درمان ریشه

عصب کشی تک کاناله و چند کاناله، انجام درمان ریشه مجدد

اندودونسی یا درمان ریشه یکی از رایجترین درمانهایی است که برای درمان مشکلات ناشی از نفوذ پوسیدگی به ریشۀ دندان و تخریب آن صورت می‌گیرد. از آنجا که عصب هیچ محافظی ندارد تحت تاثیر دراز مدت سموم باکتریهای ناشی از پوسیدگی از بین می‌رود. در صورت عدم درمان، باکتری به کل کانال دندان نفوذ کرده و بافت اطراف آن را تخریب می‌کند که ممکن است در نتیجۀ عفونت منتقل شونده از طریق خون تاثیر منفی روی سلامت عمومی بیمار داشته باشد. درمان موفق به موقع و زودهنگام کانال ریشه می‌تواند به تخریب کامل و در نتیجه کشیدن آن ختم نشود.

زایلیتول: موثرترین ماده برای حفظ بهداشت دهان و دندان

/
عوامل بسیاری موجب بهداشت دهان و دندان شده‌اند. دستگاه جرمگیر و پولیش و لوپ‌های دندانپزشکی از این جمله ابداعات هستند. اما زایلیتول فراتر از همه‌ی آنها است. علیرغم تمام زمانی که صرف برطرف ساختن جرم و درمان التهاب لثه و پریودنتیت می‌کنیم، تمرکز اصلی ما از ابتدا روی پیشگیری بوده است. گذشتن از این هدف و به جای آن، گذاشتن زمان بیشتر روی جرمگیری و هموار ساختن سطح ریشه بسیار ساده است.

تغییر رنگ دندان‌ها

/
به همان میزان که رنگ و ظاهر دندان‌ها تاثیر بسزایی در ظاهر افراد دارد، تغییر رنگ دندان‌ها می‌تواند موجب نازیبا به نظر رسیدن دندان و ظاهر چهره‌ی فرد شود. بنابراین تغییر رنگ آنها ممکن است فرد را بر آن دارد که دریابد چه چیز موجب تغییر رنگ دندان‌ها شده است.

علت لق شدن دندان بزرگسالان

/
دندان لق در کودکان بسیار معمول است و جای هیچ نگرانی ندارد. اما لق شدن دندان بزرگسالان می‌تواند نگران کننده باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دندان دیگر تحت حمایت استخوان فک و لثه نباشد و به تدریج از لثه و استخوان جدا شود. کوچک‌ترین لمسی می‌تواند منجر به جابجایی دندان شود، خوردن و جویدن می‌توانند باعث لقی بیشتر شوند.

مقالات درمان ریشه

نمونه درمانی درمان ریشه