ایمپلنت

ایمپلنت تکی، چندتایی و تمام فک

پروتز و ایمپلنت های دندانی، دندانهای مصنوعی می‌باشند که با از دست رفتن دندان یا شکست درمان با پر کردن و نیز در اختلال در عملکرد دندانها در جویدن صحیح، یا ادای صحیح اصوات، و یا زیبایی فرد به کار برده می‌شوند. از سوی دیگر فقدان یک دندان در جای خود می‌تواند به تدریج روی نحوۀ قرارگیری دیگر دندانها و رشد آنها تاثیرگذار باشد. پروتز ثابت به پروتزی اطلاق می‌گردد که روی دندان یا دندانهای پایه چسب خورده و ثابت می‌گردد. پروتز ثابت شامل روکش، بریج (پل) و غیره می‌باشد. روکش بر روی یک دندان تراش خورده سوار می‌شود، بریج نیز بر روی دندانهای پایۀ کناری قرار می‌گیرد و شامل دندانهای جایگزین شده نیز می‌باشد. پروتز متحرک شامل چندین دندان جایگزین متصل به یک پایۀ پلاستیک به رنگ لثه است که توسط یک اسکلت فلزی به هم وصل شده‌اند و با گیره‌های فلزی به دندانهای طبیعی متصل می‌شوند.

چرا دندان های من انقدر سریع لک می شوند؟

/
داشتن دندان های روشن و سفید، بخش مهمی از ایجاد اولین تأثیر عالی و افزایش اعتماد به نفس است. اما برخی از افراد متوجه می شوند که دندان های آنها راحت تر از افراد دیگر لک می شوند و تغییر رنگ می دهند. اگر احساس می کنید دندان های شما لکه های سرسخت را از غذا، نوشیدنی، تنباکو یا دارو می گیرند، برای درک علل شایع لک شدن دندان ها و کارهایی که می توانید انجام دهید تا از تغییر رنگ ناخوشایند پیشگیری کرده و آنها را از بین ببرید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

آیا مردان دندان های ضخیم تری دارند؟ تفاوت های جنسیتی در آناتومی دندان

/
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا مردان نسبت به زنان دندان های ضخیم تری دارند؟دندان ها بخش مهمی از بدن ما هستند و ما برای همه چیز از خوردن گرفته تا صحبت کردن به آنها تکیه می کنیم. بنابراین، طبیعی است که به این فکر کنیم که آیا بین دندان های مردان و زنان تفاوت هایی وجود دارد یا خیر.

بی حسی دندانپزشکی چقدر طول می کشد؟

/
اگر به انجام یک فرایند دندانپزشکی غیر از معاینه یا عکسبرداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشید، تقریباً به طور قطع به شما یک دوز بی حس کننده موضعی داده خواهد شد تا دهان شما را بی حس کند و از ایجاد درد توسط هر کاری که دندانپزشک برای دندان های شما انجام می دهد جلوگیری کند. با این حال، پس از انجام فرایند، متوجه خواهید شد که صورت شما هنوز بی حس است و ممکن است مدتی طول بکشد تا همه احساس ها برگردند. و برای افرادی که در مورد مدت زمان این اثر فکر می کنند، در این پست به این پرسش پاسخ می دهیم که بی حسی دندان چقدر طول می کشد؟

مقالات پروتز و ایمپلنت

نمونه درمانی پروتز و ایمپلنت

1/5 (2 نظر)