آیا می توان دندان های طبیعی و روکش های ایمپلنت های دندانی را سفید کرد؟

در این نوشته می خوانید:

دریافت ایمپلنت های دندانی می تواند راهی عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته و احیاء لبخند شما باشد. با این حال، با گذشت زمان روکش های پرسلن ایمپلنت های دندانی می توانند مانند دندان های طبیعی لکه دار شوند و تغییر رنگ دهند. خوشبختانه، راه هایی برای سفید کردن بی خطر روکش های ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی کنار آنها وجود دارد که به آنها کمک می کند بهتر با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

در حالی که دندان های طبیعی ساختار داخلی زنده ای دارند که به عوامل سفید کننده اجازه می دهد تا به مینای دندان و عاج نفوذ کنند، روکش های ایمپلنت ها از موادی خنثی تشکیل شده اند که به همان صورت واکنش نشان نمی دهند. به این معنا که نوارها و تری های سفید کننده سنتی در منزل به طور مؤثر روکش ایمپلنت را سفید نمی کنند. روش های تخصصی برای سفید کردن سطح روکش های ایمپلنت های دندانی بدون آسیب رساندن به مواد آنها نیاز است. این فرایند هنگامی که به صورت صحیح و محافظه کارانه انجام شود، می توانید با خیال راحت ظاهر روکش های ایمپلنت را درخشان کنید. گزینه ها را با دندانپزشک خود در میان بگذارید و برای یافتن راه حل ایده آل برای کار دندانپزشکی خود احتیاط کنید.

البته به خاطر داشته باشید که روکش های دندانی از مواد مختلفی ساخته می شوند و تنها برخی از انواع آنها پس از لک شدن می توانند دوباره ظاهر درخشان خود را بدست بیاورند و انواع دیگر باید تعویض شوند. مثلا روکش های کامپوزیتی می توانند لک شوند و با روش های تخصصی لک آنها برطرف شود. اما برعکس، روکش های لمینتی اصلا لک نمی شوند یا روکش های فلزی با روش های سفید کردن آسیب می بینند.

تنها یک دندانپزشک مجرب می تواند به شما کمک کند که آیا روکش ایمپلنت شما قابلیت زدوده شدن لک را دارد یا خیر.

 

سفید کردن تخصصی روکش های ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی توسط دندانپزشک

مؤثرترین راه برای سفید کردن روکش های ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی درمان های تخصصی سفید کننده در مطب است که توسط دندانپزشک شما انجام می شود. این فرایند امکان استفاده از ژل های سفید کننده با غلظت بالاتر به همراه تکنیک های تخصصی برای تمرکز روی روشن کردن روکش های ایمپلنت و دندان های طبیعی را فراهم می کند.

طی ویزیت داخل مطب، دندانپزشک شما ابتدا دهان شما را به طور کامل معاینه می کند تا ایمپلنت ها، روکش ها، دندان ها و لثه های شما را ارزیابی کند. آنها نوع و محل ایمپلنت های شما و همچنین مواد مورد استفاده برای روکش ها را ارزیابی خواهند کرد. دندانپزشک شما همچنین علائم حساسیت یا تحلیل لثه که می توانند روی درمان سفید کننده تأثیر بگذارند، را بررسی خواهد کرد.

تری های سفارشی برای نگه داشتن ژل سفید کننده روی روکش های ایمپلنت و دندان های طبیعی در طول جلسات درمان ساخته خواهند شد. دندانپزشک شما از دندان های شما قالب ها یا اسکن هایی می گیرد که سپس برای ساخت تری های پلاستیکی نازک و شفافی استفاده می شوند که دقیقاً روی روکش های ایمپلنت و دندان های طبیعی شما قرار می گیرند. تری ها این امکان را فراهم می کنند تا ژل سفید کننده مخصوص فقط روی سطوح روکش ها و دندان های طبیعی ایزوله شود که به روشن شدن نیاز دارند.

یک ژل سفید کننده بر پایه پراکسید هیدروژن، معمولاً غلظت بین ۱۵ تا ۴۰ درصد، دقیقاً روی روکش ها اعمال می شود. غلظت بالاتر پراکسید هیدروژن نسبت به غلظت پراکسید هیدروژن موجود در کیت های بدون نسخه برای نفوذ مؤثر به درون مواد خنثای روکش ایمپلنت و زدودن لکه ها از سطح استفاده می شود. برای روکش ها و دندان های طبیعی ممکن است از ژل های متفاوتی استفاده شود. دندانپزشک شما از روش هایی مانند فعال سازی با نور یا گرم کننده ها برای تسریع و افزایش روند سفید شدن استفاده می کند. نور تجزیه پراکسید را تسریع می کند در حالی که گرم کننده ها به سرعت فعالیت مولکولی کمک می کنند.

