مضرات سیگار کشیدن در طول درمان ارتودنسی

سیگار کشیدن در حین استفاده از بریس ها می تواند به دندان های شما و درمان ارتودنسی که در حال دریافت آن هستید آسیب جدی وارد کند.

همه ما می دانیم که کشیدن سیگار و مصرف فراورده های تنباکو به طرق مختلف می توانند برای سلامتی مضر باشند. اما، آیا به این فکر می کنید که سیگار کشیدن در حالی که بریس ها را دارید، یک نگرانی برای سلامت دهان شما است؟

در این مقاله قصد داریم، ما به این پرسش پاسخ دهیم که “آیا می توان با بریس ها سیگار کشید؟” و نکات تخصصی خود را در مورد ترک آن قبل از شروع درمان به شما ارائه خواهیم داد.

سیگار کشیدن چگونه روی دندان های شما تأثیر می گذارد؟

ممکن است واضح باشد، اما ما به شدت پیشنهاد می کنیم که هنگام استفاده از بریس ها سیگار نکشید.

سیگار می تواند باعث عفونت و کندی بهبودی شود

بسیاری از افرادی که درمان ارتودنسی انجام می دهند، قبل از نصب بریس های خود، به کشیدن دندان نیاز دارند. اگر بعد از کشیدن دندان سیگار می کشید، نه تنها زمان بهبودی را کاهش می دهید، بلکه در معرض خطر عوارضی مانند خشکی حفره دندان قرار می گیرید. خشکی حفره زمانی رخ می دهد که لخته خون درون حفره دندان ایجاد نشود یا لخته خون از بین برود. عمل مکیدنی که هنگام استنشاق دود سیگار انجام می شود، اغلب می تواند باعث کنده شدن هر گونه لخته شود و محل زخم را آلوده کند و منجر به قرار گرفتن اعصاب و استخوان زیرین در معرض محیط دهان شود. این اتفاق می تواند منجر به ایجاد درد شدید شود که به صورت، فک و گردن شما سرایت می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دندان های ناتال و نئوناتال

وقتی سیگار می کشید، توانایی شما برای مبارزه با مشکلات سلامت دهان مانند پوسیدگی دندان نیز کاهش می یابد. علت این است که سیگار کشیدن باعث می شود دهان فرد مستعد تشکیل پلاک و انباشته شدن سموم اضافی شود که از طریق سیگار کشیدن وارد بدن می شوند.

سیگار کشیدن باعث وارد شدن آسیب عمده به استخوان های دهان و همچنین لثه های شما می شود. برای تکمیل درمان ارتودنسی لازم است استخوان ها و لثه های سالمی داشته باشید. اگر در حین استفاده از بریس ها سیگار می کشید، به دلیل اعتیادتان خود را متعهد می کنید که نرخ موفقیت پایین تری داشته باشید. شما می توانید آن را به عنوان دود کردن پول خود در نظر بگیرید که قرار است برای همراستا کردن دندان های شما هزینه شود. اگر متعهد به سرمایه گذاری برای ترمیم دندان های خود با بریس ها هستید، باید به ترک سیگار متعهد باشید.

سیگار می تواند بر ظاهر شما تأثیر بگذارد

سیگار کشیدن و بریس ها مانند کنار هم قرار دادن روغن و آب است. این فقط کار نمی کند. گرچه فرایندهای ارتودنسی اغلب یک هدف کاربردی مانند اصلاح اوربایت دارند، اما می توانند برای بهبود زیبایی لبخند شما نیز مورد استفاده قرار گیرند. سیگار کشیدن در حین استفاده از بریس ها خطر ایجاد لکه های شدید در اطراف براکت ها روی دندان ها شود و حتی می تواند منجر به ایجاد لکه هایی در اطراف بریس ها شود. علاوه بر این، با سیگار کشیدن، شما این خطر را بوجود می آورید که دندان ها بعد از برداشتن بریس ها دیگر نخواهند توانست ظاهر سفید و تمیز اصلی خود را بدست آورند، بعلاوه اینکه تعدادی از مشکلات برای سلامت دهان نیز بروز می یابند.

کیست که بخواهد بعد از اینکه دندان های خود را مرتب کرد، آنها را زرد ببیند؟ ما می خواهیم که شما دندان های تمیز و سفیدی داشته باشید که همراستا هستند و برای رفتن یک عکس با لبخند از نزدیک آماده هستند! اگر سیگار می کشید این اتفاق نمی تواند رخ دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع ونیر دندان

متأسفانه سیگار تأثیر زیادی روی بدن شما می گذارد و می تواند پوست شما را کدر، خسته و مستعد جوش کند.

سیگار کشیدن می تواند تأثیر بسیار منفی روی درمان ارتودنسی شما داشته باشد. گرچه سیگار کشیدن و داشتن بریس ها ایده بدی است، اما اگر تحت درمان با اینویزیلاین ها قرار داشته باشید، باز هم به همان اندازه بد است.

