اهمیت سفت کردن دوره ای بریس ها

اگر بعد از دریافت بریس های ارتودنسی برای نخستین بار برای تنظیمات ابزار ارتودنسی خود مراجعه می کنید، ممکن است کمی دلهره داشته باشید. نمی دانید چه انتظاری داشته باشید و عصبی هستید که شاید در زیادی داشته باشد، بخصوص قسمت سفت کردن بریس. ناشناخته ها می توانند ترسناک باشند، اما دانش نیمی از نبرد است. در این مقاله در مورد چیزهایی برای شما صحبت می کنیم که می توانید از فرآیند سفت کردن بریس ها انتظار داشته باشید و کارهایی که این فراند با دندان های شما انجام می دهد:

چرا ارتودنتیست بریس ها را سفت می کند؟

البته تنها هدف استفاده از بریس ها صاف کردن دندان های کج و کمک به نگه داشتن دهان در تراز کامل است. براکت ها و سیم ها به دندان های شما فشار وارد می کنند و فرآیند بازسازی سلولی را تحریک می کنند و باعث می شوند دندان ها و سیستم پشتیبانی آنها به سمت تراز بهتر حرکت کنند. معمولاً زمان زیادی طول می کشد تا سیم ها دندان ها را جابجا کنند، بنابراین به استفاده از بریس ها برای مدت زمانی که شما آنها را دارید و قرار ملاقات های ماهانه با ارتودنتیست نیاز است. مطمئن شوید که هرگز هیچ قرار ملاقاتی را از دست نمی دهید.

امروزه بیشتر از سیم های فعال حرارتی عجیب و غریب استفاده می شود. این سیم ها زمانی که سرد هستند نرم و انعطاف پذیر هستند و با گرم شدن سفت می شوند، بنابراین ارتودنتیست زمانی که سرد هستند آنها را داخل دهان شما قرار می دهد و سپس سیم ها با تطبیق پیدا کردن با دمای گرم تر داخل دهان، سفت می شوند. با استفاده از این سیم ها، به سفت کردن واقعی نیاز نیست. این بیشتر یک فرآیند تنظیم است زیرا بسته به اینکه ارتودنتیست شما می خواهد دندان های شما چگونه حرکت کند، سیم های فعلی شما با سیم های جدید بزرگ تر یا سفت تر جایگزین می کند.

سفت کردن بریس ارتودنسی

سفت کردن بریس ارتودنسی

در قرار ملاقات خود چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

در حالی که از بریس ها استفاده می کنید، باید هر ۴ تا ۶ هفته یک مرتبه به ارتودنتیست خود مراجعه کنید. در طول آن قرار، او بریس های شما را سفت یا تنظیم خواهد کرد. گرچه این بسیار دردناک به نظر می رسد، تنها چیزی که ممکن است احساس کنید کمی ناراحتی بعد از آن است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کجی و نامرتبی و شلوغی دندان ها

تنظیم شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا نوارهای الاستیک به نام لیگاچور که براکت ها را روی سیم های کمانی نگه می دارند، برداشته می شوند.
  • سپس خود سیم کمانی برداشته می شود.
  • سپس ارتودنتیست دندان های شما و موقعیت آنها را بررسی خواهد کرد. او به شما اطلاع خواهد داد که آیا به سیم کمانی جدید نیاز دارید یا خیر.
  • در نهایت، یا سیم کمانی قدیمی یا سیم جدید روی براکت های شما قرار خواهد گرفت و سپس لیگاچورهای الاستیک جدید برای نگه داشتن براکت ها روی سیم کمانی اضافه می شوند.

اگر اولین بار است که سفت کردن بریس ها را تجربه می کنید، این گام نهایی همان مرحله ای است که ممکن است کمی ناراحتی احساس کنید. برای هر مراجعه که باز می گردید، شما کمتر و کمتر ناراحتی ناشی از فشار وارده روی دندان ها را احساس خواهید کرد. تنها چیزی که هرگز نباید احساس کنید فرو رفتن سیم کمانی به داخل گونه شما خواهد بود. اگر این اتفاق افتاد، قبل از ترک مطب از ارتودنتیست بخواهید آن را برطرف کند. اگر بعداً در خانه این احساس بوجود آمد، وقت ملاقات بگیرید تا در اسرع وقت برگردید. به راحتی با قیچی می توان سیم کمانی را کوتاه کرد و از آسیب سیم به داخل گونه جلوگیری کرد.

