در حال حاضر، الاینرهای شفاف نه تنها جنبه های منفی اجتماعی را ندارند، بلکه وقتی نوبت به سلامت دهان بیمار می رسد، کارآمدتر نیز هم می شوند.

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

مقایسه براکت معمولی و الاینر شفاف

اسکن Impressionless

یکی از بهترین راه هایی که می تواند از نظر بالینی مؤثرتر باشد و با آن می توان ناراحتی هایی که بیمار تجربه می کند را کاهش داد، استفاده ترکیبی از الاینرهای شفاف و اسکن Impressionless است. اسکن Impressionless در دندانپزشکی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، که یکی از دلایلی است که بسیاری از بیماران به استفاده از الاینرهای شفاف تمایل دارند.

بسیاری از ارتودنتیست ها در روند درمان خود از سیستم اسکن دیجیتالی استفاده می کنند. این سیستم به سرعت و به راحتی یک اسکن دیجیتالی سه بعدی با صحت بالا از دندان های بیمار تولید می کند. این کار زمانی که لازم است بیمار در مطب سپری کند، در حالی که دهان باز کن و بتونه قالب گیری داخل دهان است، را کاهش می دهد. مزیتی که تنها با انتخاب الاینرهای شفاف می توان از آن بهره مند شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بریس های دیمون یا خود تنظیم شونده

الاینرهای شفاف جایگزین هایی فوق العاده برای براکت های ارتودنسی هستند. هر کسی دلیلی وتفاوت برای انجام درمان ارتودنسی دارد، و اکنون فناوری الاینرهای شفاف یا همان اینویزیلاین ها آنقدر پیشرفت کرده است که همه نیازهای بیمار را برآورده سازد و به گزینه ای شناخته شده برای درمان ارتودنسی تبدیل شود.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code