مینی ایمپلنت دندانی چیست؟

اگر دندان دائمی را از دست داده اید، تنها نیستید. بیش از ۳۲ درصد از افراد مسن شش دندان یا بیشتر از دست داده اند. از آنجا که زمانی که دندان ها از دست می روند تحلیل استخوان به سرعت رخ می دهد، جایگزینی کارآمد برای سلامت دهان و دندان و استخوان ها کلیدی است. ایمپلنت دندانی یک راه حل اثبات شده برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. مینی ایمپلنت های دندانی برای پذیرش طیف وسیع تری از بیماران ارائه می شوند.

مطالعات بالینی و گزارش های موردی که بیش از دو دهه را در بر می گیرند، به شدت از مینی ایمپلنت های دندانی حمایت می کنند. این ایمپلنت های نوآورانه همان هدفی را دنبال می کنند که ایمپلنت های دندانی سنتی دنبال می کنند، اما مزایای قابل توجهی دارند.

مینی ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی سنتی، ریشه های دندان مصنوعی هستند که از دندان های جایگزین پشتیبانی می کنند. آنها درون استخوان فک قرار می گیرند و راه حلی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ارائه می دهند.

پیشرفت ها در دندانپزشکی ایمپلنت راه را برای مینی ایمپلنت های دندانی انقلابی، جایگزین کوچک تر برای ایمپلنت های سنتی، هموار کرده است. برخلاف ایمپلنت سنتی، که قطر متوسط ​​آن ۵ میلی متر است، عرض مینی ایمپلنت کمتر از ۳ میلی متر است. این نمونه از ایمپلنت ها به اندازه یک خلال دندان باریک است. مینی ایمپلنت ها به دلیل اندازه کوچک آنها برای افرادی بسیار ارزشمند هستند که استخوان فک باریک یا ضعیف دارند.

علاوه بر این، در حالی که نمونه معمولی دارای اجزاء متعدد است، نمونه کوچک دارای طراحی ساده تر و یک تکه است. پایه ایمپلنت از تیتانیوم بادوام ساخته شده و دارای یک پیچ در یک سمت و یک توپ در سمت دیگر است. هنگامی که پیچ را درون استخوان فک قرار می دهیم، انتهای گلوله ای آن درست در بالای لثه قرار می گیرد. این قسمت با استفاده از یک حلقه O- شکل لاستیکی به طور ایمن به یک روکش ، بریج یا دندان مصنوعی متصل می شود.

مینی ایمپلنت دندانی چیست؟

مینی ایمپلنت دندانی چیست؟

چه کسی گزینه خوبی برای دریافت مینی ایمپلنت است؟

مینی ایمپلنت های دندانی راه حلی عالی برای جایگزینی یک، چند یا همه دندان های شما هستند. اگر از خود می پرسید که آیا گزینه مناسبی برای دریافت مینی ایمپلنت هستید، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا در لبخند خود شکاف هایی دارید که می خواهید با یک راه حل دائمی آنها را برطرف کنید؟
  • آیا استخوان فک شما ضعیف یا باریک است؟
  • آیا می خواهید از فرایندهای پیچیده و چند مرحله ای اجتناب کنید؟
  • آیا به دنبال راه حلی سریع و کم تهاجمی هستید؟
  • آیا می خواهید دندان مصنوعی لق را تثبیت کنید؟
  • آیا نگران هزینه های درمان هستید؟
  • آیا دوست دارید ظاهر صورت خود را حفظ کنید؟
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اوربایت یا دندان خرگوشی

اگر پاسخ شما به هر یک از سؤالات بالا مثبت است، مینی ایمپلنت های دندانی ممکن است برای شما مناسب باشند.

