آیا پیرسینگ دندان برای دندان خطرناک است؟

هزاران سال است که مردم تغییراتی در بدن خود ایجاد کرده اند. از نظر تاریخی، پیرسینگ های بدن با آیین، زیبایی و ثروت همراه بوده اند. امروزه، پیرسینگ ها یکی از اشکال محبوب ابراز سلیقه هستند، و همه چیز از پیرسینگ های گوش گرفته تا پیرسینگ های پوستی نسبتاً شایع هستند. شما احتمالاً چیزهایی در مورد پیرسینگ گوش یا پیرسینگ بدن شنیده اید، اما پیرسینگ دندان چیست؟ آیا پیرسینگ های دندان- مانند تمام اشکال پیرسینگ ها- با عوارض و خطرات احتمالی همراه هستند.

پیرسینگ دندان چیست؟

پیرسینگ دندان گر چه نام آنها چیز دیگری را نشان می دهد، اما واقعاً حفره ای نیست که داخل دندان ایجاد شود. بلکه جواهراتی هستند که با دقت به سطح مینای دندان ها متصل می شود. افراد با چسباندن جواهرات، سنگ های قیمتی، یا گریل هاgrill  (ابزاری تزئینی که یک یا بیش از یک دندان را پوشش می دهد) به دندان های خود، می توانند فاصله های بین آنها را پر کنند، لکه های آنها را پنهان کنند یا توجه افراد را از دندان های غیر عادی خود منحرف کنند. گریل ها اغلب از فلزاتی مانند نقره، طلا یا دیگر فلزات گرانبها ساخته می شوند. این پیرسینگ ها معمولاً روی دندان های نزدیک به جلوی دهان انجام می شوند و بر خلاف پیرسینگ های دیگر، آنها نیازی به ایجاد حفره ندارند. در نتیجه، پیرسینگ های دندان کمتر تهاجمی هستند، اغلب بدون درد هستند و کمتر از سایر پیرسینگ های دهان خطر دارند. پیرسینگ های دندان را می توان به طور موقت یا برای مدت زمان طولانی تر روی دندان ها چسباند. همچنین می توانند متحرک باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل بوی بد دهان ناشی از دستگاه گوارش

پیرسینگ های موقت دندان ممکن است تا شش هفته دوام داشته باشند، در حالی که پیرسینگ های نیمه دائمی دندان می تواند به دندان ها چسبانده شوند. جواهرات ممکن است به طور طبیعی بیفتند، اما فرد اگر بخواهد پیرسینگ دندان خود را پیش از افتادن بردارد می تواند به یک دندانپزشک مراجعه کند.

جواهراتی که به عنوان پیرسینگ دندان استفاده می شوند اغلب از طلا یا سایر فلزات گرانبها ساخته می شوند و روی دندان ها چسبانده می شوند، در حالی که جواهراتی مانند کریستال، روباه، الماس یا یاقوت کبود نیز به کامپوزیت روی سطح دندان ها متصل می شوند.

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

پیرسینگ دندان چگونه انجام می شود؟

دریافت یک پیرسینگ دندان سریع و بدون درد است، زیرا جواهرات به سادگی به مینای دندان دندان متصل می شوند و اغلب به سوراخ کردن دندان نیاز نیست.

قبل از چسباندن جواهر به دندان، باید یک متخصص مینای دندان را کاملا تمیز کند. سپس، یک کامپوزیت و ماده چسبنده روی دندان اعمال می شود و جواهرات با دقت روی کامپوزیت قرار می گیرند. به لطف استفاده از یک نور مخصوصی که برای کیور و سفت کردن کامپوزیت و چسب مخصوص طراحی شده است، قرارگیری جوارات روی دندان ها کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

پس از پیرسینگ دندان باید از خوردن غذاهای چسبناک و پر ادویه اجتناب کرد. دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید، اما این کار نباید خیلی محکم انجام شود، زیرا می تواند باعث لق شدن جواهر روی دندان شما شود.

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

آیا پیرسینگ های دندان بی خطر هستند؟

گرچه پیرسینگ های دندان بی خطرتر از دیگر انواع پیرسینگ های دهان تلقی می شوند، به عنوان مثال، پیرسینگ های زبان، ممکن است با عفونت، هرپس، آنژین، هپاتیت با منشاء خون و آسیب عصبی همراه باشند- هنوز هم عوارض احتمالی مرتبط با پیرسینگ دندان وجود دارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

علاوه بر بلعیدن تصادفی جواهرات یا لب پر شدن دندان در صورت کنده شدن پیرسینگ، اگر شما به فلزات آلرژیک یا بیش از حد حساس باشید، همچنین ممکن است تحریک پذیری در محلی را تجربه کنید که بدن شما با طلا و جواهر تماس پیدا می کند. حتی اگر به فلز آلرژی نداشته باشید، جواهرات اگر به طور مداوم با لب های شما برخورد داشته باشند به مرور زمان می توانند به آنها آسیب برسانند.

اگر به دریافت پیرسینگ دندان فکر می کنید، برای مراجعه به یک متخصص در یک مطب تمیز و استریل یا یک پیرسینگ کار حرفه ای باشید تا خطر ابتلا به عوارض را کاهش دهید.

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

خطرات پیرسینگ دندان برای دندان

پیرسینگ های دندان چگونه سلامت کلی دهان و دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهند؟

گرچه پیرسینگ های دندانی نسبت به دیگر پیرسینگ های دهان خطرات کمتری دارند، اما هنوز هم می توانند سلامت کلی دندان ها را تحت تأثیر قرار دهند. خطرات اصلی همراه با پیرسینگ ها دندان، آسیب به مینای دندان و پوسیدگی دندان هستند. هنگامی که شما پیرسینگ دندان انجام می دهید، غذا و باقی مانده ها ممکن است زیر و اطراف جواهرات گیر کنند. مسواک زدن و زدودن پلاک های تشکیل شده نیز دشوارتر خواهد شد، که می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تر، از جمله انباشته شدن پلاک، عفونت، پوسیدگی دندان، حساسیت دندان، تغییر رنگ دندان، التهاب لثه و بیماری پریودنتال شود. علاوه بر این، بافت لثه یا مخاط داخل گونه شما ممکن است به فلزی که به عنوان پیرسینگ دندان استفاده می کنید حساسیت داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه اختلالات گوارشی روی دندان ها تأثیر می گذارند؟

پیرسینگ دندان ها ممکن است یک روش عالی از بیان سلیقه خود باشد، اما مهم است که همه خطرات مربوط به آنها را در نظر بگیریم. شما می توانید یک پیرسینگ دندان داشته باشید و با یک روتین بهداشت دهانی دقیق شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه پس از هر وعده غذایی همچنان سلامت دهان و دندان های خود را حفظ کنید. در مراجعه منظم هر شش ماه یک مرتبه به دندانپزشک، با زدودن پلاک های تشکیل شده و پیشگیری از دیگر عوارض دهانی، می توان به تمیز نگه داشتن پیرسینگ دندان کمک کرد. در صورت داشتن هر گونه پرسشی می توانید با مطب دندانپزشک خود تماس بگیرید. دندانپزشک شما می تواند یک منبع عالی باشد. تردید نکنید و همه پرسش های خود را بپرسید که آیا پیرسینگ های دندان ایمن هستند یا اینکه چگونه با داشتن آنها می توان دندان های خود را محکم و سالم نگه داشت.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code