نکات مهمی راجع به ونیرها – بخش اول

اگر به فکر دریافت ونیرهای دندانی هستید- یک لایه نازک پرسلاین که به صورت دائمی به دندان متصل می شود تا رنگ، شکل یا وضعیت آن را داخل دهان تغییر دهد- قبل از اقدام برای انجام این درمان، مطلب زیر را بخوانید تا با همه شرایط آن آشنا شوید.

لازم است برای انجام این کار به یک دندانپزشک مجرب مراجعه کنید.

این درمان نوعی فرایند زیبایی است اما یکی از فرایندهای مهم و جدی دندانپزشکی نیز هست، بنابراین باید به یک دندانپزشک زیبایی یا دندانپزشکی مراجعه کنید که در انجام این کارها تجربه کافی دارد تا مطمئن شوید نتیجه کار قابل قبول خواهد بود. تصاویر قبل و بعد کارهای قبلی دندانپزشک خود را ببینید و خودتان قضاوت کنید ببینید آیا ۱۰ سال بعد می توانید این نتایج را ببینید و باز هم آنها را دوست داشته باشید.

نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش اول

نکات مهمی راجع به ونیرها – بخش اول

 

ونیرها ضرورت نیستند، بلکه یک گزینه هستند

همه افرادی که از ظاهر دندان ها و لبخند خود راضی نیستند و می خواهند مشکل خود را بررسی کنند می توانند از مزایای ونیرها بهره مند شوند. مثلاً افرادی که نمی خواهند تحت درمان با براکت های ارتودنسی قرار بگیرند و در عین حال از کج بودن دندان های خود ناراضی هستند، برخی دیگر نیز هستند که از رنگ دندان های خود ناراضی هستند و می خواهند آنها را به طور دائم سفید کنند، برخی افراد نیز دندان های لب پر شده دارند یا در گذشته ونیرهای پرسلاین ضخیم روی دندان های خود قرار داده اند و اکنون می خواهند دندان های آنها ظاهر طبیعی تری داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  شکاف کام و لب یا لب شکری – بخش اول

یک طرح لبخند برای همه افراد مناسب نیست

افراد در حالی به دندانپزشک مراجعه می کنند که از دندان های خود راضی نیستند و کار دندانپزشک این است که دریابد آنها چه چیزهایی را دوست ندارند و چه درمانی واقعاً آنها را راضی می کند. بیمار نمی تواند یک تصویر با خود به مطب بیاورد و بگوید دقیقا لبخندی به این شکل می خواهم. زیرا آنچه برای شخص دیگری زیباست ممکن است برای شما زیبا نباشد. کاری که دندانپزشک باید انجام بدهد این است که راجع به گزینه های ممکن درمان بر اساس خواسته های بیمار با او گفتگو کند.

علاوه بر این باید شخصیت بیمار، نحوه حرف زدن، و حالات مختلف چهره، لبخند واقعی و لبخند اجتماعی وی را نیز مد نظر قرار داد و مطمئن شد نتیجه نهایی می تواند او را راضی کند، در حالی که دندان ها عملکرد خود را از دست ندهند.

نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش اول

نکات مهمی راجع به ونیرها – بخش اول

 

نواقص برطرف می شوند و لبخند زیبا می شود

دندانپزشک ها معتقدند دندان ها نباید ظاهری فوق العاده پیدا کنند، بلکه سعی می کنند ویژگی های لبخند را حفظ کنند و در عین حال آن را بهبود دهند. علاوه بر این، دندانپزشک ها نمی خواهند نتیجه کار آنها خیلی جلب توجه کند بلکه باید زیبایی طبیعی پیدا کند و هر کس به بیمار نگاه کرد متوجه نشود لبخند زیبای او غیر طبیعی و حاصل درمان پزشکی است.

