ایمپلنت

ایمپلنت تکی، چندتایی و تمام فک

پروتز و ایمپلنت های دندانی، دندانهای مصنوعی می‌باشند که با از دست رفتن دندان یا شکست درمان با پر کردن و نیز در اختلال در عملکرد دندانها در جویدن صحیح، یا ادای صحیح اصوات، و یا زیبایی فرد به کار برده می‌شوند. از سوی دیگر فقدان یک دندان در جای خود می‌تواند به تدریج روی نحوۀ قرارگیری دیگر دندانها و رشد آنها تاثیرگذار باشد. پروتز ثابت به پروتزی اطلاق می‌گردد که روی دندان یا دندانهای پایه چسب خورده و ثابت می‌گردد. پروتز ثابت شامل روکش، بریج (پل) و غیره می‌باشد. روکش بر روی یک دندان تراش خورده سوار می‌شود، بریج نیز بر روی دندانهای پایۀ کناری قرار می‌گیرد و شامل دندانهای جایگزین شده نیز می‌باشد. پروتز متحرک شامل چندین دندان جایگزین متصل به یک پایۀ پلاستیک به رنگ لثه است که توسط یک اسکلت فلزی به هم وصل شده‌اند و با گیره‌های فلزی به دندانهای طبیعی متصل می‌شوند.

درد ایمپلنت دندانی

/
درد بعد از کاشت ایمپلنت به گستردگی جراحی و تعداد ایمپلنت هایی بستگی دارد که کاشته می شوند. هر چه جراحی طولانی تر باشد و تعداد ایمپلنت هایی که باید کاشته شوند بیشتر باشد، پس از فرایند درد بیشتری خواهید داشت.

مراحل کاشت ایمپلنت های دندانی

/
مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندانی: معاینات اولیه، جراحی کاشت ایمپلنت دندانی، انتخاب دندان مصنوعی جدید.در جراحی ایمپلنت دندانی یک پست فلزی پیچ مانند جایگزین ریشه از دست رفته دندان می شود

مراقبت های پس از جراحی کاشت ایمپلنت

/
مراقبت پس از جراحی ایمپلنت امری ضروری است که در صورت رعایت نکردن دچار بیماری لثه یا پری- ایمپلنتایتیس میشود. مراقبت از ایمپلنت نیاز به حضور در مطب ندارد

مقالات پروتز و ایمپلنت

نمونه درمانی پروتز و ایمپلنت

مشاوره رایگان دندانپزشکی
نیاز به مشاوره دندانپزشکی دارید؟
سوال خود را با ما مطرح کنید
در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود