عادات مضری که موجب شکست ایمپلنت های دندانی می شوند

مدتی است که از دریافت ایمپلنت های دندانی شما می گذرد، و لبخند شما واقعاً زیبا شده است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند بین دندان های طبیعی شما و ایمپلنت های دندانی شما تفاوتی وجود دارد. گاهی اوقات، خودتان هم فراموش می کنید که ایمپلنت دندانی کاشته اید! اما برای درخشان و بی نقص نگهداشتن لبخند خود باید برای محافظت از لبخند جدید تللاش کنید و از برخی کارهایی که می توانند به آن آسیب وارد کنند بپرهیزید.

 در این مقاله ما قصد داریم در مورد برخی از شایع ترین عاداتی توضیح دهیم که می توانند به ایمپلنت های دندانی شما آسیب وارد کنند:

شکست ایمپلنت های دندانی

شکست ایمپلنت های دندانی

جویدن یخ

پس از اتمام یک نوشیدنی خنک یا چای یخ، کاملاً طبیعی است که شروع به جویدن تکه های یخ باقی مانده ته فنجان خود کنید. اما آیا می دانسته اید که فشار ناشی از هر بار جویدن و خرد کردن می تواند باعث شود روکش روی ایمپلنت شما ترک بخورد یا لب پر شود؟ به جای یخ، سعی کنید جویدن مغزهایی مانند بادام یا /////// را متحان کنید. مغزها حاوی منیزیم و کلسیم هستند که به حفظ استحکام و سلامت دندان های طبیعی شما کمک می کنند. علاوه بر این، آنها ترشح بزاق و دور نگهداشتن باکتری های مضر را تحریک می کنند.

سیگار کشیدن

خواه روزی یک نخ سیگار بکشید یا ۱۷ نخ، این کار می تواند روی سلامت دهان شما تأثیر بگذارد. سیگار کشیدن می تواند روند بهبودی شما پس از دریافت ایمپلنت های دندانی را خیلی کند نماید، و افرادی که سیگار می کشند روی هم رفته ۲ تا ۳ برابر بیشتر از افرادی که سیگار نمی کشند در معرض خطر از دست دادن ایمپلنت های دندانی هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها متذکر می شود که استفاده از ترفندهایی برای ترک، همراه با کمک های یک راهنما می توانند به شما کمک کنند طرحی برای ترک سیگار مختص خودتان بریزید، اما داروها و نرم افزارهایی نیز وجود دارند که می توانند کمک کنند. پزشک خانوادگی شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام گزینه می تواند برای شما بهتر باشد.

شکست ایمپلنت های دندانی

شکست ایمپلنت های دندانی

استفاده از دندان ها به جای ابزار

در فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی دیده ایم که افراد باز کردن درب بطری یا شکستن آجیل ها را با دندان های خود انجام می دهند. اما در دنیای واقعی، انجام این کار یا هر عمل دیگری به احتمال زیاد باعث لب پر شدن، ترک خوردن، یا شکستن دندان های جدید شما خواهند شد. بهترین لطفی که می توانید به دندان های جدید خود بکنید این است که برای باز کردن درب بطری یا شکستن آجیل ها زمان بگذارید و یک در قوطی بازکن یا گردو شکن پیدا کنید تا این کار را انجام دهند. ایمپلنت های دندانی شما از شما قدردانی خواهند کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سینوس دندان

نوشیدن مشروب

برخی تحقیقات حاکی از این هستند که نوشیدن مشروب به صورت روزانه می تواند برای سلامت دندان های شما خیلی بد باشد. مصرف شراب قرمز می تواند باعث لک شدن “دندان های” سرامیکی جدید شما شود. اگر به نوشیدن شراب عادت دارید، سعی کنید با آن پنیر بخورید. پنیر، مخصوصاً پنیر سفت، دندان های طبیعی و دندان های جدید شما را به یک اندازه با کلسیم پوشش می دهد، که به پیشگیری از چسبیدن شراب به آنها و لک کردن آنها جلوگیری می کند.

جویدن ناخن

این یک عادت عصبی شایع است که ترک آن دشوار است. جویدن ناخن، علاوه بر آنکه باعث می شود باکتری های مضر وارد بدن شما شوند، بلکه می تواند تأثیرات منفی روی سلامت دندان های شما داشته باشد. ممکن است شما به صورت تصادفی باعث لب پر شدن دندان ها یا آسیب به ایمپلنت (های) خود شوید. وقتی فک شما در وضعیت جلو آمده قرار دارد، شما در حال وارد کردن فشار به آن هستید. علاوه بر این، ممکن است باعث پاره شدن یا آسیب وارد کردن به لثه های خود شوید. برای ترک این عادت، روش هایی برای کاهش استرس، استفاده از لاک های بد مزه روی ناخن ها، یا هزینه کردن برای مانیکور ناخن های خود استفاده کنید.

شکست ایمپلنت های دندانی

شکست ایمپلنت های دندانی

دندان قروچه یا براکسیسم

این یک عادت مضر دندانی است که بسیاری از افراد حتی نمی دانند که آن را انجام می دهند. این عادت هم می تواند باعث لب پر شدن و شکستن و ترک خوردن دندان های شما شود و هم باعث درد عضلات و مفاصل شما شود. اگر شما عموماً شب ها دندان قروچه دارید، ممکن است دندانپزشک شما محافظ دندانی در اختیار شما قرار دهد تا موقع خواب از آن استفاده کنید. در طول روز، مهم است از دندان قروچه خود آگاه باشید و از تمرینات کسب آرامش استفاده کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان ریشه یا عصب کشی

محکم مسواک زدن

دو مرتبه مسواک زدن در طول روز برای رسیدن به بهترین شرایط سلامت دهان مهم است. با این حال، اگر شما خیلی محکم مسواک می زنید، می توانید باعث تحلیل و حساسیت لثه ها شوید. استفاده از مسواک های دارای فرچه نرم و وارد کردن فشار مناسب را به خاطر داشته باشید. ایمپلنت های دندانی بر سلامت بافت لثه ها تکیه دارند.

پیوستن خوردن میان وعده

یک رژیم غذایی مملو از خوراکی های شیرین و نشاسته ای خطر بروز حفره در دندان های اطراف ایمپلنت های شما را افزایش می دهد. یادتان باشد در طول روز وعده های غذایی متعادل تری داشته باشید تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند میل شما به خوردن میان وعده ها در طول روز کاهش پیدا کند.

برای آنکه بتوانید تا حد امکان دوام ایمپلنت های دندانی خود را افزایش دهید، مهم است از عادات مضری که در این مقاله برای شما ذکر کردیم اجتناب کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code