اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

 

  • اسنپ آن اسمایل یا اصلاح فوری لبخند یک قوس دندانی متحرک غیر تهاجمی است که روی دندان های موجود چفت می شود.
  • این ابزار از دیگر فرایندها ارزان تر است و راه حلی موقت برای مشکلات زیبایی دندان ها است.
  • هرچند ونیرهای پرسلاین گران تر هستند، اما دائمی، با دوام تر، و به لکه مقاوم نیز هستند.
اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

اسنپ آن اسمایل Snap-On Smile چیست؟

یک قوس دندانی متحرک زیبایی است که روی دندان های موجود چفت می شود. اسنپ آن اسمایل از نظر ظاهری شبیه ریتینر است و تا مرز لثه ها می رسد و روی آنها یا سقف دهان قرار نمی گیرد. اساین ابزار قادر است دندان های غیر هم سطح یا کج، فاصله بین دندان ها، ترک ها و شکستگی ها، یا لکه های روی مینای دندان ها را پنهان نماید. این ابزار دندانی بسته به نیاز شما، قادر است چندین هدف را پوشش دهد؛ می تواند تنها برای بهبود زیبایی استفاده شود، نقش یک پروتز پارسیل متحرک را داشته باشد، یا یک ایمپلنت موقت (ابزاری برای پوشش دادن موقت فاصله دندان ها قبل از  ایمپلنت دائم) باشد.

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

روش نصب اسنپ آن اسمایل

این ابزار برای هر بیمار به صورت سفارشی ساخته می شود. برای دریافت اسنپ آن اسمایل نیاز است دو جلسه به دندانپزشک مراجعه کنید. طی جلسه نخست دندانپزشک دندان های شما را ارزیابی می کند و مشخص می کند شما گزینه مناسبی برای دریافت آنها هستید یا نه. اگر شرایط لازم برای دریافت آنها را داشته باشید، پس از قالب گیری از دندان ها، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتالی لبخند، یا ساخت نمونه مومی از روی قالب، طرح دندان های شما بررسی خواهد شد. پس از آنکه از طرح لبخند جدید خود در آینده رضایت پیدا کردید، دندانپزشک قالب های شما را برای آزمایشگاه ارسال خواهد کرد تا در آنجا اسنپ آن اسمایل شما را بسازند. پس از چند روز، آزمایشگاه اسنپ آن اسمایل شما را ارسال خواهد کرد. طی جلسه دوم که به دندانپزشک مراجعه می کنید، ابتدا دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که ابزار جدید شما کاملاً متناسب با دندان های شما است و در صورت لزوم تغییرات جزئی در آن ایجاد نماید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هر آنچه درباره کرونا ویروس 2019 میدانیم

آیا با اسنپ آن اسمایل می توان غذا خورد یا مایعات نوشید؟

در حالی که اسنپ آن اسمایل روی دندان های شما قرار دارد، می توانید غذا بخورید و مایعات بنوشید، اما شرکت تولید کننده آنها، برای جویدن آدامس و غذاهای چسبناک با اسنپ آن اسمایل هشدار می دهد. نوشیدنی هایی مانند قهوه، شراب، یا سودا موجب تیره شدن رزین می شوند.

برخی دندانپزشک ها حتی توصیه می کنند با اسنپ آن اسمایل نه چیزی بخورید و نه بنوشید، زیرا غذاهای سفت و ترد می توانند موجب ساییدگی دائمی ابزار شوند و گیر کردن غذا زیر آن منجر به پوسیدگی دندان می شود.

از آنجا که امکان گیر کردن ذرات غذا و باکتری بین این ابزار و دندان ها وجود دارد، مهم است که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها، از آنها و لثه ها مراقبت کنید. دو مرتبه در روز دندان های خود را با خمیر دندان فلورایده مسواک بزنید، یک مرتبه در روز نخ دندان بکشید، مصرف غذاها و نوشیدنی های مملو از قند را قطع کنید و به طور منظم برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

برای کمک به طول عمر آنها، هر بار که آنها را از روی دندان های خود بر می دارید، معمولاً در پایان هر روز، باید آنها را تمیز کنید. این محصول با یک محلول مخصوص برای پاکسازی آن وارد بازار شده است، که پس از هر بار تمام شدن، می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید.

