دندان عقل

جراحی دندان عقل نهفته و مشکل ساز

با بالا رفتن سن به تدریج دندان عقل رشد می‌کند که طی طول عمر تغییراتی در دهان ایجاد می‌نماید. رشد صحیح آن می‌تواند در جویدن صحیح کمک کننده باشد. البته هنگام رشد آن وجود اندکی درد طبیعی است اما درد شدید نیازمند مراجعه به پزشک می‌باشد. فضای اندک برای رشد دندانهای عقل می‌تواند منجر به قرارگیری آن در محل نادرست و یا گیر کردن آن زیرلثه شود. مشکلات دیگر از قبیل درد، عفونت، کیست، تومور، آسیب به دندانهای کناری، بیماریهای لثه، و پوسیدگی دندان نیز ممکن است بوجود بیایند. رفع برخی از این مشکلات مستلزم کشیدن دندانهای عقل و در برخی موارد نیازمند بررسی دقیق دندانپزشک به صورت دوره‌ای می‌باشد.

هزینه ی درمان ریشه یا عصب کشی

/
شاید بتوان از انجام برخی فرآیندهای دندانپزشکی صرف نظر کرد اما قطعاً درمان ریشه یا عصب کشی جزء این دسته درمان ها نیست. زیرا انجام درمان ریشه زمانی توصیه می شود که ریشه ی دندان عفونی شده باشد و دیگر اجزاء صورت و گردن در معرض خطر انتشار عفونت قرار داشته باشند.

ترمیم دندان شکسته یا لب پر شده

/
در حال جویدن یخ یا یک تکه آبنبات سفت هستید که ناگهان متوجه می شوید چیز سفتی در دهانتان است که ذوب یا حل نمی شود. شاید ناراحت شوید اگر متوجه یک تکه از دندان شما شکسته است.

ایمپلنت دندانی

/
در حال حاضر ایمپلنت دندانی یکی از روش های جایگزین کردن دندان از دست رفته هستند که مورد پذیرش عموم قرار گرفته اند. دندانپزشک آنها را مستقیماً درون استخوان فک قرار می دهد. ایمپلنت ها درون استخوان فک، مانند جایگزین های مصنوعی برای ریشه ی دندان از دست رفته عمل می کنند. سپس درست مانند ریشه ی دندان طبیعی که تاج را حمایت می کند، می توانند روکش یا پروتز را حمایت کنند.

مقالات جراحی دندان عقل

نمونه درمانی جراحی دندان عقل