نحوه کشیدن نخ دندان با ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری عالی برای سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی شما هستند. مراقبت خوب از دندان های جایگزین برای اطمینان از اینکه آنها در آزمون زمان مقاومت می کنند، مهم است. این شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم است – اما وقتی نوبت به دومی می رسد، ممکن است سازگاری با تکنیک مناسب برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها دشوار باشد. آیا می خواهید در مورد این جنبه از روتین بهداشت دهان و دندان خود راهنمایی شوید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا باید ایمپلنت های خود را نخ دندان بکشید و چگونه می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.

آیا باید ایمپلنت های دندانی خود را نخ دندان بکشید؟

قبل از پرداختن به جزئیات نحوه نخ دندان کشیدن دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت ، مهم است که در نظر بگیرید که آیا اصلاً باید اطراف آنها را نخ دندان بکشید یا خیر. برخی از متخصصان می گویند نه، در حالی که برخی دیگر قاطعانه احساس می کنند که استفاده از نخ دندان کلید حفظ سلامت لبخند شما است.

آیا باید ایمپلنت های دندانی خود را نخ دندان بکشید؟

آیا باید ایمپلنت های دندانی خود را نخ دندان بکشید؟

مزایای نخ دندان کشیدن اطراف ایمپلنت های دندانی

چه عمدی باشد و چه صرفاً فراموشی، بسیاری از افراد از عادات صحیح نخ دندان کشیدن غافل می شوند. متأسفانه، تمیز نکردن بین دندان های طبیعی با نخ دندان می تواند منجر به ایجاد پلاک و جرم شود که خطر بیماری لثه، پوسیدگی ریشه و سایر خطرات سلامت دهان را افزایش می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطرات غیر منتظره بیماری لثه

به گفته بسیاری از دندانپزشکان متخصص، نیاز به نخ دندان پس از کاشت ایمپلنت های دندانی به همان اندازه مهم است. درست است که دندان های مصنوعی نمی توانند حفره ایجاد کنند، اما سالم نگه داشتن لثه و دندان های اطراف ایمپلنت به شما کمک می کند از سلامت دهان و دندان های خود لذت ببرید و مانع از دست رفتن دندان های بیشتر شوید. استفاده از نخ دندان حتی ممکن است از عفونت اطراف ایمپلنت شما جلوگیری کند و خطر شکست ایمپلنت را کاهش دهد.

معایب بالقوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت

در حالی که مطمئناً باید تمام دندان های طبیعی خود را نخ دندان بکشید، چند دلیل وجود دارد که برخی از متخصصان توصیه می کنند از نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی اجتناب کنید:

  • نخ کش شدن نخ دندان. نخ کش شدن نخ دندان ممکن است ذرات ریزی را از خود به جا بگذارد که منجر به بروز پری ایمپلنتایتیس می شود، عفونتی که اغلب منجر به شکست ایمپلنت می شود. برخی از دندانپزشکان توصیه می کنند به جای نخ دندان، از یک مسواک بین دندانی (یک مسواک کوچک) برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها استفاده کنید. دستگاه شستشوی دندانی که واتر فلاسر نیز نامیده می شود، ممکن است گزینه مناسب دیگری باشد.
  • ممکن است به مهر و موم اطراف ایمپلنت خدشه وارد کنید. هنگامی که اطراف دندان های طبیعی خود را نخ دندان می کشید، ممکن است نخ را به زیر خط لثه خود فشار دهید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود. دلیلش این است که شما یک الیاف پریودنتال سفت دارید که در برابر فشار نخ دندان مقاوم است. اما ایمپلنت ها آن الیاف را ندارند. بلکه دارای مهر و موم اطراف ایمپلنت هستند که نسبتاً ضعیف است. نخ دندان ممکن است به آن آسیب وارد کند.
معایب بالقوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت

معایب بالقوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت

نحوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی

نخ دندان کشیدن با ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است. اگر از تکنیک مناسب مطمئن نیستید، از یک متخصص دندانپزشکی با تجربه بخواهید که به شما توضیحات عملی ارائه دهد. همچنین هوشمندانه خواهد بود که توصیه های مربوط به محصول را بپرسید. انواع مختلفی از نخ دندان در بازار وجود دارند و همه آنها برای استفاده با ایمپلنت مناسب نیستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نقش اکسپندر یا وسیع کننده کام در ارتودنسی

در عین حال، می توانید نکات زیر را بخوانید تا ایده ای در مورد نحوه تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها بدون ایجاد آسیب تصادفی داشته باشید:

  • ۱۲ تا ۱۸ اینچ نخ دندان بردارید و آن را به دور انگشتان میانی خود بپیچید و فاصله ای به عرض ۲ تا ۳ اینچ بین آنها باقی بگذارید.
  • نخ دندان را بین دندان ها به بالا و پایین بلغزانید و در امتداد کنار ایمپلنت و روکش آن مالش دهید. نخ را به داخل خط لثه خود فشار ندهید و هرگز نخ را بین دندان های خود نچسبانید. ملایمت بسیار مهم است.
  • نخ دندان را در اطراف پایه هر دندان بکشید و با تمیز کردن هر دو دندان طبیعی و ترمیم ایمپلنت دندانی، یک شکل C ایجاد کنید.
  • بعد از اینکه بین و اطراف دو دندان را تمیز کردید، نخ دندان را به آرامی بالا بیاورید و خارج کنید.
  • به سراغ قسمت تمیزی از نخ دندان بروید و این کار را در سراسر دهان خود تکرار کنید.

بیمارانی که ایمپلنت دندانی دارند باید حداقل یک مرتبه در روز از نخ دندان استفاده کنند. بهتر است قبل از مسواک زدن این کار را انجام دهید زیرا از بین بردن پلاک بین دندان ها باعث می شود فلوراید موجود در خمیر دندان، خود تا حد امکان مؤثر باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر تازه از نخ دندان استفاده می کنید، ممکن است در ابتدا لثه های شما کمی خونریزی کنند. در بیشتر موارد، این جای نگرانی نیست. همانطور که دهان شما با روال جدید بهداشت دهان و دندان شما سازگار می شود، حفظ یک لبخند شاداب و تمیز باید آسان تر و آسان تر شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکات مهم در انتخاب مسواک برای کودکان

 

نحوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی

نحوه نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی

آیا پرسشی در مورد نگهداری ایمپلنت دندان دارید؟

با مراقبت و نگهداری مناسب، معمولاً می توان انتظار داشت که ایمپلنت های دندانی برای تمام عمر دوام داشته باشند. درصورت داشتن هر گونه پرسش در مورد نحوه تمیز کردن دندان های مصنوعی خود، آن را با دندانپزشک یا جراح دهان خود مطرح کنید. آنها می خواهند به لبخند ترمیم شده شما کمک کنند تا زمانی که ممکن است سالم باقی بماند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code