جراحی سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی

اگر در فک بالای شما نیز استخوان از تراکم کافی برخوردار نیست تا ایمپلنت های دندانی را حمایت نماید، ممکن است جراحی سینوس لیفت نیاز داشته باشید. این جراحی مدت زمان کل دوره درمان را طولانی تر خواهد کرد، اما می تواند احتمال موفقیت آمیز بودن اسئواینتگریشن را افزایش دهد (فرایندی که در آن ایمپلنت های دندانی با بافت استخوانی و الیاف لیگامان اطراف خود پیوند می خورند).

تحلیل استخوان بعد ار دست رفتن دندان ها

ریشه های دندان های شما نقش مهمی در استحکام استخوان فک شما ایفا می کنند. هر بار که دندان های شما در معرض فشار قرار می گیرند، ریشه های آنها سیگنال های احیاء کننده خیلی ریزی آزاد می کنند که جریان خون و مواد مغذی به منطقه اطراف را حفظ می کند. این سیگنال ها استخوان فک را قوی و سالم نگه می دارند.

متأسفانه، وقتی یک یا چند دندان خود را از دست می دهید، فک شما دیگر محرک دریافت نمی کند. در نتیجه، استخوان می تواند شروع به تحلیل رفتن کند. اگر در فک بالای خود تحلیل مداوم استخوان داشته باشید، ممکن است شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت های دندانی را نداشته باشید. بدون حمایت کافی از سوی استخوان، ایمپلنت ها ممکن است به خوبی با بافت های اطراف خود جوش نخورند.

غشاء های سینوسی در کنار فک بالا امتداد دارند. اگر استخوان خیلی باریک باشد، جراحی ایمپلنت می تواند موجب پارگی غشاء یا آسیب به آن شود. خوشبختانه، جراحی سینوس لیفت می تواند مانع بروز این مشکلات شود و صلاحیت شما برای دریافت ایمپلنت های دندانی را حفظ نماید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  راه هایی برای غلبه بر ترس از دندانپزشکی

اگر شما تا به حال برای دریافت ایمپلنت های دندانی صلاحیت نداشته اید، جراحی سینوس لیفت به شما اجازه می دهند راهکاری طولانی مدت و با دوام برای از دست رفتن دندان های خود بیندیشید.

جراحی سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی

جراحی سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی

چه افرادی گزینه های مناسبی برای جراحی سینوس لیفت هستند؟

علاوه بر ساختار فک شما، ملاحظات متعدد دیگری نیز وجود دارند که صلاحیت شما برای جراحی سینوس لیفت را تحت تأثیر قرار می دهند. افرادی گزینه های مناسب برای انجام این جراحی تلقی می شوند که از سلامت عمومی کافی برخوردار باشند. اگر نوعی شرایط مزمن برای شما تشخیص داده شود که بتواند روی روند بهبود شما تأثیر بگذارد، جراحی های انتخابی برای شما توصیه نمی شوند. دندانپزشک شما قبل از پیشنهاد دادن نوع فرایند درمان، سابقه پزشکی و نیز استحکام فک شما را بررسی خواهد کرد.

آماده سازی برای جراحی

هنگام انتخاب و برنامه ریزی برای طرح درمان، پزشک شما اندازه و محل پیوند استخوان، نوع استخوان پیوندی، و اینکه ارتفاع غشاء سینوس چقدر باید باشد را بررسی خواهد کرد. برای حصول بهترین نتایج ممکن، دندانپزشک شما عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس و در برخی موارد اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) خواهد گرفت. این عکس ها تصویر صحیحی از فک بالای شما ارائه خواهند کرد. علاوه بر این، یک راهنما در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کمک خواهد کرد در منزل برای انجام جراحی آماده شوید. این گام ها عبارتند از:

  • ترک سیگار حداقل چهار هفته قبل از جراحی
  • عدم مصرف داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد خون حدود دو هفته قبل از جراحی
  • خوردن پروتئین و غذاهای غنی از پروتئین سالم
  • گرفتن چند روز مرخصی از محل کار برای زمانی که بدن شما در حال بهبود پس از فرایند است.
جراحی سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی

جراحی سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی

مراحل جراحی سینوس لیفت

دندانپزشک شما جراحی سینوس لیفت را تحت بی حسی موضعی انجام خواهد داد. علاوه بر این، ممکن است شکل عمیق تری از بیهوشی را دریافت کنید تا راحت تر باشید. پس از بی حس یا بیهوش شدن، دندانپزشک برش کوچکی در لثه ایجاد خواهد کرد، جایی که فک مجدداً بازسازی خواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  راهنمای رژیم غذایی مناسب بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی

سپس در استخوان برش کوچکی ایجاد خواهد کرد تا به غشاء سینوس دسترسی پیدا کند. گام بعد بالا بردن غشاء و قرار دهی مواد پیوندی است. مواد پیوندی می توانند از استخوان خود فرد، فرد اهداء کننده، استخوان حیوان، یا جایگزین های مصنوعی باشند. پیوند مانع پایین آمدن مجدد غشاء خواهد شد و ساختار کلی فک را تقویت خواهد کرد. پس از تکمیل، با استفاده از بخیه برش بسته خواهد شد.

بهبود

تقویت سینوس نیاز به چند هفته زمان برای بهبود دارد. برای پیشگیری از بروز هر گونه ناراحتی و عوارض، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • به مدت یک هفته از انجام ورزش های شدید خودداری نمایید.
  • برای کاهش التهاب و تورم، روی موضع یخ قرار دهید.
  • به مدت چند روز غذاهای نرم بخورید.
  • برای پیشگیری از بروز عفونت دهانشویه های نمکی استفاده نمایید.
  • هنگام مسواک زدن دندان ها، مخصوصاً اطراف منطقه جراحی، مراقب باشید.
  • همه داروهای تجویزی خود را طبق دستور مصرف نمایید.
  • به مدت چند هفته از نی استفاده نکنید.
  • به مدت یک هفته پس از جراحی از فین کردن خودداری نمایید.

کاشت ایمپلنت های دندانی پس از جراحی

در اکثر موارد، بیماران به یک دوره بهبود چهار تا ۱۲ ماهه نیاز دارند تا پس از آن آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی را داشته باشند. این زمان اجازه می دهد مواد استخوان در جای خود پیوند بخورند. زمان دقیقی که باید صبر شود به نوع موادی بستگی دارد که برای تولید استخوان جدید مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد غیر عادی، ایمپلنت های دندانی می توانند مستقیماً، بدون هیچ زمان انتظاری بعد از جراحی سینوس لیفت کار گذاشته شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا خونریزی لثه حین مسواک زدن نگران کننده است؟

گرچه این کار به طور کلی بی خطر تلقی می شود، اما این حقیقت نیز وجود دارد که وقتی ارتفاع استخوان بیمار کمتر از ۴ میلی متر باشد، نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت پایین می آید. پس از یک مشاوره دقیق با دندانپزشک، می توانید بدانید تقریباً چه مدت باید صبر کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code