تمریناتی برای کاهش درد مفصل فک

اختلال مفصل فکی- گیجگاهی (TMD) می تواند بسیار دردناک باشد. خبر خوب این است که تعدادی تمرین وجود دارند که می توانید در منزل (یا محل کار) انجام دهید تا به تقویت استحکام فک و کاهش ناراحتی کمک کنند.

اختلال مفصل فکی- گیجگاهی چیست؟

این وضعیتی است که استخوان ها و عضلات فک شما را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگام صحبت کردن، غذا خوردن یا حتی خمیازه کشیدن، مفاصل فکی- گیجگاهی شما حرکت می کنند. رباط ها، مفاصل و عضلاتی که فک شما را کنترل می کنند در دو طرف آن قرار دارند. هنگامی که در این نواحی یک ناهماهنگی رخ می دهد، فک شما سفتی و درد را تجربه می کند.

بر اساس انجمن TMJ، علل شایع این شرایط عبارتند از:

  • جراحی دندان.
  • ترومای فک.
  • قرار دادن لوله تنفسی در حین جراحی.
  • عفونت ها.
  • بیماری خود ایمنی.
  • فشردن یا ساییدن دندان ها روی یکدیگر.

برخی از علائم و نشانه های TMJ عبارتند از:

  • کشش عضلات سر و گردن.
  • سر درد و میگرن.
  • درد فک.
  • درد سر، شانه یا گردن.
  • سفتی شانه
  • صدای زنگ در گوش و گوش درد.
  • سرگیجه.
  • دندان هایی که به شدت ساییده شده اند.
  • دندان های حساس به سرما.
  • درد یا ناراحتی در پشت چشم ها.
  • سوزن سوزن شدن در انگشتان.
کاهش درد مفصل فک

کاهش درد مفصل فک

تمریناتی که می توانند به کاهش درد ناشی از اختلال مفصل فکی- گیجگاهی کمک کنند

برخی در تقویت و کشش فک خود برای کاهش ناراحتی ناشی از TMJ موفق بوده اند. در زیر ۶ تمرین وجود دارند که می توانید در منزل یا محل کار خود انجام دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کراس بایت چیست؟ - بخش دوم

در برابر بسته شدن دهان مقاومت کنید.

این شامل افزودن فشار به چانه هنگام بستن دهان است. نخستین گام این است که انگشت شست خود را زیر چانه قرار دهید. سپس انگشتان اشاره خود را بین تیغه ریج دهان و پایین چانه خود قرار دهید. در نهایت، از انگشتان و شست خود استفاده کنید و در حین بستن دهان، و به آرامی فشار رو به پایین به چانه خود وارد کنید.

در برابر باز شدن دهان مقاومت کنید.

شما همچنین هنگام باز کردن دهان خود می توانید به آرامی به چانه خود فشار وارد کنید. ابتدا دو انگشت خود را زیر چانه قرار دهید. سپس، به آرامی دهان خود را باز کنید و در عین حال با انگشتان خود فشار ملایمی نیز وارد کنید. در نهایت این حالت را برای حدود سه تا شش ثانیه نگه دارید و به آرامی دهان خود را ببندید.

بالا بردن زبان

این تمرین شامل باز و بسته کردن آهسته دهان است، در حالی که همچنان با زبان خود سقف دهانتان را لمس می کنید. می توانید این تمرین را چندین بار تکرار کنید.

کاهش درد مفصل فک

کاهش درد مفصل فک

تمرین بیمارستان های دانشگاه آکسفورد

بیمارستان های دانشگاه آکسفورد بریتانیا یک ورزش جالب خانگی را ارائه می دهند. ابتدا دهان خود را ببندید و اجازه دهید دندان های شما بدون فشردن با یکدیگر تماس داشته باشند. نوک زبان خود را درست پشت دندان های جلوی فک بالای خود قرار دهید. آن را به سمت نرم کام برگردانید تا جایی که نتواند بیشتر پیشروی کند. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که دندان های خود را کنار یکدیگر نگه می دارید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آندربایت یا جلو آمدگی فک پایین

شما می خواهید زبان خود را آنجا نگه دارید و دهان خود را به آرامی باز کنید تا زمانی که شروع به کنار رفتن کند. سعی کنید این موقعیت را به مدت پنج ثانیه حفظ کنید. پس از آن، دهان خود را ببندید و استراحت کنید. در نهایت این تمرین را حدود پنج دقیقه و دو مرتبه در روز تکرار کنید.

لغزاندن فک به طرفین

نخستین گام این است که دندان های جلوی خود را به آرامی روی جسمی با ضخامت حدود یک چهارم اینچ ببندید. یک پیشنهاد این است که از دو عدد چوب بستنی استفاده کنید. با این حال، واقعاً می توانید از هر چیزی استفاده کنید. بعد از اینکه شیء خود را انتخاب کردید، فک خود را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر حرکت دهید. علاوه بر این، وقتی با گذشت زمان این تمرین “آسان تر” شد ضخامت شیء را افزایش دهید.

حرکت فک به جلو

دقیقاً مانند تمرین بالا، مطمئن شوید که یک جسم به ضخامت یک چهارم اینچ دارید. آن را به آرامی بین دندان های جلوی خود نگه دارید و سپس فک خود را به سمت جلو حرکت دهید. در واقع اطمینان حاصل کنید که دندان های فک پایین شما جلوتر از دندان های فک بالای شما قرار دارند. همانطور که این کار آسان تر می شود، جسم را با شیء ضخیم تری عوض کنید.

برای گزینه های درمان TMJ به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

در حالی که تمرینات بالا ممکن است به کاهش درد TMJ شما کمک کند، ممکن است راهکار حل طولانی مدت تری ارائه نکند. بسیاری از افراد برای گزینه های درمان TMJ به دندانپزشک خود مراجعه می کنند. در حالی که برخی از بیماران به ابزارهای دهانی روی می آورند، برخی دیگر ممکن است به ارتودنسی عصبی- عضلانی نیاز داشته باشند.

کاهش درد مفصل فک

کاهش درد مفصل فک

به دنبال تسکین درد ناشی از مفصل فکی- گیجگاهی هستید؟

همین امروز برای ملاقات با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لیزر و سفید کردن دندان ها: آری یا خیر؟

آیا از درد TMH رنج می برید؟ شاید احساس می کنید که همه چیز را “آزمایش” کرده اید! نقطه امیدوار کننده ای که وجود دارد این است که یک دندانپزشک عصبی- عضلانی می تواند مشکل ریشه ای پشت درد TMJ شما را پیدا کند. هدف تسکین درد شما بدون استفاده از جراحی یا دارو است. اغلب از آخرین فناوری ها برای تشخیص دقیق TMJ شما استفاده می شود و برای یافتن یک طرح درمان سفارشی با بیماران همکاری می شود. بنابراین، نه تنها به شما کمک می شود تا ناراحتی را کاهش دهید، بلکه مشکل TMJ شما نیز برای همیشه اصلاح می شود.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code