حقایق مربوط به دندان ها که بهتر است کودک شما آنها را بداند!

آیا می دانستید که اولین رئیس جمهور آمریکا، جورج واشنگتن بیشتر دندان های دائمی خود را قبل از ۲۱ سالگی از دست داد؟ او مجبور بود در طول زندگی بزرگسالی خود از پروتزهای ساخته شده از طلا و برنج استفاده کند. جورج نمونه درخشانی از بهداشت عالی دهان و دندان نبود، اما شما با دو مرتبه مسواک زدن در روز و یادگیری چند واقعیت دندانی که در مراقبت از دندان هایتان به شما کمک می کنند، می توانید یکی از آنها باشید.

دندان های کودک شما نقش اساسی در رشد او ایفا می کنند و به او کمک می کنند تا هنگام رشد به درستی غذا بجود و صحبت کند. در نهایت، زمانی که دندان های دائمی کودک شما بیرون می آیند، این دندان های شیری به عنوان جایگاهی برای دندان های دائمی عمل می کنند و این امکان را برای هر دندان بوجود می آورند تا در جای مناسب خود بیرون بیایند.

این دندان های کوچک جالب تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید- پس در این مقاله حقایقی جالب درباره دهان و دندان ها به شما یاد می دهیم تا با صحبت کردن درباره آنها با فرزندتان موضوع را برای او جالب تر کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  احتیاط دندانپزشکان برای بیمارانی که حساسیت دارند

فرزند شما با همه دندان های شیری خود به دنیا می آید!

گرچه فرزند شما با دندان های قابل مشاهده متولد نمی شود، اما با تمام دندان های شیری خود به دنیا می آید. این دندان ها در زیر بافت لثه پنهان شده اند و زمانی که کودک شما حدوداً شش ماهه است شروع به رویش می کنند، که همچنین تقریباً زمانی است که او باید اولین ملاقات دندانپزشکی خود را انجام دهد. با این حال، در موارد نادر، کودکان ممکن است با یک یا چند دندان قابل مشاهده به دنیا بیایند!

دندان های شیری قبل از تولد شما شروع به تشکیل در لثه شما کرده اند. این مسئله خارش لثه کودکان قبل از رویش اولین دندان را توجیح می دهد. کودکان ۲۰ دندان شیری دارند، در حالی که بزرگسالان ۳۲ دندان دائمی دارند.

مراقبت از دهان و دندان کودکان

مراقبت از دهان و دندان کودکان

دندان های شیری کاملاً منحصر به فرد هستند.

دندان ها مانند اثر انگشت هستند و هیچ دو نفری در جهان نمی توانند ادعا کنند که دندان های مشابهی دارند. کودک شما مجموعه دندان های منحصر به فرد خود را دارد. هیچ کودک دیگری در جهان دقیقاً مانند کودک شما دندان نخواهد داشت، حتی اگر یک دوقلو همسان داشته باشد، که لبخند هر فرد را واقعا منحصر به فرد و خاص می کند. به این ترتیب، دندان ها می توانند جزئیات جالبی را در مورد گذشته یک فرد، از جمله سن و رژیم غذایی، نشان دهند. این توضیح می دهد که چرا دندان ها در شناسایی افراد، بویژه در حین بررسی های پلیسی، بسیار مهم هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیپ بایت و درمان ارتودنسی

دندان های شیری می توانند دچار پوسیدگی شوند.

مانند دندان های دائمی، دندان های شیری نیز می توانند دچار حفره شوند، که مراقبت از دندان های کوچک شما را ضروری می کند. به محضی که اولین دندان فرزند شما بیرون آمد، می توانید مسواک زدن آن را شروع کنید و به محضی که دو دندان با هم تماس پیدا کردند، می توانید نخ دندان کشیدن را شروع کنید. سالم نگه داشتن دندان های شیری کودک نه تنها به محافظت از دندان های دائمی در حال رویش کمک می کند، بلکه می تواند آنها را برای یک عمر عادات بهداشت دهان و دندان آماده کند.

کودکان در ابتدا فقط ۲۰ دندان دارند.

گرچه افراد بزرگسال معمولاً ۳۲ دندان دائمی دارند، اما فرزند شما تنها ۲۰ دندان شیری خواهد داشت. این دندان ها شامل دندان های پرمولر نمی شوند، که تا زمانی که فرزند شما ۱۰ تا ۱۲ ساله نشود، بیرون نمی آیند. آنها همچنین شامل دندان های عقل نمی شوند که به آنها مولر سوم نیز گفته می شود و آخرین دندان هایی هستند که در سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی بیرون می آیند.

مینای دندان روی دندان های شیری نازک تر است.

هم دندان های شیری و هم دندان های دائمی دارای مینای دندان هستند. با این حال، آیا می دانستید که مینای دندان در واقع روی دندان های شیری کودک شما نازک تر است؟ در نتیجه نازک بودن مینای دندان، کودکان بیشتر در معرض پوسیدگی دندان هستند و همین امر باعث می شود که نیاز باشد آنها را هر شش ماه یک بار نزد دندانپزشک ببرید.

مراقبت از دهان و دندان کودکان

مراقبت از دهان و دندان کودکان

مینای دندان سخت ترین استخوان بدن شماست.

بله همینطور است. مینای دندان های دائمی دلیل ماندگاری دندان ها برای همیشه است. همچنین از قسمت داخلی دندان به نام عاج محافظت می کند. برای مراقبت از مینای دندان های خود، حتماً دندان های خود را مرتب مسواک بزنید و از گاز زدن به اجسام سخت خودداری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سلامت دهان و دندان در بارداری

دهان شما در طول عمر حدود ۲۵۰۰۰ گالن بزاق تولید می کند.

باور نکردنی است، اینطور نیست؟ ۲۵۰۰۰ گالن برابر با مقدار آب یک استخر استاندارد المپیک است. بزاق همچنین دارای مواد معدنی حیاتی است که از مینای دندان ها محافظت کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

دهان شما از تعداد افراد موجود در دنیا بیشتر باکتری دارد.

این درست است، اما نباید شما را بترساند. مرتباً به مسواک زدن دندان هایتان، بویژه بعد از غذا، ادامه دهید، و می توانید از شر باکتری های مضر در امان بمانید.

آیا هیچ یک از این حقایق شما را شگفت زده کردند؟

این حقایق سرگرم کننده منحصر به فرد بودن دندان های کودکان و اهمیت سلامت دهان و دندان در رشد و تکامل آنها را برجسته می کند. تشویق عادات خوب بهداشت دهان و دندان از سنین پایین می تواند به کودک شما کمک کند تا همیشه لبخندی سالم داشته باشد

بیایید به شما کمک کنیم تا بهتر از دندان های کودک خود مراقبت کنید. ما در کلینیک دندانپزشکی خود، مراقبت های اولیه از دندان و دندانپزشکی آرام بخش تخصصی را داریم. برای اطلاعات بیشتر، همین امروز برای مراجعه اقدام کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code