نکات مهم در انتخاب مسواک برای کودکان

خرید اولین مسواک بچگانه برای فرزندانتان یکی از مهم ترین کارهایی است که در طول عمرشان برای آنها انجام می دهید. با بزرگتر شدن آنها، نوع مسواک بچگانه ای که آنها استفاده می کنند تغییر می کند، اما نیاز به مسواک زدن همچنان باقی می ماند. فرزندان خود را به خوب مسواک زدن دندان های خود عادت دهید، به این امید که سلامت خوب دهان و دندان آنها را در کودکی به خوبی پایه گذاری کنید که یک عمر دوام خواهد داشت.

همیشه این وظیفه ساده ای نیست که بتوان اطمینان حاصل کرد که مسواک کودک شما در حقیقت استفاده خواهد شد، اما خرید مسواک مناسب برای کودکان مطمئناً کمک می کند. در اینجا، ما به بیان این مطالب خواهیم پرداخت:

  • چه چیزی باعث می شود یک مسواک برای کودکان خوب باشد؟
  • استفاده از مسواک مناسب برای سن فرزند شما
  • بهترین مسواک برای کودکان در سنین مختلف- از کودکی تا نوجوانی
  • انواع مختلف مسواک های کودک
  • گزینه هایی برای مسواک های سازگار با محیط زیست برای کودکان
  • چه موقع باید مسواک فرزند خود را تعویض کنید

آموزش بهداشت خوب دهان و دندان به فرزند خود یکی از کارهای به ظاهر بی پایان است که شما باید به عنوان والدین انجام دهید. هدف ما این است که آن را کمی ساده تر کنیم ، بنابراین به خواندن این راهنما برای خرید اولین مسواک بچگانه و مسواک های بعدی برای کودکان خود ادامه دهید. توجه داشته باشید که تمرکز این راهنما روی مسواک های دستی کودکان است.

انتخاب مسواک برای کودکان

انتخاب مسواک برای کودکان

مسواک کودکان با مسواک افراد بزرگسال چه تفاوتی دارد؟

دندان های کودکان و نوجوانان کمی با دندان های افراد بزرگسال متفاوت هستند و لثه های آنها حساس تر هستند. لثه های آنها به راحتی با مسواک زدن تحریک می شوند، به همین دلیل است که باید مسواکی را انتخاب کنید که به صورت ویژه برای کودکان طراحی شده باشد.

برخی از موارد کلیدی که باید هنگام انتخاب بهترین مسواک بچگانه برای فرزند خود به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • یک سری کوچک، به گونه ای که بتواند به همه بخش های دهان کودک برسد و همه سطوح همه دندان ها، بویژه دندان های عقب دهان را تمیز کند.
  • یک دسته بزرگ، زیرا دست کودک کمتر قادر به گرفتن دسته های کوچکتر است که در اکثر مسواک های مخصوص افراد بزرگسال از آنها استفاده می شود.
  • به خوبی قابل در دست گرفتن بودن، برای کاهش احتمال اینکه کودک شما مسواک خود را رها کند، یا اینکه هنگام مسواک زدن بلغزد و به خود صدمه بزند.
  • فرچه های نرم این اطمینان را بوجود خواهند آورد که لثه های آنها تحریک نخواهند شد و دردی وجود نخواهد داشت- اگر مسواک زدن دندان های آنها دردناک باشد، آنها تمایلی به انجام این کار نخواهند داشت.
  • فرچه های با سری گرد نیز به کاهش هرگونه تحریک کمک می کنند، و همه چیز را برای آنها نرم و راحت نگه می دارد.
  • یک طراحی جذاب یا شخصیت های سرگرم کننده به شما کمک خواهند کرد تا همه چیز را برای فرزند خود سرگرم کننده و جذاب کنید و فرزند خود را به مسواک زدن دندان ها علاقه مند کنید تا مسواک زدن دندان ها برای او چیزی شبیه یک کار عادی و روزمره یا چیزی برای ترسیدن به نظر نرسد.
انتخاب مسواک برای کودکان

انتخاب مسواک برای کودکان

نحوه استفاده از مسواک برای کودکان

تکنیک مسواک زدن دندان ها به طور کلی برای کودکان و بزرگسالان یکسان است، به جز اینکه کودکان به اندازه افراد بزرگسال به خمیر دندان احتیاج ندارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا دندان اضافی در می آوریم؟

کودکان خود را زود درگیر مسواک زدن دندان کنید تا آنها بدانند که چه کاری انجام دهند و این طبیعت دوم می شود. کودکان تا حدود هفت سالگی به مسواک زدن دندان های خود نیاز دارند. این سنی است که در آن آنها مهارت های دستی مورد نیاز برای مسواک زدن را توسعه می دهند. اگر آنها در برابر کمک کردن شما مقاومت می کنند، ابتدا به آنها اجازه دهید خودشان مسواک بزنند و سپس خودتان با پولیش نهایی کار را به پایان برسانید تا مطمئن شوید که هیچ جا را از دست نداده اید.

