انتخاب رنگ کامپوزیت و ونیر برای دندان های شما

آیا شما هم نگران رنگی هستید که دندان های شما منعکس می کنید؟ دیگر نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا با توضیح درباره نمودار رنگ دندانی که دندانپزشکان استفاده می کنند به شما کمک کنیم!

مقیاس رنگ دندان این اطمینان را بوجود می آورد که ترمیم شما به خوبی با رنگ طبیعی دندان های شما تطبیق خواهد داشت.

در این مقاله شما درباره موارد زیر اطلاعات کسب خواهید کرد:

  • رنگ طبیعی یا عادی دندان ها
  • نمودار رنگی که دندانپزشکان استفاده می کنند چیست و به چه معنا است
  • دندان های سفید، زرد و قهوه ای
  • چگونه می توانید رنگ دندان ها و به طور کلی ظاهر دندان های خود را بهبود بخشید

در صحبت کردن در مورد این عناصر رنگ های دندان، ما امیدواریم که مقداری اطمینان در مورد دندان های شما به شما بدهیم. اگر متوجه شدید که از رنگ دندان های خود ناراضی هستید، می توانید به فکر گزینه های سفید کردن دندان و گزینه های دیگری باشید که در زیر ذکر خواهند شد.

دندان های سفید

هنگامی که دندان های شما سفید هستند، ظاهری برای شما خلق می کنند که شما یک لبخند سالم دارید و یک روتین خوب بهداشتی دهان و دندان را دنبال می کنید. اما تصور با واقعیت یکی نیست. از آنجا که درمان سفید کردن دندان ها ممکن است رنگ دندان های شما را تغییر دهد، داشتن دندان های سفید الزاماً حاکی از سلامت لبخند شما نیست. دندان ها به طور طبیعی سفید هالیوودی نیستند.

دندان های زرد

چه سایه رنگی متداول ترین رنگ دندان است؟

دندان های زرد متداول ترین رنگ هستند، و در واقع، یک لبخند قوی و سالم با رنگ زرد روشن نشان داده می شود. عاج یک لایه زرد متشکل از توبول های میکروسکوپی زیر مینای دندان است. این همان چیزی است که اعصاب دندانی در هر دندان را به یکدیگر متصل می کند. رنگ عاج دندان های شما به شدت قابل مشاهده است، زیرا مینای دندان تقریباً شفاف است، که باعث می شود به دندان های شما رنگ زرد بدهد. با این حال، احتمالاً با بالا رفتن سن شما، رنگ زرد دندان های شما تیره تر خواهد شد. علاوه بر این، در نتیجه مصرف برخی غذاها و نوشیدنی های خاص رنگ دندان های شما می توانند زرد تیره تر شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مقایسه ایمپلنت های دندانی و ونیرها

دندان های قهوه ای

اگر رنگ دندان های شما سایه ای از قهوه ای داشته باشد، این امکان وجود دارد که شما چیزهایی خورده باشید که غنی از تانن هستند، مانند شراب، چای سیاه یا قهوه. تانن ها یک دسته از ترکیبات تلخ و گس هستند که به غذاها و نوشیدنی ها رنگ تیره تر می دهند. آنها را می توان در چوب، پوست درخت، برگ ها و میوه یافت. تانن های طبیعی و ویژگی های رنگ دهندگی را می توان در خوراکی هایی از جمله انگور، بلوط، کاکائو، گردو و ربابر یافت. دندان های قهوه ای می توانند با مصرف مکرر محصولات نیکوتین و تنباکو نیز ایجاد شوند. تشکیل و گسترش تارتار نیز با ایجاد لکه های قهوه ای روی دندان ها ظاهر می شود (پلاک سخت شده).

انتخاب رنگ کامپوزیت و ونیر

انتخاب رنگ کامپوزیت و ونیر

راهنمای رنگ کلاسیک

رنگ دندان های فرد با ژنتیک، محیط و سبک زندگی تعیین می شود. دندانپزشکان برای سفید کردن دندان ها و ترمیم های دندانپزشکی زیبایی مانندروکش ها، بریج ها، و ونیرها، از ابزارهای مرجع راهنمای رنگ دندان استفاده می کنند. بیماران می توانند از روی راهنمای رنگ دندان ها رنگ سفید ترجیحی را برای دندان های خود انتخاب کنند، و دندانپزشکان می توانند عکس های قبل و بعد تغییرات رنگ دندان بیماران قبلی خود را به بیمار نشان دهند.

