نحوه پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4 ایمپلنت

پروتزهای مصنوعی دندانی All- on- 4 نوعی پروتز مصنوعی بر پایه ایمپلنت های دندانی هستند که به مراقبت ویژه نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که آنها یک عمر دوام خواهند داشت، و سلامت دهان و دندان های شما در بهترین حالت باقی خواهد ماند. اگر به این فکر می کنید که چگونه پروتزهای دندانی All- on- 4 ایمپلنت را تمیز کنید، خبر خوب این است که مراحلی وجود دارند که شما می توانید انجام آنها را در روتین بهداشتی دهان و دندان روزانه خود بگنجانید.

این مراحل عبارتند از استفاده از واتر فلاسر، نخ دندان کشیدن معمولی، شستشو با دهانشویه و استفاده از یک مسواک مخصوص شیار می باشد- نگران نباشید، ما در مورد همه اینها در زیر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد موارد زیر کسب کنید:

  • نحوه تمیز کردن پروتزهای مصنوعی دائمی ایمپلنت های دندانی
  • بهترین محصولات برای استفاده
  • نکات و ترفندهای تأیید شده توسط دندانپزشک

امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کنند تا لبخند خود را تمیز، زیبا و سالم نگه دارید.

نحوه تمیز کردن پروتزهای مصنوعی دائمی ایمپلنت های دندانی: ۵ مرحله آسان

  • دو مرتبه در روز مسواک بزنید: درست مانند دندان های طبیعی، باید دندان های جدید خود را دو مرتبه در روز مسواک بزنید. برای انجام این کار، از یک مسواک دارای فرچه های نرم و با کیفیت بالا استفاده کنید- هم دستی و هم برقی خوب است. دندان های خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با استفاده از حرکات دایره ای آرام مسواک بزنید. فراموش نکنید که در امتداد خط لثه ها را با زاویه ۴۵ درجه مسواک بزنید.
  • واتر فلاسر استفاده کنید: از درجه متوسط ​​یا پایین واتر فلاسر برای تمیز کردن بین دندان ها و زیر بریج ایمپلنت ها استفاده کنید. می توانید آب را از سمت لبی یا زبانی دندان های خود هدایت کنید- هر کدام که برای شما راحت تر است.
  • زیر بریج را نخ دندان بکشید: حداقل یک مرتبه در روز باید زیر بریج های خود را نخ دندان بکشید. می توانید از محصولی مانند سوپر فلاس استفاده کنید که دارای یک سر سفت، و وسط آن نرم تر است، یا می توانید از فلاس تریدر استفاده کنید.
  • از یک مسواک مخصوص شیار استفاده کنید: عرض یک مسواک مخصوص شیار ۳/۱ عرض یک مسواک معمولی است و برای تمیز کردن در امتداد خط بین بریج و بافت نرم شما عالی است.
  • شستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده: برخی از دهانشویه ها را می توان به صورت روزانه برای زدودن ذرات کوچکتر از زیر بریج و کاهش تحریک و تورم لثه ها استفاده کرد.
پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4

پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4

بهترین محصولات تمیز کننده پروتزهای دندانی All- on- 4 ایمپلنت

مسواک ها

مسواک های بین دندانی و همچنین مسواک های مخصوص ایمپلنت های دندانی می توانند کمک کننده باشند. مشخصه ویژه این نوع مسواک ها سری فوق العاده باریک و گردن نازک آنها است. طراحی فوق العاده باریک سر این امکان را فراهم می آورد تا بتوان ترک ها و شکاف های کوچک را بهتر تمیز کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع محافظ دهان و دندان

فرچه های فوق العاده نرم آن، برای دسترسی بهتر به خط لثه و پایه ایمپلنت، در دو ردیف قرار گرفته اند. گردن آن انعطاف پذیر است، تا بتوان با گرفتن زیر آب، آن را گرم و خم کرد. این کار همچنین دسترسی به خط لثه را آسان تر می کند.

دهانشویه

شما می توانید به صورت روزانه از دهانشویه های ضدعفونی کننده برای تسکین التهاب و شستن زدودن هرگونه ذراتی استفاده کرد که ممکن است پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هنوز هم باقی مانده باشند.

با استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده پروکسیل می توان پروتزهای ایمپلنت های دندانی را تمیز کرد. این محصول با پراکسید هیدروژن ۵/۱ درصد ساخته شده است و فاقد الکل است، بنابراین لازم نیست نگران احساس سوزش شدید باشید. پراکسید هیدروژن با اکسیژن رسانی کار می کند، که باعث می شود بویژه در زدودن ذرات باقی مانده داخل دهان مؤثر باشد و به عنوان یک مزیت اضافه، طعم ملایم نعناع آن بوی دهان شما را به طرز لذت بخشی تازه می کند.

واتر فلاسر

برخی از واتر فلاسرها دارای ۴ شری مخصوص تمیز کردن بین دندان ها هستند، شامل سری که مخصوص ایمپلنت های دندانی ساخته شده است. ۳ حالت مختلف تمیز کردن بین دندان ها وجود دارد- معمولی، نرم و پالس، بنابراین شما می توانید بهترین حالت را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

سری چرخشی ۳۶۰ درجه همچنین تمیز کردن بریج های ایمپلنت ها را هم از جلو یا از عقب آسان می کند. این فلاسرها دارای طراحی ضد آب برای استفاده در حمام هستند و با یک بار شارژ ۲۸ روز کار می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا دریافت فوری ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است؟

نخ دندان

اگر تا به حال بریس داشته اید، ممکن است از قبل با سوپر فلاس ها آشنایی داشته باشید. این نوع نخ دندان ها برای استفاده با بریس ها، ایمپلنت ها و هر ابزار ثابت دیگری طراحی شده اند که ممکن است داخل دهان خود داشته باشید.