با این حال، برخی از عوامل و شرایط ممکن است بر اینکه آیا بیمار برای دریافت مینی ایمپلنت گزینه مناسبی است یا خیر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از فراورده های تنباکو، انجام پرتو درمانی یا شیمی درمانی و مصرف برخی داروها می توانند بر واجد شرایط بودن شما برای مینی ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد. سایر بیماری ها مانند دیابت و برخی بیماری ها نیز در این امر نقش دارند. در مشاوره شما، ما سابقه پزشکی شما را بررسی می کنیم تا به ما کمک کند تا مشخص کنیم آیا شما گزینه ای واجد شرایط برای مینی ایمپلنت های دندانی هستید یا به درمان دیگری نیاز است.

چه کسی گزینه خوبی برای دریافت مینی ایمپلنت است؟

چه کسی گزینه خوبی برای دریافت مینی ایمپلنت است؟

مزایای مینی ایمپلنت های دندانی

اندازه کوچک و طراحی ساده مینی ایمپلنت های دندانی مزیت های بسیاری را نسبت به ایمپلنت های دندان سنتی نشان می دهد. این مزایا عبارتند از:

  • فرایند کمتر تهاجمی: مینی ایمپلنت دندانی به دلیل اندازه، طراحی و روش کارآمد قرار دادن آن، کم تهاجمی است.
  • نتایج فوری: مینی ایمپلنت ها در عین کوچک بودن، محکم و ایمن هستند و این امکان را برای پزشک فراهم می آورند که بلافاصله دندان های مصنوعی را روی آنها نصب کنند.
  • بهبودی سریع: فرایند قرار دادن با حداقل تهاجم، بهبود سریع را تسهیل می کند. اکثر بیماران می توانند فعالیت های روزانه خود را در کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از سر بگیرند.
  • کاهش جدول زمانی درمان: برخلاف ایمپلنت های سنتی که به مراحل متعدد پروسه و دوره های بهبودی طولانی در بین آنها نیاز دارند، مینی ایمپلنت ها را می توان در یک بار ویزیت قرار داد.
  • راه حل مقرون به صرفه: از آنجا که قرار دادن مینی ایمپلنت راحت تر است و به مراجعه کمتر به مطب نیاز دارند، هزینه آنها تقریباً نصف ایمپلنت های دندانی معمولی است. این برای افرادی که به دنبال راه حل های جایگزین دندان بسیار مؤثر و مقرون به صرفه هستند، یک مزیت مهم است.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقبت های دندانپزشکی در بیمارانی که فشار خون دارند

فرآیند مینی ایمپلنت های دندانی

فرآیند مینی ایمپلنت های دندانی با یک مشاوره رایگان آغاز می شود. در این قرار ملاقات، سوابق پزشکی شما را بررسی می کنیم و یک معاینه دهانی جامع را تکمیل می کنیم، که شامل گرفتن عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس برای کمک به ارزیابی سلامت استخوان فک شما و تعیین جایگذاری مناسب ایمپلنت است. اگر گزینه مناسبی برای مینی ایمپلنت هستید، ما طرح درمان شخصی شما را طراحی کرده و روند درمان شما را برنامه ریزی می کنیم.

در حالی که اکثر بیماران کاشت مینی ایمپلنت را با بی حسی موضعی تحمل می کنند، دیگران ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشند. یک دکتر دارای گواهینامه آرامبخش اکسید نیتروژن (گاز خنده) بویژه برای بیماران مبتلا به فوبیای دندانپزشکی مفید است. آرام بخش خوراکی آگاهانه و آرام بخش داخل وریدی نیز ممکن است ارائه داده شوند. در طول مشاوره، به شما کمک خواهیم کرد تصمیم بگیرید که کدام گزینه بیهوشی برای نیازها و بودجه شما بهترین است و در مورد مراقبت های قبل و بعد از جراحی صحبت خواهیم کرد.