انتخاب رنگ کامپوزیت و ونیر

انتخاب رنگ کامپوزیت و ونیر

سفیدترین رنگ دندان کدام است؟

صرف نظر از رنگ اولیه دندان ها، رنگ B1 تضمین شده است که سفید ترین رنگ را برای دندان ها خلق کند. رنگ اصلی دندان ها به چهار رنگ اولیه تقسیم می شود، هر کدام طیف وسیعی از شانزده تناژ مختلف دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا با بالا رفتن سن، دندان های فک پایین بیشتر نامرتب می شوند؟

  • قهوه ای مایل به قرمز: A1- A2- A3,5- A4
  • زرد مایل به قرمز: B1- B2- B3- B4
  • خاکستری: C1- C2- C3- C4
  • قرمز مایل به خاکستری: D2- D3- D4

هر یک از رنگ ها با یک حرف- A، B، C، یا D- و یک عدد از روشن ترین، ۱، تا تیره ترین و پر رنگ ترین، ۴ مشخص می شود. در نتیجه، رنگ دندان A1 رنگ قهوه ای مایل به قرمز شبیه رنگ دندان A2 خواهد بود، با این تفاوت که A2 کمی تیره تر است.

افراد ممکن است یک یا چند رنگ از این رنگ دندان ها را داشته باشند یا ممکن است در یک دسته رنگ دندان خاص قرار بگیرند. A1، A2، A3، و A4 از جمله نمونه رنگ های یک دسته هستند. تغییر رنگ ها در نمودار رنگ دندان گنجانده شده اند تا شناسایی رنگ دندانی که مناسب هر دندان است، آسان تر شود. افراد می توانند با استفاده از نمودار رنگ دندان برای شناسایی رنگ دندانی که می خواهند، سایه های سفیدتر دندان را انتخاب کنند.

دندانپزشکان هنگام تطبیق رنگ دندان برای سفید کردن دندان ها، سایه ها را از روشن ترین تا تیره ترین ارزیابی می کنند، و ممکن است ترتیب را برای ترمیم های دندانی تغییر دهند. زیبایی این مرجع راهنمای رنگ دندان این است که می توان نتایج سفید کردن دندان ها را تحت نظر گرفت، و تجزیه و تحلیل کرد، که امکان سفید شدن اضافی برای رسیدن به رنگ مورد نظر را فراهم می آورد.

نمودار رنگ دندان توسط دندانپزشکان در سراسر جهان برای تعیین رنگ اولیه دندان و رنگ پیشرونده دندان به عنوان نتایج سفید کننده استفاده می شود. کیت های خانگی سفید کننده دندان و کیت هایی که تحت نظارت دندانپزشک تحویل داده می شوند، اغلب شامل نمودار سفید کننده دندان ها هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نیفتادن دندان شیری کودکان

چگونه می توانم ظاهر دندان های خود را بهبود بخشم؟

برای تغییر رنگ دندان های خود، گزینه های مختلفی دارید:

  • سفید کردن دندان ها- راهکارهای خانگی، سفید کردن تخصصی، کیت های خانگی
  • حفظ بهداشت خوب دهان و دندان ها- دو بار مسواک زدن دندان ها در طول روز به مدت دو دقیقه و هر روز نخ دندان کشیدن
  • پرهیز از غذاهای رنگی که اسیدی و شیرین هستند- نوشابه، قهوه، چای، لیمو، انواع توت ها
  • ترک سیگار یا استفاده از محصولات توتون
  • دندانپزشکی زیبایی- پروتز، روکش، و باندینگ

مراجعه به دندانپزشک برای سفید کردن تخصصی دندان ها در مطب یا استفاده از فرایندهای خانگی سفید کردن دندان ها می تواند دندان های شما را تا ۸ درجه سفیدتر کند و مواد قوی تر و قدرتمندتر از درمان های سفید کننده بدون نسخه استفاده می شود. این درمان ها برای افراد بزرگسال و نوجوانان بی خطر هستند. گرچه آنها دائمی نیستند، اما می توانند لبخند جدیدی برای شما خلق کنند.

نتیجه گیری

حالا شما می دانید که چگونه می توانید از روی نمودار رنگ دندان مشخص کنید که آیا دندان های شما سالم هستند. داشتن دندان های سفید هالیوودی به این معنا نیست که دندان های شما سالم تر هستند، بلکه می تواند از نظر ظاهری خوشایند باشد. بر اساس نمودار رنگ دندان، آیا شما از رنگ دندان های خود راضی هستید؟

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code