مقایسه ایمپلنت های دندانی و ونیرها

اگر شما به دنبال بهبود لبخند خود هستید، پس چیزی که به دنبال آن هستید، ونیرهای دندانی هستند. قرارگیری ونیرهای دندان به صورت تخصصی روی دندان های شما، یک راه فوق العاده برای افزایش حفاظت، اعتماد به نفس و عزت نفس شما است. ونیرهای کامپوزیتی می توانند به طور چشمگیری ظاهر دندان های شما را تغییر دهند. دندانپزشکان انواع مختلفی از ونیرهای دندانی را ارائه می دهند که می توانند به بهبود زیبایی ظاهری شما کمک کنند.

مقایسه ایمپلنت دندانی و ونیر

مقایسه ایمپلنت دندانی و ونیر

ونیر دندان چیست؟

اگر تا به حال به سفید کردن دندان های خود یا روشن تر کردن لبخند خود با ونیرها فکر کرده اید، ممکن است در مورد “ونیرهای کامپوزیتی” شنیده یا خوانده باشید. اما این ونیرها واقعاً چه هستند و آیا آنها انتخاب مناسبی برای شما هستند؟ ونیرهای کامپوزیتی یک راه فوق العاده برای بهبود ظاهر لبخند شما هستند، در مقایسه با سایر انواع روش های دندانپزشکی زیبایی و زمان ریکاوری طولانی مدتی ندارند. بهترین نکته در مورد ونیرهای دندان این است که شما می توانید هر رنگ، شکل یا اندازه ای که دوست دارید به لبخند خود بدهید بدون آنکه مجبور باشید انتظار بیش از حد طولانی بکشید.

ونیرهای دندانی پوسته های همرنگ دندان ها هستند که دندانپزشک به صورت تک تک روی دندان ها قرار می دهد تا ظاهر آنها را بهبود دهد. آنها اغلب روی دندان ها قرار می گیرند تا ترک خوردگی ها، لب پر شدگی ها، شکاف ها، لکه ها یا بد رنگ شدگی را پنهان کنند. آنها یک روش مؤثر برای تغییر ظاهر لبخند شما بدون درمان گسترده هستند. شما می توانید به آنها به عنوان بانداژ طبیعت برای دندان های خود فکر کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نجات دندان که از آن غافل شده ایم چگونه است؟

ونیرهای کامپوزیتی تقریبا ۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و در دهه گذشته به یکی از محبوب ترین فرایندهای دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده اند.

ونیرهای نیز ظاهر لبخند شما را به شکل قابل توجهی بهبود می بخشند، اما آنها جایگزینی برای یک دندان از دست رفته نیستند. آنها احساس زیبایی لبخند شما را بهبود می بخشند، اما آنها صرفاً روی یک دندان موجود قرار می گیرند.

روند انجام فرآیند ونیرهای دندانی

این فرآیند شامل تراشیدن مقدار اندکی از مینای دندان و سپس قرار دادن یک روکش روی دندان است. سپس دندانپزشک با استفاده از مواد قالب گیری از دندان ها قالب می گیرد تا یک ماکت از دندان ها بسازد. ونیرهای کامپوزیتی از یک تکه مواد پرسلن یا کامپوزیتی توسط ماشین آلات کامپیوتری با تکنولوژی بالا مختص دهان شما ساخته می شوند. سپس دندان های شما برای دریافت ونیرها آماده می شوند تا با صاف و صیقلی کردن سطح دندان ها و زدودن هر گونه پوسیدگی ونیرها روی دندان ها قرار بگیرند.

مقایسه ایمپلنت دندانی و ونیر

مقایسه ایمپلنت دندانی و ونیر

ایمپلنت دندانی چیست؟

به طور خلاصه، اگر شما با از دست دادن دندان مواجه شدید، ایمپلنت های دندانی می تواند بهترین گزینه باشد …

اگر تنها یکی از دندان های شما نیاز به اندکی کمک داشته باشد، ممکن است بخواهید به ایمپلنت های دندانی فکر کنید. زمانی که یک تک دندان شما نیاز به یک جایگزین دارد، ایمپلنت های دندانی یک گزینه عالی هستند. ایمپلنت های دندانی به عنوان پیشرفته ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته به شکلی طبیعی، گزینه ای برای بسیاری از بیماران هستند. یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت های دندانی طول عمر آنها است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی

