خدمات کلینیک دندانپزشکی خوب

مراجعه به دندانپزشک همیشه به معنای رفتن به مطب خصوصی دندانپزشک نیست. کلینیک دندانپزشکی می‌تواند تمام خدمات مورد نیاز شما را زیر تنها یک سقف ارائه دهد. بیش از یک متخصص از انواع تخصص‌های دندانپزشکی در کلینیک دندانپزشکی خوب و مجهز حضور دارند.

کلینیک دندانپزشکی ممکن است در دانشکده‌ی دندانپزشکی، بیمارستان، مرکز سلامت خصوصی (تحت نظارت یک یا چند نفر از موسسان کلینیک) یا حتی شهرک نظامی واقع شده باشد. کلینیک دندانپزشکی، در هر جایی که واقع شده باشد، تاکید آن روی آموزش است تا از این طریق از پیشرفت انواع بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری شود و برای مشکلات موجود درمان لازم ارائه شود. کارکنان کلینیکی که در حد متوسط باشد عبارتند از دندانپزشک‌ها، دستیاران دندانپزشکی و متخصصان بهداشت دهان و دندان که خدماتی از قبیل معاینه‌ی دندان‌ها و لثه‌ها، پاکسازی دندان‌ها، گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان‌ها و فک‌ها، پر کردن دندان و دیگر مراقبتهای ضروری دهان و دندان را ارائه می‌دهند.

چرا باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمود؟

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک‌های دندانپزشکی مفتخرند که در مراکز آنها تعداد زیادی دستیار، دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی به طور همزمان آماده‌ی خدمت رسانی هستند. بعلاوه، به عنوان بیمار، فرایندهای بسیار زیادی برای شما فراهم خواهد بود، که در ازای هزینه‌ای اندک انجام خواهند شد. در صورتی که این فرایندها تحت پوشش بیمه قرار نداشته باشند، در مقایسه با مطب‌ها، هزینه‌ی این خدمات بسیار کمتر خواهد بود.

با آغاز سال تحصیلی، ممکن است نوبت دهی برای ویزیت و سایر خدمات به سختی انجام شوند- به همین دلیل است که ساعات نوبت دهی کلینیک‌ها با فواصل زمانی بیشتری صورت می‌گیرد اما تعداد روزهای ارائه‌ی خدمات افزایش خواهد یافت. بنابراین، برای مراجعه حتما از قبل نوبت ویزیت بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

مشکلات مراجعه به کلینیک دندانپزشکی

  • با این وجود، ارائه‌ی خدمات و فرایندهای پیشرفته با وجود تعداد بسیار زیاد مراجعین به کلینیک دندانپزشکی راحت نیست.
  • ممکن است دندانپزشک عمومی که جلسه‌ی قبل شما را معاینه کرده است، برای تکمیل فرایندی که آغاز شده است حضور نداشته باشد و نیاز باشد دندانپزشک دیگری کار را ادامه دهد.
  • امکان دارد نتوان با متخصص ارائه دهنده‌ی خدمات دندانپزشکی در تماس بود.
  • رفت و آمد زیاد سایر کارکنان کلینیک.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مشکلات رایج دندانپزشکی و راه‌های پیشگیری و درمان آنها

چگونه می‌توان از کلینیک دندانپزشکی به بهترین شکل استفاده نمود؟

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

در صورتی که در پی حفظ سلامت دهان و دندان خود می‌باشید، تشخیص زود هنگام مشکلات دهان و دندان طی ویزیت منظم دندانپزشک و نیز استفاده از محصولات استاندارد مانند خمیردندان‌ها، مسواک‌ها و دهانشویه‌های مورد تایید وزارت بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. دو مرتبه مسواک زدن در طول روز، در کنار کشیدن منظم نخ دندان نیز دو اقدام پیشگیرانه‌ی فوق‌العاده هستند. این گونه اقدامات مراقبتی و مراجعات، بسیار ساده می‌باشند. کلینیک‌های دندانپزشکی سیار نیز در دسترس هستند که به افرادی که قادر نیستند شخصا به کلینیک مراجعه نمایند خدمات دندانپزشکی ارائه می‌نمایند. کلینیک‌های دندانپزشکی در کمک به افراد برای دریافت خدمات درمانی مناسب و به موقع، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کلینیک‌های دندانپزشکی از جمله دارایی‌های عمومی هستند که متناسب با انتظارات افراد، به آنها خدمات ارائه می‌کنند. بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی، خدمات لازم را به بهایی کمتر از سایر مراکز و مطب‌های دندانپزشکی ارائه می‌کنند.

مقایسه‌ی معاینه‌ی خصوصی و آنچه در کلینیک دندانپزشکی صورت می‌گیرد

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی، به لحاظ فنی مکانی است که در آنجا خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شوند. با این حال، در اکثر مواقع، زمانی که این اصطلاح را می‌شنوید، در کنار آن متوجه خواهید شد که در کلینیک‌ها اهداف آموزشی نیز دنبال می‌شوند. کلینیک معمولا با یک دانشگاه همکاری می‌کند، در حالی که مطب خصوصی شخصی است و متعلق به یک دندانپزشک یا موسسه‌ی پزشکی می‌باشد.

