نکاتی برای کاهش ترس کودک از شروع درمان ارتودنسی

شروع درمان ارتودنسی با بریس های فلزی سنتی یا بریس های نامرئی برای اولین بار بدون شک یک تغییر بزرگ در زندگی است!

اگر اخیراً برای مشاوره ارتودنسی فرزند خود برنامه ریزی کرده اید و فرزند شما کمی نگران است که چه اتفاقی خواهد افتاد، یا کودک شما به تازگی درمان ارتودنسی را شروع کرده است و نگرانی هایی در مورد زندگی جدید خود با بریس ها دارد، ما در این مقاله راهکارهایی برای کمک به شما ارائه خواهیم داد.

در اینجا ۵ نکته وجود دارند که به کودک شما کمک می کنند تا برای تغییر آماده شود و ترس او را در مورد بریس ها، الاینرهای شفاف یا ارتودنسی را کاهش می دهد:

چگونه برای بریس آماده شویم

با یک گفتگوی باز و صادقانه شروع کنید!

ارتباط نقش کلیدی دارد. هنگامی که شما و فرزندتان به ما مراجعه می کنید، ما سهم خود را برای کمک به رفع هرگونه پیش فرضی در مورد بریس ها یا درمان ارتودنسی انجام خواهیم داد، اما شروع گفتگو در منزل نیز برای شما مفید است!

توضیح دهید که چرا کودک شما به ارتودنسی نیاز دارد و چگونه از نظر سلامتی و عزت نفس برای او مفید خواهد بود. به آنها بگویید که درمان ارتودنسی کاملاً عادی است و بسیاری از افرادی که می شناسند در آینده تحت درمان ارتودنسی قرار خواهند گرفت یا قبلاً آن را سپری کرده اند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هزینه ی درمان ریشه یا عصب کشی

بر اساس تجربه ما، کودکانی که در مورد تصمیم برای شروع درمان بیشتر احساس خود را دخیل می کنند و در جریان قرار می گیرند، با این روند احساس راحتی بیشتری می کنند!

ترس کودک از ارتودنسی

ترس کودک از ارتودنسی

فرآیند دریافت بریس ها یا الاینرهای شفاف را توضیح دهید.

اگر فرزند شما نگران است که هنگام مراجعه به ارتودنتیست چه انتظاری داشته باشد، از وب سایت ها به عنوان منبعی برای آماده کردن او برای این تجربه استفاده کنید. برای اطلاع از اینکه شما و فرزندتان در طول مشاوره و معاینه ارتودنسی چه انتظاراتی می توانید داشته باشید، درباره اولین جلسه جستجو کنید.

شما می توانید در مورد این فرآیند به طور مفصل مطالبی بیاموزید، اما در اینجا خلاصه ای سریع برای آشنایی شما آمده است:

ابتدا از شما و فرزندتان با چهره های خندان استقبال می شود! ارتودنتیست شما را با تیم و مطب خود آشنا خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که هر دو راحت هستید.

هنگامی که ارتودنتیست برای شروع معاینه ارتودنسی آماده شود، لبخند کودک شما را با گرفتن عکس های دیجیتال سریع و اشعه ایکس ارزیابی خواهد کرد.

پس از جمع آوری تمام داده های لبخند لازم، یک طرح درمانی شخصی برای فرزند شما طراحی خواهد کرد! به همین راحتی است!

ما به شما کمک خواهیم کرد تا بر اساس سبک زندگی و ترجیحات فرزند خود تصمیم بگیرید که آیا بریس ها یا الاینرهای شفاف برای فرزند شما بهترین هستند یا خیر.

در مورد فاکتور جذابیت در درمان ارتودنسی صحبت کنید!