سیگار کشیدن می تواند باعث تغییر رنگ الاینرها شود و روی توانایی حرکت کردن دندان های شما تأثیر بگذارد.

 سیگار کشیدن در طول درمان ارتودنسی

سیگار کشیدن در طول درمان ارتودنسی

سیگار حاوی مواد شیمیایی مضری است که می تواند بر یکپارچگی درمان ارتودنسی شما تأثیر بگذارد.

سیگار حاوی مواد شیمیایی مضری است که فقط روی بدن شما تأثیر نمی گذارد. مواد شیمیایی موجود در سیگار همچنین می تواند یکپارچگی ساختارهای ارتودنتیک شما را تضعیف کنند و باعث از هم گسستن عوامل باندینگ (چسبندگی) مورد استفاده شود. این نه تنها به معنای صرف زمان بیشتر روی صندلی ارتودنسی است، بلکه به این معنی است که باید زمان بیشتری بریس ها را روی دندان های خود تحمل کنید.

مواد شیمیایی موجود در سیگار، پیپ و تنباکوی جویدنی روی بافت بدن شما تأثیر می گذارند. اگر بافت شما سالم نباشد، دندان های شما نمی توانند با بریس ها یا اینویزیلاین ها به موقعیت صحیح حرکت کنند.

سیگار می تواند بر عملکرد درمان ارتودنسی تأثیر نامطلوبی بگذارد.

برای اینکه درمان ارتودنسی موفق و بدون دردسر باشد، باید سلامت دهان و دندان های شما در بهترین حالت باشد. سیگار به طرق مختلف سلامت دهان و دندان شما را تضعیف می کند، مانند ایجاد بیماری لثه و همچنین افزایش پلاک باکتریایی و کاهش جریان خون به لثه ها. برای اینکه درمان ارتودنسی شما به صورت روان پیش برود، سلامت عمومی دهان و دندان های شما باید به اندازه کافی خوب باشد تا زیرساخت محکمی را فراهم کند. اگر اینطور نیست، می توانید با درد، عفونت و مشکلات عمومی دندان مواجه شوید. سلامت دهان و دندان به سادگی کلید موفقیت درمان ارتودنسی است. پیشگیری از بیماری لثه، استخوان های ضعیف و سست شدن بافت ها شامل مسواک زدن، شستشو، پاکسازی منظم، سیگار نکشیدن و مراجعه به دندانپزشک است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تحلیل ریشه دندان

سیگار می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

با توجه به افزایش پلاکی که در دهان افراد سیگاری ایجاد می شود، امکان بروز بوی بد دهان وجود دارد. و هنگامی که بریس ها را به این ترکیب اضافه می کنید که محلی برای انباشته شدن ذرات و مواد شیمیایی هستند، ممکن است بدتر شود.

 سیگار کشیدن در طول درمان ارتودنسی

سیگار کشیدن در طول درمان ارتودنسی

چگونه می توان ترک کرد؟

اگر هنگام دریافت درمان ارتودنسی خود مایل به ترک دخانیات هستید، به زودی متوجه مزایای زیاد آن برای سلامتی خواهید شد.

اگر سیگار کشیدن را به طور کامل ترک کنید، بسیاری از آسیب هایی که سیگار به دهان شما وارد می کند، قابل جبران هستند. حتی اگر فقط در حین دریافت درمان ارتودنسی باشد، متوجه تفاوت در سلامت دهان و عملکرد کلی ریه های خود خواهید شد.

ما امیدواریم که اگر برای درمان ارتودنسی خود آن را ترک می کنید، پس از همراستا شدن دندان های خود فردی غیر سیگاری باقی بمانید.

اگر قصد ترک سیگار را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در مورد آن مطالعه کنید تا اطلاعات ارزشمندی در مورد سیگار کشیدن و ترک آن برای نجات زندگی خود کسب کنید.

راه دیگر این است که خودتان را آماده کنید. به آرامی تعداد سیگارهایی که روزانه می کشید را کاهش دهید. این کار باعث می شود که همزمان با قرار دادن بریس ها ترک سیگار آسان تر شود.

اگر هیچ کدام از این دو کارساز نبود، می توانید از ابزارهای کمکی ترک مانند چسب ها یا آدامس نیکوتین استفاده کنید زیرا برای برخی افراد بهترین گزینه هستند.

اگر در مورد اینکه چرا نمی توانید با بریس ها سیگار بکشید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به هر پرسشی که در مورد سیگار کشیدن و بریس ها دارید پاسخ دهیم. ما می خواهیم به شما کمک کنیم در مسیر درست ترک سیگار قرار بگیرید.

دندان ها و لبخند شما برای اینکه آنها را در اولویت قرار داده اید از شما سپاسگزار خواهند بود!

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code