اجازه دادن به کودک برای انتخاب مسواک و خمیر دندان خود، واقعاً می تواند به آنها کمک کند تا احساس بیشتر درگیر شدن و تمایل به انجام آن را پیدا کنند. برخی از مسواک های بچگانه فوق العاده وجود دارند که دارای ویژگی هایی مانند تایمر و حلقه های دندانی متصل به آنها هستند؛ ما در ادامه بیشتر در مورد این موارد برای شما توضیح خواهیم داد.

به کودکان خود بیاموزید که حین مسواک زدن، در حالی که مسواک داخل دهان آنها است راه نروند، زیرا در صورت زمین خوردن، خطر آسیب دیدگی شدید وجود دارد.

اگر برای ترغیب کودک خود به مسواک زدن مشکل دارید، می توانید از برندهایی خریداری کنید که مسواک های ست برای والدین و کودکان تولید می کنند.

بهترین مسواک را برای سن کودک خود انتخاب کنید

با بزرگ شدن کودکان، به نظر می رسد با همان سرعتی که خودشان تغییر می کنند، دندان های آنها نیز تغییر می کنند. اما لازم نیست صبر کنید تا اولین دندان های کودک ظاهر شوند؛ حتی قبل از آن هم می توانید مراقبت از سلامت دهان و دندان های آنها را شروع کنید و آنها را به مسواک زدن عادت دهید.

از چند دندان اول گرفته تا بیرون آمدن همه دندان ها، در طول دوره ای که ترکیبی از دندان های شیری و دائمی داخل دهان هستند، تمام مسیر تا بیرون آمدن مجموعه کامل دندان های دائمی، بهترین مسواک کودکان در هر مرحله، به چند ساله بودن کودک شما بستگی دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عادت ها و باورهای نادرست در مسواک زدن

بزرگ شدن به معنای قوی تر شدن دندان ها و کاستن از حساسیت لثه ها است. بعلاوه، فرزند شما در نگه داشتن و استفاده از مسواک بیشتر مهارت پیدا می کند. هنگام انتخاب مسواک برای فرزند خود باید همه این عوامل را در نظر بگیرید.

از سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی می توانید استفاده از مسواک های بزرگسال را برای فرزندان خود آغاز کنید. البته این به سلیقه فرزند شما بستگی خواهد داشت.

انتخاب مسواک برای کودکان

انتخاب مسواک برای کودکان

مسواک بامبو مخصوص کودکان

با تمرکزی که در حال حاضر روی اجتناب از مصرف لوازم پلاستیکی یکبار مصرف می شود، مسواک های بامبو بچگانه در حال کسب شهرت بیشتری هستند. برخی از مزایای مسواک های ساخته شده از چوب بامبو عبارتند از:

  • کاهش مقدار پلاستیکی که دور انداخته می شود.
  • استفاده از یک منبع تجدیدپذیر- بامبو خیلی سریع رشد می کند.
  • بامبو در طبیعت تخریب پذیر است. طی ۱۰ سال تجزیه خواهد شد.

گرچه مسواک بچگانه بامبو احتمالاً برای کودکان و نوزادان خیلی کوچک مناسب نیست، اما باید از حدود ۲ سالگی برای کودکان خوب باشد. آنها یک راه فوق العاده برای کمک به فرزند شما برای آگاه شدن از محیط در کارهای روزمره خود هستند. باز هم باید تأکید کنیم، مانند این مسواک های معمولی برای کودکان، به دنبال یک مسواک بامبو با فرچه نرم و سری کوچک برای فرزند خود باشید.

طرح های مسواک های بامبو نسبت به مسواک های پلاستیکی بسیار محدودتر هستند، اما آنها هرچه محبوب تر می شوند، احتمال دیدن طرح های دوستانه تر آنها برای کودکان بیشتر خواهد شد. آنها ممکن است کمی گرانتر هم باشند، اما با توجه به مزایای زیست محیطی آنها، تفاوت زیادی در قیمت ها وجود ندارد؛ ناگفته نماند که رفتن به سراغ مسواک های ساخته شده از چوب بامبو از سوی مجله National Geographic، مجله طبیعت مورد علاقه همه افراد، نیز توصیه شده است.