درمان ارتودنسی جذاب است!! بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور، بازیگران زن و مرد، و اینفلوئنسرهای مورد علاقه فرزند شما برای رسیدن به لبخند های ستاره ای خود از بریس ها یا الاینرهای شفاف استفاده کرده اند. ممکن است مفید باشد که در مورد چند فرد مشهور که با افتخار و به طور عمومی درمان ارتودنسی را انجام داده اند تحقیق کنید و در مورد آنها با فرزند خود صحبت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رادیوگرافی پانورامیک دندانپزشکی

جاستین بیبر، زک افرون، مایلی سایرس، کلویی کارداشیان، زندایا و بیلی آیلیش همگی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفتند! اگر فرزند شما بداند که فردی که به او نگاه می کند، همین روند را طی کرده و با موفقیت به فردی که در حال حاضر می بیند تبدیل شده است، ممکن است به او اعتماد به نفس و انگیزه لازم برای شروع سفر خود را نیز بدهد.

اگر از بریس یا الاینرهای شفاف استفاده کرده اید، در مورد تجربه خود با آنها نیز صحبت کنید!

ترس کودک از ارتودنسی

ترس کودک از ارتودنسی

به باورهای غلط رسیدگی کنید.

چند تصور غلط در مورد استفاده از بریس برای کودکان یا شروع درمان با الاینرهای شفاف وجود دارد و اینها ممکن است مانع احساس هیجان واقعی در تغییر لبخند کودک شما شود. به آنها بپردازیم!

“آیا دریافت بریس ها درد دارد؟” خیر! امیدواریم کودک شما با دانستن این موضوع که دریافت بریس ها در هر سنی هیچ دردی ندارد، آسوده خاطر شود. فرآیند قرار دادن براکت ها به سادگی شامل کمی چسب دندان، ابزاری برای عقب نگه داشتن گونه ها و لب ها در حین قرار دادن براکت ها، و سیمی است که از میان براکت ها عبور می کند. هیچ بخشی از این روند دردناک نیست.

“آیا با بریس یا الاینرهای شفاف هنوز هم می توانم تنقلات بخورم؟” آری! در حالی که رژیم غذایی کودک شما با بریس ها به چند تغییر جزئی نیاز دارد، الاینرهای شفاف به تغییر رژیم غذایی نیاز ندارند. اگر کودک شما اهل غذا خوردن است و نمی خواهد غذاهای مورد علاقه اش را کنار بگذارد، ممکن است بخواهید الاینرهای شفاف را برای روند تغییر نرم تر در نظر بگیرید!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

یک سیستم پاداش مثبت را در نظر بگیرید.

اگر کودک شما هنوز نگران دریافت بریس است، یک سیستم پاداش برای تشویق او به انجام درمان ارتودنسی در نظر بگیرید. در اینجا چند ایده برای امتحان وجود دارند:

  • قبل از اینکه برای مشاوره به ما مراجعه کنید، فرزندتان را به یک ناهار قبل از جشن ببرید.
  • پس از دریافت بریس یا الاینر شفاف به آنها یک کتاب جدید بدهید.
  • یک نمودار استیکر لبخند ایجاد کنید و پس از هر قرار ملاقات با ارتودنتیست یک برچسب جدید اضافه کنید. هنگامی که تعداد معینی از برچسب ها را جمع آوری کردند، می توانند آنها را برای پاداشی به انتخاب خود بازخرید کنند – مانند یک اسباب بازی جدید، یک بازی ویدیویی یا دسر مورد علاقه خود.
  • به کودک خود اجازه دهید یک مسواک جدید و یک آینه دستی انتخاب کند تا برای شروع درمان به او پاداش دهید و همچنین بهداشت دهان و دندان را تشویق کنند!
  • پاداش دادن به فرزندتان با جوایز کوچک می تواند به کودک شما کمک کند تا در مورد دریافت بریس ها احساس هیجان کند و انگیزه او را برای ادامه پیشرفت در طول روند درمان حفظ کند!

هنوز سؤالی در مورد کمک به فرزند خود برای ایجاد تغییر دارید؟

لطفا از تماس با ما دریغ نکنید! ما کودکان خردسال زیادی را دیده ایم که در اولین ملاقات خود از شروع درمان ارتودنسی نگران بودند. ما تجربه و تخصص لازم را داریم تا به کودک شما کمک کنیم هنگام گذار به زندگی جدید خود با بریس یا الاینر شفاف احساس راحتی کند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code