سفت کردن بریس ارتودنسی

سفت کردن بریس ارتودنسی

اگر بعد از ترک مطب بعد از جلسه سفت کردن بریس احساس ناراحتی کردید، مصرف مقداری داروی ضد درد مانند ایبوپروفن یا استامینوفن اشکالی ندارد. همچنین ایده خوبی است که برای چند روز آینده فقط غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی یا سوپ بخورید. سایر نکات برای مقابله با این ناراحتی شامل نوشیدن آب سرد، اعمال فشار سرد و استفاده از بی حس کننده های دهانی است. سردی ناشی از نوشیدن آب سرد و یا اعمال فشار مستقیم روی ناحیه دردناک است باعث ایجاد احساس بی حسی در دهان شما خواهد شد، که باعث کاهش درد و کاهش هرگونه التهاب در لثه ها خواهد شد. اگر زمانی که آسیب می بینید، درمان حرارتی را ترجیح می دهید، می توانید گرما را نیز روی دهان خود اعمال کنید. فقط حتماً پارچه ای داشته باشید که پوست شما را از منبع گرما جدا کند تا خود را نسوزانید. شناخته شده است که شستشوی دهان با آب نمک گرم نیز کمک کننده است. برای تسکین، همچنین می توانید یک بی حس کننده دهانی را مستقیماً روی دندان ها و لثه های خود اعمال کنید. پس از روز نخست، باید هر روز کمی احساس بهتر داشته باشید، تا زمانی که ناراحتی به طور کامل از بین برود.

سفت کردن بریس ارتودنسی

سفت کردن بریس ارتودنسی

گرچه ممکن است بترسید از اینکه مجبور باشید در آینده قابل پیش بینی، هر ماه این کار را انجام دهید، مهم است که همیشه نتیجه نهایی را در ذهن داشته باشید. به خاطر داشته باشید که یک لبخند زیبا که به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند در پایان این راه طولانی قرار دارد. دیگر مجبور نخواهید بود دهان خود را پشت دستان خود پنهان کنید یا فقط با لب های فشرده لبخند بزنید. دیگر آنقدر خجالت نخواهید کشید که به عکس های خود نگاه کنید یا پروانه اجتماعی باشید که همیشه قرار بود باشید. صبور باشید و به ارتودنتیست خود و روند آن اعتماد کنید. در پایان، خوشحال خواهید شد که این کار را برای خودتان انجام داده اید. وقتی از خانه بیرون می روید، همیشه لبخند زیبا مهم ترین اکسسوری است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تحلیل ریشه دندان

بریس ها معمولاً به مدت چند سال استفاده می شوند، اما زمان آن می تواند متفاوت باشد. بسته به اینکه دندان های شما چگونه به فشار واکنش نشان می دهند و اینکه آیا می توانید بهداشت دهان و دندان های خود را با بریس ها رعایت کنید، تعیین خواهند کرد که چه مدت به استفاده از بریس ها نیاز خواهید داشت. با دنبال کردن تمام دستورالعمل های متخصص ارتودنسی، شما به خوبی در راه رسیدن به یک لبخند صاف تر و زیباتر قرار خواهید داشت.

پاسخ هر بیمار به سفت کردن بریس ها متفاوت است و برخی ممکن است اصلاً هیچ احساس ناراحتی نکنند، در حالی که برخی از بیماران ممکن است تا چند روز بعد درد داشته باشند. همیشه به بدن خود گوش دهید. شما می دانید چه چیزی برای شما عادی است و چه چیزی نیست. شما هرگز نباید درد زیادی داشته باشید و هرگز نباید سیمی که به داخل گونه شما چسبیده است را نادیده بگیرید. در هر یک از این موارد، باید فوراً با متخصص ارتودنسی تماس بگیرید. فکر نکنید که باید در سکوت رنج بکشید. همیشه مهم است که مراقبت خود باشید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code