در اینجا به مقایسه ویژگی های مسواک های پلاستیکی و مسواک های بامبو خواهیم پرداخت:

  پلاستیکی بامبو
قیمت متوسط ۲۰۰ دلار ۳۰۰ دلار
مدت دوام ۲ تا ۳ ماه ۲ تا ۳ ماه
مدت زمان تجزیه در طبیعت حدود ۴۵۰ سال حدود ۱۰ سال
طراحی شخصیت های کارتونی و فیلم ها، رنگ های متعدد به شکل بامبو، رنگ ها و طرح های محدود
اثربخش در مسواک زدن دندان ها آری آری

اگر از مسواک های بامبو استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها به درستی دفع می کنید.

چه زمانی باید مسواک فرزندتان را تعویض کنید؟

تغییر نوع مسواکی که کودک شما با بزرگتر شدن استفاده می کند یک چیز است، اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مسواک های فرسوده را نیز تعویض می کنید. درست مانند افراد بزرگسال، مسواک یک کودک نیز پس از استفاده منظم فرسوده می شود. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید هر سه ماه یکبار مسواک آنها را تعویض کنید.

با این حال، مراقب فرچه های مسواکی که آنها استفاده می کنند نیز باشید. هنگامی که فرچه های آنها شروع به خراب شدن می کنند یا رو به طرفین باز می شوند و صاف می شوند، وقت آن رسیده است که مسواک را تعویض کنید. اگر کودک یا فرزند شما به جویدن مسواک خود تمایل دارد، فرچه ها می توانند خیلی سریع فرسوده شوند، بنابراین سعی کنید او را از این کار باز دارید (مگر اینکه این برای دندان درآوردن نیز باشد). ادامه استفاده از مسواک های تخریب شده می تواند به مینای دندان و لثه ها آسیب برساند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا با بالا رفتن سن، دندان های فک پایین بیشتر نامرتب می شوند؟

همچنین ایده خوبی است که هر بار که فرزند شما سرما می خورد، مسواک او را تعویض کنید تا میکروب ها از طریق مسواک مدام به کودک منتقل نشوند.

اگر از مسواک بامبو بچگانه استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که قبل از کمپوست کردن آن، فرچه های آن را خارج کنید، یا آن را برای بازیافت ارسال کنید. بیشتر فرچه های روی دسته های بامبو هنوز از نایلون نرم ساخته می شوند و قابل تجزیه نیستند، بنابراین باید به زباله های معمولی خانوادگی شما بروند.

انتخاب مسواک برای کودکان

انتخاب مسواک برای کودکان

نتیجه گیری

فرزند شما با بزرگ شدن به انواع مختلفی از مسواک ها نیاز خواهد داشت. شما می توانید گزینه های زیادی را بیابید تا به آنها کمک کنید عادت هایی را شکل دهند که برای سلامت دهان و دندان های آنها در آینده نیاز خواهند بود.

نکته اصلی برای انتخاب مسواک مناسب برای نوزادان یا کودکان، پیدا کردن مسواکی است که به آنها آسیب نمی رساند و مسواک زدن را برای آنها سرگرم کننده می کند. اگر مطمئن نیستید که چه موقع اندازه مسواک کودک خود را تغییر دهید، با دندانپزشک او صحبت کنید تا بهترین توصیه را برای فرزند شما ارائه دهد.

همیشه به وضعیت مسواک فرزند خود نیز توجه داشته باشید. اگر بیش از حد فرسوده شود، دیگر برای مسواک زدن مؤثر نخواهد بود، و ممکن است به دندان ها و لثه های آنها آسیب برساند.

اکنون با همکاری با فرزندان خود برای مراقبت از سلامت دندان های آنها، شروعی برای آینده به آنها می دهید. هرچه کودک زودتر عادت های خوبی پیدا کند، احتمال ماندگار شدن آنها بیشتر خواهد بود. انتخاب بهترین مسواک بچگانه برای آنها تنها یکی از جنبه های سلامت دهان و دندان فرزند شما است، اما جنبه بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد.

پرسش های متداول در مورد انتخاب مسواک برای کودکان

بهترین مسواک برای کودکان خردسال کدام است؟

بهترین مسواک بچکانه مسواکی خواهد بود که برای لثه های کودک شما نرم ترین است، و استفاده از آن راحت تر است. اولین مسواک کودک شما باید نرم، و در دست گرفتن آن آسان باشد. همچنین ایده خوبی است، اگر بخشی داشته باشد که کودک شما که در حال دندان درآوردن است بتواند آن را بجود.

بهترین مسواک برای کودکان نوپا کدام است؟

بهترین مسواک برای کودک نو پا باید به اندازه مسواک کودک خردسال شما برای لثه ها نرم باشد. برخی از والدین دوست دارند به سراغ مسواک هایی بروند که بیشتر شبیه مسواک های افراد بزرگسال هستند. به این ترتیب، کودک نو پا به این مفهوم عادت می کند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code