مشکل قرار گیری پروتز مصنوعی دندان روی لثه ها

پروتزهای مصنوعی گزینه هایی قابل استطاعت برای دندان های از دست رفته هستند- خواه شما به فکر جایگزینی تنها یک دندان، تعدادی از آنها، یا همه آنها باشید. این ابزارها ظاهری فوق العاده دارند، معمولاً عملکرد خوبی دارند و معمولاً هزینه زیادی هم ندارند. علاوه بر این قابل استطاعت تر از دیگر گزینه های دندانی هستند.

انتظار داشته باشید که گاهی اوقات آنها به خوبی قرار نگیرند. در حقیقت، بسیار شایع است که پروتزهای مصنوعی به خوبی قرار نگیرند. وقتی پروتزهای مصنوعی بد قرار می گیرند آنها دیگر راحنت نیستند و می توانند به لثه های شما آسیب وارد کنند.

علل قرار گیری نامناسب پروتزهای مصنوعی دندانی روی لثه ها

اجازه دهید به بیان دلایلی بپردازیم که چرا پروتزهای مصنوعی شما به خوبی قرار نمی گیرند، برای وضعیت کلی دهان و راحتی شما به چه معنا است، و برای برطرف کردن آن چه کارهایی می توانید انجام دهید.

قرار گرفتن  دندان مصنوعی روی لثه

قرار گرفتن دندان مصنوعی روی لثه

پروتزها می توانند بپیچند.

پروتزهای مصنوعی به این شهرت دارند که به مرور زمان می توانند به دلیل کهنه شدن یا نگهداری نامناسب از آنها بپیچند. پروتزهای مصنوعی نیاز به مراقبت صحیح دارند تا بتوانند مدت زمانی طولانی دوام داشته باشند. آنها باید داخل آب ولرم پاکسازی شوند. پروتزهای مصنوعی اگر به درستی نگهداری نشوند، می توانند خم شوند- که باعث خواهد شد آنها به خوبی قرار نگیرند. اگر پروتزهای مصنوعی خود را داخل آب یا لای دستمال مرطوب نگهداری نکنید و آنها خشک می شوند، که می تواند باعث شود شکل آنها تغییر کند. مراقب باشید! پروتزهای خشک به راحتی می توانند شکسته شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رژیم غذایی مناسب برای زیبایی و سلامت دندان و لثه

ممکن است استخوان فک شما تحلیل رفته باشد.

وقتی دندان های خود را از دست می دهیم، استخوان فک ما تغییر می کند. تحلیل استخوان فک در حقیقت برای از دست رفتگی تعداد زیادی از دندان ها نسبتاً شایع است. این اتفاق می توان بلافاله پس از افتادن دندان ها آغاز شود و به مرور زمان وخیم تر خواهد شد. وقتی پروتزهای مصنوعی روی لثه های شما، بالای استخوان تحلیل رفته فک قرار می گیرند، آنها دیگر درست قرار نمی گیرند.

تنها ممکن است پروتزهای شما خیلی قدیمی شده باشند.

متأسفانه، هیچ چیز تا ابد دوام نخواهد داشت- این شامل پروتزهای مصنوعی دندانی نیز می شود. به مرور زمان، پروتزها می توانند بشکنند یا ترک بخورند. ترک های مویی، چفت های خم شده، و لب پر شدگی ها می توانند روی قرار گیری درست پروتزها تأثیر بگذارند. دهان ما تغییر می کند، مخصوصاً بعد از دست رفتن دندان ها. اکثر پروتزهای مصنوعی حدود ۵ تا ۷ سال دوام خواهند داشت قبل از آنکه نیاز به تعویض داشته باشند، اغلب به این دلیل که آنها به خوبی قرار نمی گیرند. نگهداری صحیح به شما کمک خواهد کرد مدت زمانی طولانی تر از آنها استفاده کنید.