متأسفانه، اگر مدت زیادی از افتادن دندان سپری شده باشد، استخوان فک شما خود را با فروپاشی رو به داخل درمان می کند. و اگر ریشه هایی که به دندان های شما متصل هستند، آنجا نباشند، استخوان موجود در فک شما تخریب خواهد شد. بنابراین، نه تنها شما پیرتر به نظر خواهید رسید، بلکه سلامت شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و زندگی روزمره عادی شما دشوار خواهد شد.

با این حال، ایمپلنت های دندانی می توانند این مسئله را حل کنند. آنها برای حمایت از یک یا چند دندان کاذب استفاده می شوند. یک پیچ تیتانیومی جایگزین ریشه از دست رفته دندان خواهد شد و درست مانند یک ریشه واقعی، داخل استخوان فک قرار می گیرد. آنها عالی به نظر می رسند، عملکردی مانند یک دندان طبیعی دارند و راهی طولانی برای بهبود ظاهر و سلامت شما طی خواهند کرد.

ایمپلنت های دندانی چقدر دوام دارند؟

ایمپلنت ها تحت استفاده های سخت و روزمره ای مورد بررسی قرار می گیرند که روی ترمیم های معمولی دندان انجام نمی شوند. در نتیجه، آنها به یکی از بادوام ترین انواع ترمیم های دندانی موجود تبدیل شده اند. هنگام در نظر گرفتن مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی، مهم است که استفاده روزمره و نیز سوء استفاده ای که از آنها می شود نیز بررسی شوند.

عموماً طول عمر ایمپلنت دندانی حدود ۲۵ سال است، اما این ممکن است بسته به بیمار متفاوت باشد. طول عمر ایمپلنت ها به عواملی مانند بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی و سلامت عمومی شما بستگی دارد. علاوه بر این، اگر شما زیاد سیگار می کشید یا نوشیدنی الکلی می نوشید نیز موفقیت ایمپلنت های دندانی در معرض خطر قرار دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عادت مکیدن انگشت چه مشکلاتی برای دندانها ایجاد میکند؟

چه زمانی باید به فکر استفاده از ایمپلنت های دندانی بود؟

ایمپلنت های دندانی می توانند …

– جایگزین یک یا چند دندان از دست رفته باشند بدون آنکه تأثیری روی بقیه دندان های داخل دهان داشته باشند.

– می تواند راهکاری برای مشکلات بایت و درد مفصل ناشی از جابجایی دندان ها به فضاهایی باشند که در نتیجه از دست رفتن دندان ها بوجود آمده اند.

– آنها به بهبود اعتماد به نفس شهرت دارند.

– آنها قدرت درست حرف زدن و جویدن را احیاء می کنند.

– آنها می توانند یک پروتز یا بریج دندان را حمایت کنند، و آنها را راحت و امن کنند.

آیا هیچ مشکلی با ونیرها وجود دارد؟

اگر آنها بدرستی به دندان ها چسبانده نشوند، می توانند شروع به لغزیدن و حرکت کنند. این می تواند منجر به پوسیدگی دندان و مشکلات لثه شود. ونیرها بعلاوه دارای عمر مفید حدود ۱۰ سال هستند و در برخی موارد باید به فکر تعویض آنها بود. با این حال، ایمپلنت ها یک راه حل دراز مدت هستند و می توانند تا ۲۵ سال دوام داشته باشند.

امروز با یک دندانپزشک صحبت کنید.

ممکن است شما نیز در حال فکر کردن به دریافت ایمپلنت های دندانی یا ونیرهای دندانی باشید، اما فقط مطمئن نیستید که آیا باید آنها را داشته باشید. دندانپزشک شما می داند که چقدر مهم است که شما هنگام لبخند زدن احساس اعتماد به نفس داشته باشید. به همین دلیل، یک جلسه مشاوره و معاینه حرفه ای رایگان لبخند ارائه می دهد، تا شما بتوانید گزینه های خود را ببینید و در مورد آنچه می تواند برای شما انجام دهد، بیشتر یاد بگیرید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code