یکی دیگر تفاوت‌های عمده‌ی مطب خصوصی و کلینیک دندانپزشکی هزینه‌های درمان است. در اکثر موارد افراد به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند زیرا هزینه‌های خدمات ارائه شده در کلینیک بسیار کمتر از مطب شخصی هستند. علت این امر آن است که دانشجویان رشته‌ی دندانپزشکی در حال یادگیری درمان مشکل خاص شما هستند. از جمله فواید این خدمات آن است که کلینیک دندانپزشکی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا فضایی مثبت بوجود آورد تا بیماران از بهترین خدمات برخوردار شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مشکلات ایمپلنت های دندانی پس از کاشت

مطب خصوصی مکانی است که شما به طور معمول در آنجا یک دندانپزشک را ملاقات خواهید کرد – یک نوبت ویزیت می‌گیرید و هزینه‌ی آن را می‌پردازید.

خدمات ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

به عنوان یک بیمار، برای بازگشت سلامت دندان‌های شما، ممکن است یک یا چند درمان روی دندان‌های شما صورت گیرد. پوسیدگی دندان و بیماری لثه، احتمالا دو دسته از شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان هستند. برای درمان پوسیدگی دندان یا بیماری لثه (بیماری پریودنتال)، ممکن است کشیدن دندان‌، جرمگیری و مسطح کردن ریشه‌ی دندان، درمان اندودانتیک کانال ریشه‌ی دندان، یا ترمیم دندان نیاز باشند.

آموزش‌های عمومی دندانپزشک، اکثر درمان‌های دندانپزشکی را پوشش می‌دهند. درمان ترمیمی شامل پر کردن دندان‌ها، اتصال روکش‌های دندان و بریج خواهد بود. درمان زیبایی (پس از افتادن یا از دست رفتن دندان) نیز دنچرها را شامل می‌شود.

درمان اندودانتیک بیشتر تحت عنوان درمان ریشه شناخته می‌شود. درمان پریودنتال (درمان لثه) نیز عبارت است از فرایند پاکسازی به منظور درمان بافت‌های ملتهب لثه.

ممکن است پس از معاینه‌‌ی عمومی لازم باشد عکس رادیوگرافی با اشعه‌ی ایکس از دندان‌ها تهیه شود. بسته به شرایط شما، ممکن است نیاز باشد از داروهای مسکن، آنتی بیوتیک‌ها، یا داروهای قوی‌تر استفاده کنید تا به فرایند درمان شما کمک کند.

دندانپزشک‌ها توصیه می‌کنند بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کنید و دو مرتبه در سال برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌های شما را بررسی نماید. این کار برای پیشگیری از پیشرفت بیماری‌های درونی بدن از قبیل پوکی استخوان، سرطان، دیابت و غیره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که به بیماری لثه مبتلا هستید، باید مراقب افزایش خطر دیابت، بیماری‌های قلبی و زایمان زودرس باشید. زیرا، سلامت دهان و دندان اغلب با سلامت عمومی بدن مرتبط است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کرم خوردگی و پوسیدگی دندان

دو فرایندی که در کلینیک‌های دندانپزشکی بیشتر انجام می‌شوند

درمان ریشه

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

با عفونی شدن پالپ دندان، درمان‌های ریشه یا اندودانتیکس نیاز خواهند بود. اگر بواسطه‌ی درد دندانی که دارید فکر می‌کنید دندان شما نیاز به درمان ریشه دارد، تعلل نکنید و خیلی زود به کلینیک مراجعه نمایید. ممکن است عفونت به استخوان فک یا دیگر قسمت‌های دهان سرایت کند.

طی فرایند درمان ریشه، با تزریق داروی بی حسی، درمان کاملا بدون درد انجام خواهد شد. تمرکز درمان روی حفظ دندان طبیعی خواهد بود. پالپ دندان تخلیه می‌شود و دندان مجددا با استفاده از روکش دندان سیل (مهر و موم) می‌شود. این درمان کاملا موثر خواهد بود و در اکثر موارد، راه حلی دائمی برای حل مشکل خواهد بود.

بیماری لثه (پریودنتیت)

کلینیک دندانپزشکی خوب

کلینیک دندانپزشکی خوب

بیماری لثه یکی دیگر از مشکلات شایعی است که تنها یک دندانپزشک قادر خواهد بود در بهبود آن به شما کمک کند. چرا افراد به بیماری لثه مبتلا می‌شوند؟ دهان ما حاوی باکتری‌های بسیاری است. در صورتی که باکتری با مخاط دهان ترکیب شود، به پلاک بی رنگ و چسبناکی روی دندان‌ها تبدیل خواهد شد. با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، این پلاک‌ها برداشته می‌شوند. در صورتی که این پلاک‌ها در جای خود باقی بمانند، سفت و سخت می‌شوند و حتی با مسواک زدن هم نمی‌توان از شر آنها خلاص شد. برای برداشتن این رسوب‌ها از روی دندان‌ها باید دندانپزشک پاکسازی تخصصی روی دندان‌ها انجام دهد. اگر التهاب لثه همچنان تداوم یابد، می‌تواند به پریودنتیت یا بیماری لثه تبدیل شود.

پریودنتیت عبارت است از “التهاب اطراف دندان” که زمانی اتفاق می‌افتد که لثه‌ از روی دندان کنار می‌رود. این فاصله پاکت‌هایی pockets ایجاد می‌کند که عفونی می‌شوند. سیستم ایمنی بدن با این عفونت مبارزه می‌کند اما پلاک ممکن است در زیر لثه نیز منتشر شود. در صورت تولید سم و تداوم سرایت عفونت، ممکن است بافت‌ها، لثه و استخوان اطراف دندان‌ها تخریب شوند. در نهایت امکان لق شدن دندان نیز وجود خواهد داشت که نیاز خواهد بود دندان کشیده شود. به همین دلیل است که اگر در لثه‌های خود درد شدید حس می‌کنید، نیاز است که فورا به دندانپزشک مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code