نیاز نیست روی همه دندان ها ونیر قرار دهید

می توانید فرایند قرار دادن ونیر را برای یکی از دندان های خود (که در دوران کودکی با یک زمین خوردن ساده ضربه خورده، لب پر شده یا رنگ آن تغییر کرده است)، یا برای همه آنها انجام دهید. این کار تنها به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر بیماری بخواهد تنها روی دندان های جلوی او کار شود، پارامترهایی وجود دارند که دندانپزشک باید مد نظر قرار دهد زیرا گاهی تنها چهار دندان جلوی فک بالا نیاز به اصلاح دارند و گاهی تعداد بیشتری. این به وضعیت دندان های خود بیمار بستگی دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش دوم

اگر قصد تزریق ژل لب (جراحی زیبایی) دارید

هر کاری که قرار است روی صورت انجام شود، می تواند روی تصمیمات دندانپزشک هنگام نگاه کردن به بیمار، تأثیر بگذارد. باید دقت داشته باشید، اگر تزریق لب انجام دهید، خواه ونیز داشته باشید یا خیر، این کار می تواند روی دندان های شما سایه بیندازد و باعث شود آنها مقداری خاکستری به نظر برسند.

نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش اول

نکات مهمی راجع به ونیرها – بخش اول

 

انتخاب رنگ ونیرها کار ی تخصصی است

افراد اغلب می خواهند دندان های آنها طبیعی و سفید به نظر برسند، اما دندان های شما طبیعتاً یا سفید مایل به زرد هستند یا سفید مایل به خاکستری، اما همه سفیدِ سفید می خواهند. بنابراین، دشواری کار در این است که چطور می توان لبخند سفیدی خلق کرد بدون آنکه باعث شد متراکم، مات، و مصنوعی به نظر برسند. برای یافتن مناسب ترین رنگ، دندانپزشک اغلب به پوست بیمار دقت می کند تا بهترین رنگ را انتخاب کند.

نکات مهمی راجع به ونیرها - بخش اول

نکات مهمی راجع به ونیرها – بخش اول

 

بحث و گفتگو راجع به نیازهای بیمار و انتظارات وی از ونیر

برای حصول اطمینان از اینکه آنچه راجع به آن با دندانپزشک خود صحبت کرده اید را دوست خواهید داشت یا خیر، از دندان های شما قالب گرفته می شود و ونیرهای موقت از کامپوزیت مایع ساخته می شوند. این ونیرها نوعی نمونه آزمایشی از دندان ها هستند که با استفاده از آنها می توانید ببینید دندان های شما واقعاً چگونه به نظر خواهند رسید و می توانید از لبخند خود عکس بگیرید و تصمیم بگیرید آیا قصد دارید روند درمان را ادامه دهید یا خیر. این نوع ونیرها به اندازه ونیرهای پرسلاین درخشان نیستند و اندکی برجسته تر هستند، اما نگران نباشید، آنها موقت هستند. پس از تصمیم گیری در مورد طرح ونیرها و تعداد آنها، قالب، تصاویر رادیوگرافی، و عکس های دیگری از دندان ها و لبخند گرفته می شود. پس از این مرحله روز بعد برای آماده سازی مراجعه می کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی فوری با ونیر دندانی

“آماده سازی ونیر” به معنای تراشیدن و کوچک کردن دندان نیست

در ۹۹ درصد موارد، دندانپزشک مجبور نخواهد بود بیشتر از ۵/۰ میلی متر از سطح دندان بتراشد (تصور کنید چیزی نازک تر از ناخن انگشت). آنچه باعث می شود نتایج کار یک دندانپزشک از دیگر دندانپزشک ها متمایز باشد این است که قبل از آغاز فرایند درمان، لبخند نهایی را طراحی کند تا برای آماده سازی حجم بسیار اندکی از دندان ها نیاز به تراشیده شدن داشته باشد. اگر فردی با دندان های بزرگ، خاکستری رنگ، و کج مراجعه کند، دندانپزشک مجبور است حجم زیادی از آنها را بتراشد اما اگر دندان ها کوتاه و کوچک باشند و بین آنها فاصله باشد، نیاز به تراشیدن نخواهند داشت.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code