آیا ایمپلنت دندان می تواند باعث بوی بد دهان شود؟

ایمپلنت های دندانی، پایه های تیتانیومی زیست سازگاری (سازگار با بدن انسان) هستند که از طریق جراحی داخل استخوان فک شما جای داده شده اند اند تا به عنوان یک ریشه دندان مصنوعی برای دندان از دست رفته شما عمل کنند. ایمپلنت های دندانی نسبت به پروتزها راه حل های جایگزینی محکم تر و مطمئن تری هستند، زیرا بعید است که هنگام صحبت کردن یا غذا خوردن جابجا شوند و حرکت کنند.

ایمپلنت های دندانی احتمالاً باعث ایجاد هیچ مشکلی در دهان شما نخواهند شد مگر اینکه اجازه دهید عفونت ایجاد شود. ایمپلنت های دندانی عفونی بی شک باعث بوی بد دهان و سایر عوارض خواهند شد.

اگر می خواهید از بوی نامطبوع دهان و سایر خطرات دور بمانید، در اینجا نکاتی برای تشخیص، درمان و مراقبت از ایمپلنت دندانی عفونی آورده شده اند.

علائم عفونت ایمپلنت دندانی

شناسایی شاخص های عفونت ایمپلنت دندانی ظریف و چالش برانگیز است. با این حال، برخی از شاخص ها شامل تورم و درد لثه، خونریزی لثه هنگام مسواک زدن و طعم بد در دهان هستند.

علائم عفونت ایمپلنت دندانی

علائم عفونت ایمپلنت دندانی

علل عفونت ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی به ندرت عامل ایجاد اختلال هستند زیرا فناوری های مدرن به استریل کردن دقیق نیاز دارند. در عوض، عفونت ایمپلنت دندانی معمولاً ناشی از عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان است، مانند بی توجهی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و پاکسازی.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتوسرجری یا جراحی ارتوگناتیک در ارتودنسی

اگر عفونت ایمپلنت دندانی درمان نشود، می تواند به وضعیتی به نام موکوزیت تبدیل شود که شامل التهاب در اطراف خط لثه و غشاء مخاطی لثه است. موکوزیت به نوبه خود منجر به بروز پری ایمپلنتایتیس می شود که باعث تحلیل رفتن استخوان و از دست رفتن خود ایمپلنت می شود.

چگونه ایمپلنت دندانی خود را تمیز و نگهداری کنم؟

تمیز کردن و نگهداری ایمپلنت های دندانی شما نباید چالشی باشد زیرا ایمپلنت های دندانی کاشته شده ظاهری مانند دندان های طبیعی شما دارند. کاشت ایمپلنت های دندانی شما را از پوسیدگی خلاص می کند. با این حال، این امتیاز شامل بیماری لثه نمی شود، زیرا زمانی که شما از روتین های بهداشتی عالی دندان غفلت می کنید، ایجاد می شود.

هنگام مراقبت از ایمپلنت های دندانی خود، باید دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا اطمینان حاصل شود که اجازه نمی دهید روی دندان های طبیعی یا ایمپلنت های کاشته شده پلاک ایجاد شود. علاوه بر این، دندانپزشکان ارائه دهنده ایمپلنت های دندانی هنگام ایجاد طرح درمان، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که باید سیگار را ترک کنید زیرا می تواند باعث ایجاد عوارضی در کاشت ایمپلنت های دندانی شود. متخصصان همچنین توصیه می کنند که شش ماهانه معاینه و تمیز کردن دندان ها را بدون ناهنجاری انجام دهید تا مطمئن شوید که می توانند به طور مرتب تمام پلاک ها را از روی دندان های شما پاک کنند تا از شروع بیماری لثه جلوگیری شود.