هر جلسه در مطب معمولاً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و بیماران پس از ۱ تا ۳ جلسه که طی روزها یا هفته ها فاصله انجام می شوند، نتایج را مشاهده می کنند. در طول هر جلسه، دندانپزشک شما برای به حداکثر رساندن اثرات سفید کنندگی، از ژل تازه استفاده می کند. اکثر بیماران پس از تکمیل سری درمانی توصیه شده، به روشن و درخشان شدن تغییر رنگ قابل توجه روکش های ایمپلنت های دندانی دست می یابند.

سفید کردن در مطب به عنوان استاندارد طلایی برای سفید کردن روکش های ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی در نظر گرفته می شود زیرا این امکان را فراهم می کند تا بالاترین غلظت ژل سفید کننده را تحت نظارت تخصصی به طور ایمن و مؤثر استفاده کنید. با این حال، این روش می تواند پرهزینه تر از گزینه های خانگی باشد.

سفید کردن تخصصی روکش های ایمپلنت های دندانی

سفید کردن تخصصی روکش های ایمپلنت های دندانی

ملاحظات سفید کردن روکش های ایمپلنت ها در مطب:

·       در ۱ تا ۳ جلسه به سریع ترین و چشمگیرترین نتایج سفید کننده دست خواهید یافت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اشتباهات در کاشت ایمپلنت های دندانی

·       امکان استفاده از ژل پراکسید هیدروژن با غلظت ۱۵ تا ۴۰ درصد وجود دارد.

·       تری های سفارشی ژل را دقیقاً روی روکش های ایمپلنت ها و دندان های مد نظر هدف قرار می دهند.

·       با فعال سازی نور و یا اعمال گرما می توان نتایج را افزایش داد.

·       هزینه هر سری درمان بین ۳۰۰ دلار و ۶۰۰ دلار است.

·       ممکن است به مرور زمان به تکرار فرایند نیاز باشد.

گزینه های سفید کننده در منزل برای سفید کردن روکش های ایمپلنت های دندانی

در حالی که سفید کردن در مطب مؤثرترین انتخاب است، اما گزینه هایی برای استفاده در منزل نیز وجود دارند که می توانند به حفظ درخشش و رنگ روشن دندان ها بین جلسات درمان تخصصی کمک کنند. اینها شامل خمیر دندان های سفید کننده مخصوص، دهانشویه های سفید کننده و تری های سفارشی هستند که از دندانپزشک دریافت و در منزل استفاده می شوند.

خمیر دندان های سفید کننده

خمیر دندان های سفید کننده تخصصی از طریق پولیش و سایش ملایم به مرور زمان می توانند به حذف لکه های سطحی جزئی از روی روکش ایمپلنت و دندان های طبیعی کمک کنند. به دنبال انواعی از خمیر دندان های سفید کننده باشید که حاوی مواد ساینده ملایم مانند سیلیس یا جوش شیرین همراه با غلظت کم پراکسید هیدروژن برای پولیش و سفید کردن مواد روکش هستند.

از یک مسواک نرم یا خیلی نرم استفاده کنید و مراقب باشید که محکم مسواک نزنید، زیرا ممکن است به ایمپلنت های خود آسیب بزنید. به مرور زمان با مسواک زدن شدید می توان سطح روکش ها را فرسوده کرد. روی مسواک زدن کامل و مداوم دو مرتبه در روز تمرکز کنید. خمیر دندان های ژلی ممکن است بهتر از خمیر دندان های معمولی به سطح روکش بچسبند.

نتایج خمیر دندان سفید کننده تدریجی تر خواهد بود، اما می تواند به عنوان مکمل سفید کردن تخصصی یا حفظ روشنایی بین جلسات کمک کند. برای مشاهده تغییرات محسوس در لکه ها یا تغییر رنگ، به مدت ۲ تا ۴ هفته از این خمیر دندان ها استفاده کنید. از دندانپزشک خود بخواهید محصولات خمیر دندان سفید کننده توصیه شده را به شما بدهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مقایسه ایمپلنت های دندانی زیرکونیا و تیتانیومی

دهانشویه های سفید کننده

دهانشویه های سفید کننده نیز با استفاده مداوم روزانه یا هفتگی می توانند به کاهش لکه روی روکش ایمپلنت کمک کنند. بسیاری از آنها حاوی سطوح پایین پراکسید هیدروژن یا سایر عوامل مانند هگزامتافسفات سدیم هستند که بدون تغییر رنگ مواد پایه، برای اکسیده شدن و از بین بردن لکه ها از سطح روکش عمل می کنند.

