ایمپلنت

ایمپلنت تکی، چندتایی و تمام فک

پروتز و ایمپلنت های دندانی، دندانهای مصنوعی می‌باشند که با از دست رفتن دندان یا شکست درمان با پر کردن و نیز در اختلال در عملکرد دندانها در جویدن صحیح، یا ادای صحیح اصوات، و یا زیبایی فرد به کار برده می‌شوند. از سوی دیگر فقدان یک دندان در جای خود می‌تواند به تدریج روی نحوۀ قرارگیری دیگر دندانها و رشد آنها تاثیرگذار باشد. پروتز ثابت به پروتزی اطلاق می‌گردد که روی دندان یا دندانهای پایه چسب خورده و ثابت می‌گردد. پروتز ثابت شامل روکش، بریج (پل) و غیره می‌باشد. روکش بر روی یک دندان تراش خورده سوار می‌شود، بریج نیز بر روی دندانهای پایۀ کناری قرار می‌گیرد و شامل دندانهای جایگزین شده نیز می‌باشد. پروتز متحرک شامل چندین دندان جایگزین متصل به یک پایۀ پلاستیک به رنگ لثه است که توسط یک اسکلت فلزی به هم وصل شده‌اند و با گیره‌های فلزی به دندانهای طبیعی متصل می‌شوند.

روش های صاف کردن دندان ها بدون بریس های ارتودنسی

/
دندان هایی که نامرتب یا فشرده هستند، دندان هایی که شکاف های زیادی بین آنها وجود دارد و خطوط فک که به خوبی روی یکدیگر بسته نمی شوند، اغلب با بریس ها درمان می شوند.برخی از انجمن ها و اطلاعات آنلاین وجود دارند که ادعا می کنند می توانید درمان ارتودنسی خود را در منزل انجام دهید تا از استفاده از بریس ها جلوگیری کنید. این براکت ها و جایگزین های خانگی می توانند برای همیشه به دندان های شما آسیب بزنند.

نوآوری در فناوری دندانپزشکی: ارتقاء مراقبت از بیمار

/
شته دندانپزشکی همیشه در خط مقدم پذیرش پیشرفت های تکنولوژیک برای بهبود مراقبت از بیمار بوده است. در طول سال ها، تکنولوژی دندانپزشکی به طور قابل توجهی تکامل یافته است و روش ها را سریع تر، دقیق تر و کم تهاجم تر کرده است. این تکامل نه تنها کارایی درمان های دندانپزشکی را افزایش داده است، بلکه به صورت چشمگیری راحتی و نتایج را بهبود بخشیده است. از معرفی تصاویر رادیوگرافی دیجیتال با اشعه ایکس گرفته تا تکنیک های تصویربرداری پیشرفته، هر فناوری جدید یک تغییر الگو در نحوه ارائه مراقبت های دندانی ایجاد کرده است.

pH دهان چگونه سلامت دندان ها و لثه ها را تحت تأثیر قرار می دهد؟

/
بزاق نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. این ماده تولید شده در غدد بزاقی دهان به حفظ محیط نامطلوب برای رشد باکتری ها کمک می کند. pH بزاق خطر پوسیدگی دندان و سایر عفونت های لثه را کاهش می دهد.آیا می دانید pH بزاق شما چگونه روی سلامت دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارد؟ بهترین نکات را برای حفظ خوب دهان خود و در عین حال مراقبت از سلامت کل بدن خود کشف کنید.

مقالات پروتز و ایمپلنت

نمونه درمانی پروتز و ایمپلنت

1/5 (2 نظر)