این وسیله با ابزارها به خوبی کار می کند، زیرا دارای یک فلاس تریدر محکم در یک سمت، یک قسمت نخ دندان اسفنجی برای جذب بیشتر ذرات غذا، و یک بخش از نخ دندان معمولی است.

مسواک مخصوص شیار

مشخصه ویژه یک مسواک شیار، سری کوچک با یک دسته از پرزها است. آنها برای تمیز کردن اطراف روکش ها، بریج ها و ایمپلنت ها معجزه می کنند، زیرا برای تمیز کردن امتداد خط لثه ها برای زدودن پلاک و بهبود سلامت لثه طراحی شده اند.

مسواک های شیار به گونه ای زاویه داده شده اند که به قوس های دندانی بالا یا پایین برسند، و دارای ۳ سری جایگزین برای هر انتهای دسته هستند. این یک محصول ساده است، اما راهی عالی برای حفظ سلامت لثه ها در صورت داشتن پروتزهای All- on- 4 ایمپلنت است.

پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4

پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4

اگر پروتزهای دندانی All- on- 4 ایمپلنت را تمیز نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر ایمپلنت های خود را تمیز نگه ندارید، عوارض مختلفی می توانند ایجاد شوند. در یک مطالعه برخی بیماران دچار مشکلات گفتاری و درد در لثه ها شده بودند. در اکثر آنها، دندانپزشک پس از برداشتن بریج متوجه شده بود که زیر آن ذرات غذایی انباشته شده بودند که باعث می شود بیمار دچار عفونت قارچی شود. در برخی موارد علت این مشکل، ترکیبی از آماده سازی های ضعیف برای جراحی برای ترمیم دندان، و بهداشت ضعیف دهان بود.

تمیز نکردن بریج نیز در نهایت منجر به بروز نوعی عفونت با علائمی مانند بوی بد دهان، ترشح چرک، خونریزی، درد، تورم و تب خواهد شد. در نهایت، ایمپلنت های دندانی شما ممکن است شل شوند و حتی بیفتند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ورزش کردن بعد از درمانهای دندانپزشکی

دفعات مراجعه به دندانپزشک برای پاکسازی دندان

هنگامی که از پروتزهای بر پایه ایمپلنت ها، مانند پروتزهای All- on- 4 ایمپلنت استفاده می کنید، احتمالاً باید بیشتر از حد معمول به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید کار می کند. دندانپزشک به شما خواهد گفت که ویزیت ها چند وقت یکبار باید انجام شوند، اما به طور کلی، برنامه ریزی کنید که در فواصل زمانی ۳ ماهه برای ویزیت های بهداشتی مراجعه کنید.

در طول این مراجعات، دندانپزشک بیماری لثه را بررسی خواهد کرد و به دنبال هر عامل دیگری خواهد بود که ممکن است باعث ایجاد بیماری یا عفونت شده باشد. آنها همچنین با استفاده از ابزارهای مخصوص جرمگیری، بریج شما را تمیز خواهند کرد و به شما اطلاع خواهند داد که آیا چیزی وجود دارد که باید در برنامه روزانه بهداشت دهانی خود آن را بگنجانید یا خیر.

نتیجه گیری

تمیز نگه داشتن پروتزهای دندانی مصنوعی All- on- 4 ایمپلنت بسیار حیاتی است- به همان اندازه که دندان های طبیعی خود را تمیز نگه می دارید. اگر این کار را انجام ندهید، احتمالاً دچار عفونت خواهید شد، که منجر به بروز انواع مشکلات برای سلامتی شما خواهد شد. علاوه بر این، اگر لثه های شما عفونت داشته باشند، پس از مدتی، ایمپلنت های دندانی شما ممکن است شل شده و بیفتند.

درست است که ایمپلنت های دندانی شما به کمی مراقبت بیشتر از آنچه که معمولاً برای دندان های طبیعی خود انجام می دهید، نیاز دارند. اما مهم است که مراحل بالا را بخشی از برنامه روزانه بهداشت دهان خود قرار دهید.

بیشتر از همه:

  • دو مرتبه در روز مسواک بزنید.
  • حداقل یک مرتبه در روز نخ دندان بکشید.
  • از دهانشویه های ضد عفونی کننده استفاده کنید.

پرسش های پرتکرار در مورد پاکسازی پروتزهای مصنوعی دندانی All- on- 4 ایمپلنت

چگونه  پروتزهای مصنوعی دندانی All- on- 4 ایمپلنت را نخ دندان بکشید؟

نخ دندان کشیدن پروتزهای دندانی مصنوعی All- on- 4 مانند نخ دندان کشیدن یک ایمپلنت تکی یا یک دندان طبیعی نیست. به طور کلی، این تکنیک شامل کشیدن نخ دندان بین بریج ایمپلنت و خط لثه است.

چگونه زیر ایمپلنت های دندانی را تمیز می کنید؟

می توانید زیر ایمپلنت های دندانی را با استفاده از ترکیبی از نخ دندان، واتر فلاسر و دهانشویه تمیز کنید. مهم است که از همه آنها استفاده کنید تا هیچ ذره ای از مواد غذایی باقی نماند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code