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

چه کسانی گزینه مناسب برای دریافت لبخند فوری هستند؟

اسنپ آن اسمایل می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که در حال حاضر استطاعت خدمات دندانی گسترده را ندارند، و نیز کسانی که دوست دارند با لبخند خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. علاوه بر این، این ابزار دندانی می تواند به طور موقت و فوری زیبایی لبخند را افزایش دهد- به همین دلیل گزینه ای فوق العاده برای افرادی هستند که از لبخند خود راضی نیستند اما مجبورند خیلی فوری برای یک رویداد مهم زندگی، مثل ازدواج یا شرکت در جلسات کاری مهم، آن را اصلاح کنند و زمان کافی برای تحقیق و بررسی یک فرایند دائمی را ندارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رادیوگرافی پانورامیک دندانپزشکی

اسنپ آن اسمایل می تواند برای پوشش دادن از دست رفتن یک یا چند دندان از قوس دندانی (مانند دندان های جلوی از دست رفته) استفاده شود. هر چند این ابزار می تواند جایگزینی برای یک پروتز پارسیل باشد، اما نمی تواند به جای دست دندان کامل استفاده شود زیرا نیاز است چند دندان وجود داشته باشند تا ابزار را روی خود نگه دارند.

هرچند اسنپ آن اسمایل از رزین با دوام ساخته می شود، اما برای بیمارانی که عادت دندان قروچه یا فشردن دندان ها روی یکدیگر را دارند توصیه نمی شوند، زیرا این عادات موجب ترک خوردن یا شکستن ابزار خواهند شد.

مهم است توجه کنید، در حالی که اسنپ آن اسمایل مشکلات دندانی را پوشش می دهد و پنهان می کند، اما واقعاً آنها را برطرف نمی کنند- نباید آنها را به عنوان جایگزینی برای براکت های ارتودنسی یا دیگر درمان های اصلاح کننده تلقی کنید.

اسنپ آن اسمایل قادر است مشکلاتی مانند فاصله بین دندان ها، کج بودن آنها، لکه روی آنها، یا دندان های از دست رفته را جبران کند اما راهکاری طولانی مدت و دائمی نیست. آنها گزینه هایی فوق العاده برای افرادی هستند که گزینه های مناسبی برای دریافت بریج، ایمپلنت، یا ونیر نیستند یا استطاعت استفاده از آنها را ندارند.

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری

مزایای اسنپ آن اسمایل

فرایند  دریافت آنها بدون درد است، و نیاز به هیچ تزریق، بی حسی، یا استراحتی ندارد، اما نیاز است یک دوره بگذرد تا به آنها عادت کنید، زیرا اندکی برجسته تر از دندان های واقعی هستند. بر خلاف دیگر فرایندها، مانند ونیرهای دندانی، اسنپ آن اسمایل نیاز به تراش مینای دندان ندارد. بعلاوه، این فرایند کاملاً برگشت پذیر است؛ به راحتی آنها را از روی دندان های خود بر می دارید و به دندان های طبیعی خود باز می گردید. این محصولات معمولاً ضمانت نامه ۱۲ ماهه دارند که نقص های مربوط به تولید را پوشش می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان ریشه یا عصب کشی

معایب اسنپ آن اسمایل

  1. حتی با مراقبت های روزانه، اسنپ آن اسمایل تنها ۲ تا ۵ سال دوام خواهد داشت- کمتر از دیگر محصولات دندانی مانند دنچرها و ونیرها.
  2. قوس دندانی آنها رزین یک تکه است، بنابراین، هیچ فاصله ای بین دندان ها وجود ندارد (مانند آنچه بین دندان های طبیعی وجود دارد)، که باعث می شود مخاطب متوجه قلابی بودن زیبایی لبخند شما شود.
  3. بسته به مدل و سایه رنگ آنها، اسنپ آن اسمایل می تواند خوب به نظر برسد. اما با دندان هایی که کاملاً سفید و یکدست هستند، برخی مدل های آن کاملاً مصنوعی به نظر می رسند، به همین دلیل حین انتخاب مدل و رنگ باید دقت زیادی داشته باشید.
2.7/5 (3 نظر)
2 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code