مشکلات سلامت دهان

مشکلات سلامتی مانند دیابت، پوکی استخوان، و بیماری های دیگر می توانند شکل دهان شما را تغییر دهند، که روی نحوه قرار گیری پروتزهای مصنوعی دندانی روی لثه ها تأثیر خواهد گذاشت. بسیاری از داروهای خوراکی ما توانند باعث خشکی دهان شوند، معضلی که می تواند روی پروتزهای مصنوعی شما نیز تأثیر بگذارد. تشکیل پلاک نیز تأثیراتی دارد. به همین دلیل مراجعه منظم به دندانپزشک مهم است، حتی اگر پروتز مصنوعی داشته باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خشکی دهان و اثر منفی روی دندان

تأثیرات عدم قرار گیری خوب پروتزها روی سلامت عمومی

وقتی پروتزهای مصنوعی به خوبی در جای خود باقی نمی مانند، شما متوجه آن خواهید شد. شما درد و ناراحتی داخل دهان را تجربه خواهید کرد. هنگام غذا خوردن ممکن است صدای زیادی تولید شود- برخورد پروتزها به یکدیگر نیز صدا ایجاد می کند. ممکن است شما در جویدن مشکل داشته باشید. پروتزهای مصنوعی که شل قرار می گیرند می توانند روی حرف زدن شما نیز تأثیر بگذارند- آنها می توانند نسبتاً شرمنده کننده باشند.

به مرور زمان، لثه های شما ممکن است متورم و آزرده شوند. ممکن است داخل دهان شما تاول بزند. خراشیدگی ها، بریدگی ها، و تاول هایی که بوجود می آیند می توانند منجر به بروز عفونت شوند.

علاوه بر این، ممکن است به دلیل فشاری که به مرور زمان ایجاد می شود درد گوش را نیز تجربه کنید. سر دردها نیز شایع هستند.

اگر مدت زمان زیادی را با پروتزهایی سپری کنید که به خوبی داخل دهان قرار نمی گیرند، ممکن است در بایت ناهماهنگی هایی بوجود بیاید. در حقیقت، پروتزهای مصنوعی که خوب قرار نمی گیرند در واقع می توانند باعث آتروفی فک شما شوند. فک شما توانایی تشکیل بافت جدید را ندارد. اگر پروتزهای شما باعث ساییدگی فک شما شوند، اصطلاحاً در نتیجه فشار زیاد حل می شود.

قرار گرفتن  دندان مصنوعی روی لثه

قرار گرفتن دندان مصنوعی روی لثه

برای قرار گیری صحیح پروتزهای مصنوعی چه باید کرد؟

ابتدا، لازم است به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک شما تغییراتی در پروتز شما ایجاد خواهد کرد که کمک می کند بهتر قرار بگیرد. علاوه بر این، آنها می توانند کمک کنند شما تصمیم بگیرید چه زمانی باید پروتز جدیدی جایگزین پروتز قدیمی خود کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه می توان با وجود بریس ها نخ دندان کشید؟

اخطار: هرگز تلاش نکنید خودتان پروتز را تنظیم کنید. وقتی دندانپزشک این کار را برای شما انجام می دهد، از ابزارهای مخصوصی استفاده می کند که تنها دندانپزشک ها آنها را در اختیار دارند. اگر سعی کنید خودتان پروتز را تنظیم کنید، می توانید باعث شوید بدتر از قبل داخل دهان قرار بگیرند یا حتی به آنها آسیب وارد کنید. این کار را به یک متخصص بسپارید.

اگر پروتزهای شما به خوبی قرار نمی گیرند، می توانید از چسب های مخصوص آنها استفاده کنید که کمک می کنند پروتز شما در جای خود باقی بماند و باعث خواهد شد از داشتن آنها احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

ممکن است زمان آن رسیده باشد که پروتز جدیدی دریافت کنید. در مورد زمان آن با دندانپزشک خود گفتگو کنید. پروتزها به گونه ای ساخته نمی شوند که یک عمر دوام داشته باشند.

علاوه بر این، می توانید به فکر گزینه ای ماندگارتر مانند ایمپلنت های دندانی، بریج های دندانی، یا دست دندان های کامل برای پروتزهای مصنوعی خود باشید. راجع به همه اینها می توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code