دهانشویه های سفید کننده را مطابق دستورالعمل محصول با شدت در اطراف تمام سطوح روکش ایمپلنت بچرخانید. قرار دادن آن روی روکش ها برای مدت زمان توصیه شده این امکان را برای عوامل فعال فراهم می کند تا به لکه های انباشته شده نفوذ و آنها را حل کنند. استفاده از دهانشویه سفید کننده همراه با خمیر دندان و درمان های تخصصی می تواند به طولانی تر شدن لبخندی درخشان کمک کند.

تری های سفید کننده در منزل

تری های سفید کننده سفارشی ساخته شده توسط دندانپزشک شما امکان استفاده از ژل های سفید کننده با غلظت کمتر مستقیماً روی روکش های ایمپلنت و دندان طبیعی در منزل را فراهم می کنند. این می تواند به حفظ نتایج سفید کننده تخصصی مراجعه به مطب کمک کند.

دندانپزشک از دهان شما قالب می گیرد و تری های پلاستیکی نازک و شفافی می سازد که دقیقاً روی روکش ایمپلنت و همچنین دندان های طبیعی قرار می گیرد. یک ژل پراکسید هیدروژن با غلظت کمتر، اغلب ۱۰ تا ۱۵ درصد، برای استفاده با تری ها ارائه می شود. تناسب سفارشی به ایزوله شدن ژل فقط روی سطوح روکش کمک می کند.

ژل قبل از قرار گرفتن در دهان به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در هر جلسه در مخازن تری قرار می گیرد. تری های خانگی را فقط باید تا نیمه با ژل پر کنید تا از تماس بیش از حد آن با لثه جلوگیری شود، زیرا ممکن است باعث تحریک بافت نرم شود. دستورالعمل های دفعات و مدت استفاده که دندانپزشک به شما می دهد را به دقت دنبال کنید.

ملاحظات در منزل:

  • روشن شدن تدریجی را در طول هفته ها با استفاده مداوم روزانه فراهم می کند.
  • خطر حساسیت در مقایسه با درمان تخصصی کمتر است.
  • گزینه تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه تر با ۱۰۰ دلار ۳۰۰ دلار
  • هفته ها طول می کشد تا شاهد تغییرات محسوس باشید.
  • اساساً به حفظ نتایج داخل مطب کمک می کند، به طور چشمگیری سفید نمی کند.

تغییرات سبک زندگی که از لک شدن روکش ایمپلنت جلوگیری می کنند:

علاوه بر فرایندهای سفید کننده فعال، انجام برخی تنظیمات سبک زندگی می تواند به جلوگیری از ایجاد لکه های جدید روی روکش ایمپلنت شما کمک کند.

سیگار نکشید.

سیگار کشیدن یکی از شایع ترین علل ایجاد لکه های دندانی است، زیرا به تار و سایر مواد شیمیایی اجازه می دهد تا به مواد متخلخل روکش و حتی دندان های طبیعی نفوذ کنند. ترک سیگار از ایجاد لکه های قهوه ای در طول زمان روی روکش های سفیدتر ایمپلنت های دندانی جلوگیری می کند. اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید، در مورد برنامه ها و محصولات ترک سیگار با پزشک خود صحبت کنید.

نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه می شوند کمتر بنوشید.

قهوه، چای، شراب قرمز و نوشابه حاوی رنگدانه هایی هستند که می توانند به مرور زمان به سطح دندان های طبیعی و روکش های ایمپلنت شما نفوذ کرده و به طور دائمی رنگ آن را تغییر دهند. مصرف این نوشیدنی ها را محدود کنید و با نوشیدن از طریق نی از تماس طولانی آنها با دندان ها جلوگیری کنید. شستشو با آب پس از مصرف نیز می تواند به کاهش لکه ها کمک کند.

بهبود بهداشت دهان و دندان

اگر اجازه دهید روی روکش ایمپلنت پلاک ایجاد شود لکه ها منجر به معدنی شدن و رسوبات تارتار می شوند که می تواند ظاهر آنها را تیره کند. مسواک زدن مداوم و کامل و نخ دندان کشیدن دو مرتبه در روز روکش ها را تمیزتر نگه می دارد. از یک مسواک نرم و خمیر دندان سفید کننده غیر ساینده استفاده کنید. همچنین، حداقل یک مرتبه در روز بین روکش ها را با مسواک های بین دندانی یا نخ دندان تمیز کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا گاز گرفتن داخل لپ باید درمان شود؟

پاکسازی تخصصی را انجام دهید.

