دندان عقل

جراحی دندان عقل نهفته و مشکل ساز

با بالا رفتن سن به تدریج دندان عقل رشد می‌کند که طی طول عمر تغییراتی در دهان ایجاد می‌نماید. رشد صحیح آن می‌تواند در جویدن صحیح کمک کننده باشد. البته هنگام رشد آن وجود اندکی درد طبیعی است اما درد شدید نیازمند مراجعه به پزشک می‌باشد. فضای اندک برای رشد دندانهای عقل می‌تواند منجر به قرارگیری آن در محل نادرست و یا گیر کردن آن زیرلثه شود. مشکلات دیگر از قبیل درد، عفونت، کیست، تومور، آسیب به دندانهای کناری، بیماریهای لثه، و پوسیدگی دندان نیز ممکن است بوجود بیایند. رفع برخی از این مشکلات مستلزم کشیدن دندانهای عقل و در برخی موارد نیازمند بررسی دقیق دندانپزشک به صورت دوره‌ای می‌باشد.

تغییر رنگ دندان‌ها

/
به همان میزان که رنگ و ظاهر دندان‌ها تاثیر بسزایی در ظاهر افراد دارد، تغییر رنگ دندان‌ها می‌تواند موجب نازیبا به نظر رسیدن دندان و ظاهر چهره‌ی فرد شود. بنابراین تغییر رنگ آنها ممکن است فرد را بر آن دارد که دریابد چه چیز موجب تغییر رنگ دندان‌ها شده است.

علت لق شدن دندان بزرگسالان

/
دندان لق در کودکان بسیار معمول است و جای هیچ نگرانی ندارد. اما لق شدن دندان بزرگسالان می‌تواند نگران کننده باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دندان دیگر تحت حمایت استخوان فک و لثه نباشد و به تدریج از لثه و استخوان جدا شود. کوچک‌ترین لمسی می‌تواند منجر به جابجایی دندان شود، خوردن و جویدن می‌توانند باعث لقی بیشتر شوند.

کشیدن دندان عقل

/
دندانپزشک به شما می‌گوید اکنون زمان کشیدن دندان عقل شما فرا رسیده است. او ممکن است شما را به یک جراح دهان و دندان ارجاع دهد، کسی که فرایند جراحی را در مطب خود انجام می‌دهد. تنها چند روزی طول می‌کشد تا بهبود پیدا کنید و حس شما به حال طبیعی بازگردد.

مقالات جراحی دندان عقل

نمونه درمانی جراحی دندان عقل