جراح برای قرار دادن هر ایمپلنت، سوراخ کوچکی را درون لثه در استخوان فک ایجاد خواهد کرد و سپس ایمپلنت را مانند پیچ درون استخوان قرار می دهد. دندانپزشک قبل از اینکه روکش، بریج یا دندان مصنوعی را ببندد، ایمپلنت را محکم و سفت می کند. در بسیاری از موارد، می توان ترمیم را بلافاصله روی مینی ایمپلنت ها نصب کرد و این امکان را برای شما فراهم می آورد که با لبخندی کامل از مطب خارج شوید. این فرایند ملایم و ساده است. این امر زمان صرف شده روی صندلی دندانپزشکی را کاهش می دهد و بازگشت سریع به روال عادی زندگی را تسهیل می کند.

فرآیند مینی ایمپلنت های دندانی

فرآیند مینی ایمپلنت های دندانی

نکات مراقبت پس از کاشت مینی ایمپلنت های دندانی

در حالی که هر بیمار متفاوت است، قرار دادن مینی ایمپلنت با حداقل تهاجم، ناراحتی بعد از جراحی را کاهش می دهد. برخی از بیماران حتی می توانند در همان روزی که جراحی خود را انجام می دهند مثل همیشه غذا بخورند، اما توصیه می کنیم با غذاهای نرم شروع کنید و غذاهای معمولی خود را به صورت قابل تحمل به روتین تغذیه ای خود وارد کنید. همچنین تا زمانی که ایمپلنت های شما بهبود نیافته اند، از مصرف خوراکی های سفت یا جویدنی خودداری کنید، زیرا این خوراکی ها می توانند ایمپلنت را شل یا از جای خود خارج کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اقدامات مهم برای حفظ سلامت دهان و دندان

در چند روز اول پس از جراحی، ممکن است کمی حساسیت داشته باشید، اما می توان با داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن و کمپرس یخ، این حساسیت را کاهش داد. اگر درد شما در چند روز بعد ادامه یافت یا شدید شد، با کلینیک تماس بگیرید.

مراقبت از مینی ایمپلنت های دندانی

با توجه به استحکام و دوام تیتانیوم، مینی ایمپلنت های دندانی می توانند با مراقبت مناسب تا آخر عمر دوام بیاورند. برخلاف دندان های طبیعی شما، ایمپلنت های فلزی مستعد پوسیدگی یا بیماری لثه نیستند. با این حال، بهداشت مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان مورد نیاز است.

ترمیم های قابل جدا شدن مانند اوردنچرهای نگهدارنده ایمپلنت باید برای تمیز کردن برداشته شوند. از سوی دیگر، ترمیم های ثابت مانند روکش و بریج در جای خود باقی می مانند و باید به همان روشی تمیز شوند که دندان های طبیعی خود را تمیز می کنید.

اصول اولیه مراقبت از دهان را فراموش نکنید: دندان های خود را حداقل دو مرتبه در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید و یک مسواک دارای فرچه نرم مسواک بزنید. نخ دندان کشیدن روزانه را به یک عادت برای تمیز کردن کامل تبدیل کنید و از ابزارهایی مانند نخ دندان برای اثربخشی بیشتر در از بین بردن ذرات غذای به دام افتاده استفاده کنید.

پاکسازی تخصصی همچنین به حفظ سلامت ایمپلنت و ترمیم شما کمک می کند.

مراقبت از مینی ایمپلنت های دندانی

مراقبت از مینی ایمپلنت های دندانی

مینی ایمپلنت ها لبخند شما را حفظ می کنند

ما می توانیم یک، چند یا همه دندان های شما را با مینی ایمپلنت های دندانی جایگزین کنیم. در مقایسه با ایمپلنت های دندانی سنتی، این راه حل نوآورانه نتایج فوری، زمان بهبودی سریع تر و راحتی بیشتر را ارائه می دهد. مینی ایمپلنت این امکان را برای شما فراهم می آورند که دوباره از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، با اعتماد به نفس صحبت کنید و با افتخار لبخند بزنید. به تیم ما اعتماد کنید تا مراقبتی که شایسته شماست را ارائه دهیم و با کارایی و تخصص، عملکرد و زیبایی لبخند شما را بازیابی کنیم.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code