هر شش ماه یک مرتبه برای پاکسازی و پولیش به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا لکه های خارجی سخت شده را از بین ببرید و از تغییر رنگ روکش ایمپلنت ها در آینده جلوگیری کنید. جرم گیری التراسونیک می تواند لکه های انباشته شده از روی سطوح روکش را پاک کند، در حالی که ترکیبات پولیش به احیاء صافی و روشنایی سطح کمک می کنند.

ایجاد این تغییرات ساده در سبک زندگی، نتایج درمان های تخصصی سفید کننده را بهینه می کند و کمک می کند دندان های طبیعی و روکش های ایمپلنت شما برای مدت طولانی تری بین جلسات سفیدتر بمانند. هر چه بتوانید سطوح آنها را تمیزتر نگه دارید، لکه کمتری ایجاد می شود.

جلوگیری از لک شدن روکش ایمپلنت

جلوگیری از لک شدن روکش ایمپلنت

پرسش های پرتکرار در مورد سفید کردن روکش های ایمپلنت

آیا می توان انواع روکش های ایمپلنت های دندانی را سفید کرد؟

اکثر ونیرها و روکش های ایمپلنت ساخته شده از پرسلن، سرامیک، رزین کامپوزیت یا زیرکونیا می توانند به طور مؤثر سفید شوند. روکش های ساخته شده از فلز خالص مانند طلا را نمی توان روشن کرد. پست های تیتانیومی ایمپلنت ها نیز تغییر رنگ نمی دهند اما توسط روکش ها پنهان می شوند. اگر مطمئن نیستید از دندانپزشک خود در مورد مواد مخصوص روکش مورد استفاده بپرسید.

آیا بیمه سفید کردن روکش ایمپلنت ها را پوشش می دهد؟

متأسفانه، بیمه دندانپزشکی معمولاً هزینه سفید کردن تخصصی یا خانگی را پوشش نمی دهد، زیرا به جای اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد، یک درمان زیبایی محسوب می شود. با این حال، برخی از طرح های پس انداز دندانپزشکی از طریق دندانپزشکان شرکت کننده، تخفیف هایی را برای برخی از خدمات سفید کننده ارائه می کنند. پرداخت از جیب به طور معمول مورد نیاز است.

آیا سفید کردن برای روکش ایمپلنت دندان مضر است؟

هنگام پیروی از توصیه های دندانپزشک و استفاده از محصولات غیر ساینده، سفید کردن برای اکثر روکش های ایمپلنت ایمن است. با این حال، استفاده از ژل های پراکسید بسیار قوی بدون راهنما یا مسواک زدن بیش از حد در طول زمان می تواند به طور بالقوه به سطح روکش آسیب برساند، بنابراین احتیاط لازم است.

ماندگاری نتایج سفید کردن چقدر است؟

با سفید کردن تخصصی در مطب، نتایج چشمگیر می توانند ۱ تا ۳ سال باقی بمانند. استفاده از تری های سفید کننده سفارشی در منزل یا استفاده گهگاه از دهانشویه های سفید کننده می تواند به طولانی تر شدن لبخند شما کمک کند. پرهیز از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه می شوند و تنباکو نیز باعث می شود روکش ها برای مدت طولانی تری سفیدتر بمانند.

آیا می توان دندان های طبیعی را همزمان با ایمپلنت ها سفید کرد؟

آری، دندان های طبیعی را می توان با استفاده از تری های سفارشی یا فرایندهای تخصصی به طور ایمن همراه با ایمپلنت ها سفید کرد و درخشندگی یکنواختی را فراهم کرد. معمولاً محصولات مشابهی برای هر دو مورد استفاده قرار می گیرند، اما ممکن است دندانپزشک شما غلظت های متفاوتی از پراکسید را برای دندان های طبیعی در مقایسه با ایمپلنت توصیه کند.

نتیجه گیری

در حالی که روکش های ایمپلنت مانند دندان های طبیعی سفید نمی شوند، فرایندهای تخصصی داخل مطب و خانگی بسیار مؤثری وجود دارند که می توانند با خیال راحت ظاهر آنها را درخشان کنند. همکاری با دندانپزشک خود برای ایجاد یک روتین سفید کننده سفارشی بر اساس کار دندانپزشکی خاص شما بهترین نتایج را ارائه می دهد. این شامل درمان های داخل مطب برای سفید کردن چشمگیر و گزینه های خانگی برای نگهداری بین جلسات می شود. اجتناب از عادت هایی که باعث ایجاد لکه می شوند و تمیز نگه داشتن دندان ها و روکش های ایمپلنت نیز مهم است. با رویکرد صحیح، می توانید از ایمپلنت های دندانی زیباتر و درخشان تر برای لبخندی بهتر لذت ببرید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code