درمان بیماری های ایمپلنت که زود تشخیص داده می شوند شامل پاکسازی عمقی، یک دهانشویه منحصر به فرد و آنتی بیوتیک هایی است که دندانپزشک آنها را برای درمان شما تجویز می کند. با این حال، اگر اجازه دهید عفونت پیشرفت کند، ممکن است برای درمان عفونت ایمپلنت به جراحی نیاز داشته باشید. بنابراین، تشخیص زود هنگام عفونت های ایمپلنت دندانی ضروری است زیرا زمانی که بیماری پیشرفت می کند، ممکن است به جراحی برداشتن ایمپلنت و قرار دادن آن در فرآیندی شبیه به جراحی ایمپلنت اصلی خود نیاز داشته باشید.

چگونه ایمپلنت دندانی خود را تمیز و نگهداری کنم؟

چگونه ایمپلنت دندانی خود را تمیز و نگهداری کنم؟

چرا دندان های طبیعی خود را از دست دادید؟

ممکن است دندان های طبیعی خود را بر اثر جراحات یا عفونت های ناشی از بهداشت نامناسب دندانی از دست داده باشید. ممکن است پس از اینکه متوجه شوید ایمپلنت های دندانی راه حل های عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و با مراقبت مناسب تا آخر عمر با شما می مانند، به دنبال ایمپلنت های دندانی بوده باشید. هنگام کاشت ایمپلنت، متخصصانی که این جراحی را انجام می دهند ممکن است به این موضوع اشاره کنند که ایمپلنت های دندانی مستعد عفونی شدن نیستند تا به شما این باور را بدهند که می توانید به روتین بهداشتی دهان و دندان خود ادامه دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  روشهای سفید کردن دندان

پس از دریافت روکش های دندانی برای داشتن عملکردی شبیه دندان های طبیعی شما روی ایمپلنت های دندانی با اطلاعاتی که ارائه دهنده ها در اختیار شما قرار می دهند مبنی بر اینکه علاوه بر معاینات منظم دندانی، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تنها نیازهای ایمپلنت های دندانی هستند، ممکن است فکر کنید دندان های جایگزین نیازی به مراقبت ندارند. متأسفانه، شما با اشتباه در نظر گرفتن دچار اشتباه می شوید زیرا ایمپلنت های داخل دهان شما مانند دندان های طبیعی شما به مراقبت نیاز دارند و در صورت عدم مراقبت احتمالاً دچار عفونت می شوند.

هنگامی که احساس می کنید با بوی بد دهان روبرو هستید یا اطلاعاتی در مورد آن از دوستان یا اعضای خانواده دریافت می کنید، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا سلامت دندان های شما را ارزیابی کند. اقدام سریع از جانب شما این امکان را برای دندانپزشک فراهم می کند تا علائم اولیه عفونت را برای ارائه درمان های مؤثر و جلوگیری از انجام مراحل طولانی تشخیص دهد.

اگر قبلاً دچار بوی بد دهان شده اید و بدون اتلاف وقت به دندانپزشک مراجعه کرده اید، ممکن است این امکان برای دندانپزشک فراهم شده باشد تا یک طرح درمان مخصوص برای شما برای مقابله با عفونت ها ایجاد کند یا حتی توصیه کنید که کل فرایند درمان کاشت ایمپلنت را مجدداً انجام دهید تا ایمپلنت های دندانی شما را تمیز کرده و مجدداً درون استخوان فک شما قرار دهد.

ایمپلنت های دندانی راه حل های جایگزینی عالی برای دندان های طبیعی از دست رفته هستند. متأسفانه در برابر عفونت های ناشی از روتین نامناسب بهداشت دهان و دندان و عدم مراجعه به دندانپزشک آسیب ناپذیر هستند. اگر در حال حاضر با ایمپلنت های دندانی خود به مشکل برخورده اید، لطفا یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود برای دریافت درمان مؤثر و کارآمد برای نجات ایمپلنت های دندانی خود تعیین کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نحوه پاکسازی پروتزهای دندانی All- on- 4 ایمپلنت
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code