دندان عقل

جراحی دندان عقل نهفته و مشکل ساز

با بالا رفتن سن به تدریج دندان عقل رشد می‌کند که طی طول عمر تغییراتی در دهان ایجاد می‌نماید. رشد صحیح آن می‌تواند در جویدن صحیح کمک کننده باشد. البته هنگام رشد آن وجود اندکی درد طبیعی است اما درد شدید نیازمند مراجعه به پزشک می‌باشد. فضای اندک برای رشد دندانهای عقل می‌تواند منجر به قرارگیری آن در محل نادرست و یا گیر کردن آن زیرلثه شود. مشکلات دیگر از قبیل درد، عفونت، کیست، تومور، آسیب به دندانهای کناری، بیماریهای لثه، و پوسیدگی دندان نیز ممکن است بوجود بیایند. رفع برخی از این مشکلات مستلزم کشیدن دندانهای عقل و در برخی موارد نیازمند بررسی دقیق دندانپزشک به صورت دوره‌ای می‌باشد.

خدمات کلینیک دندانپزشکی خوب

/
مراجعه به دندانپزشک همیشه به معنای رفتن به مطب خصوصی دندانپزشک نیست. کلینیک دندانپزشکی می‌تواند تمام خدمات مورد نیاز شما را زیر تنها یک سقف ارائه دهد. بیش از یک متخصص از انواع تخصص‌های دندانپزشکی در یک کلینیک دندانپزشکی خوب حضور دارند.

پر کردن دندان با کامپوزیت همرنگ دندان، آنله و اینله

/
در صورت ایجاد حفره در دندان، مهم است که هر چه زودتر از وجود آن مطلع شوید. زمانی که برای معاینه‌ی دندان‌ها یا پاکسازی آنها به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، دندانپزشک تمام دندان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا نشانه‌های پوسیدگی و حفره‌های دندانی را بیابد. مراجعه به دندانپزشک، حداقل هر شش ماه یک مرتبه، به شما کمک خواهد کرد تا از عدم وجود مشکلات دندانی اطمینان حاصل نمایید و در صورت وجود، پیش از پیشرفت و آسیب‌های چشمگیر برای درمان آنها اقدام نمایید. در ادامه با روش های پر کردن دندان با کامپوزیت همرنگ دندان و جزئیات آن بیشتر اشنا خواهیم شد.

بلیچینگ داخلی دندان یا سفید کردن دندان چیست؟

/
صرف نظر از علت تغییر رنگ داخلی دندان، هنوز برای ترمیم چنین دندانی فرصت باقی است تا به رنگ دندان‌های مجاور خود درآید. این کار از طریق سفید کردن داخل دندان یا بلیچینگ داخلی دندان ممکن خواهد بود.

مقالات جراحی دندان عقل

نمونه درمانی جراحی دندان عقل